Toon posts:

[w98]holar.gen@MM virus in explore.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik dit virus op mijn pc zitten maar krijg ik het er niet af. Alle andere infected files zijn gewoon gedeleted maar deze wil niet weg aangezien het natuurlijk een windows systeembestand is. Cleanen wil ook niet.

Het virus is W32/Holar.gen@MM
Virusscanner is Mcafee virusscan 4.51 met laatste engine en dat files.
Norton antivirus 2003 doet het niet op deze trage pc[p166] 2004 ook niet.

Heeft iemand misschien een oplossing handmatig cleanen kan ik niks over vinden in de virus databases.

W32/Holar-I (Sophos) W32/Holar.a@MM
W32/Holar.b@MM W32/Holar.c@MM
W32/Holar.d@MM W32/Holar.e@MM
W32/Holar.g@mm W32/Holar.h@MM
W32/Holar.l@MM W32/Holar@MM
Worm/Holar.C

Daarover kan ik informatie vinden. Maar de Holar.gen@MM staat er niet tussen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:04 ]

Verwijderd

explore.exe is geen systeembestand, explorer/iexplore.exe wel.
Als je me de file mailt, wil ik wel kijken of er een vendor is die er een specifiekere naam aan geeft ipv. .gen.

Edit: Je hebt gezocht :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus je zou zeggen dat ik het bestand handmatig in DOS gewoon zou kunnen deleten zonder dat dit verder schade toe zou kunnen brengen aan Windows 98 ?

Want ik nam echt aan explore.exe een systeembestand was. Hmmm inderdaad het is niet zo dat als ik explore.exe doe in uitvoeren dat ik dan een uitvoer krijg maar een foutmelding.

edit : Het bestand is opeens weg ik laat maar de virusscanner nog een keer draaien misschien is hij nu overgehopt naar een ander bestand.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:11:
Dus je zou zeggen dat ik het bestand handmatig in DOS gewoon zou kunnen deleten zonder dat dit verder schade toe zou kunnen brengen aan Windows 98 ?
We weten nu nog niet(zeker)hoe het systeem daarop gaat reageren.
Als het inhoudt dat je geen exe files meer kan openen, om maar eens wat te noemen, dan wil je daarop voorbereid zijn.

Daarom moeten we nu eerst zien te bepalen met wat we precies te maken hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
@Schouw
Aangezien er meerdere virussen op de PC zaten, en onder andere er een hele rare start pagina was. http://www.geocities.com/yori_mrakkadi hier heb ik naar gezocht in google en dit bleek ook om een virus te gaan. Er stond namelijk nooit een virusscanner op deze pc. Maar nu had de geinstalleerde virusscanner er 4 gevonden en 3 virussen verwijderd behalve deze. Nu heb ik hem zojuist weer laten scannen en tot nu is hij nog clean maar de scan is nog niet helemaal afgelopen.

Ik wou het bestandje naar je mailen maar aangezien hij opeens uit de map verdwenen is is dit niet meer mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost de virusscanner zei dat hij hem niet kon verwijderen terwijl hij dit wel degelijk blijkbaar gedaan heeft.
Pagina: 1