[Apache]Geheugengebruik, 25 MB normaal ?

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Voorheen draaide m'n servertje hier altijd Windows 2000 Prof, en dat ging naar mijn mening redelijk snel. Ik had toen nog een PII 350 MHz. Inmiddels staat hier naast me een Athlon XP 1800+ als server.

Omdat ik nou toch een nieuwe server had kon er net zo goed is Windows 2003 uitproberen.

Tijdens de installatie van Apache had ik al problemen. Het duurde bijna 10 minuten voordat hij door de installatie was. Hij bleef volgens mij hangen bij het toevoegen van de service.

Toen hij eenmaal draaide draaide hij supersnel. Apache nam ongeveer 3 mb geheugen ofzo in. De laatste paar dagen staan er opeens 2 Apache.exe's in de proccesenlijst. 1 daarvan neemt 3 mb in beslag, de ander 25 mb! Als ik die van 25 MB kill, dan verschijnt hij na 15 seconde weer. Waar slaat dat op ?

En hoe kom ik ervan af?

Apache 2.0.48

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• m33p
  • Laatst online: 03-09 19:39
Apache maakt child-processes aan, die jij killed. Het hoofd process is gewoon de apache basics, soort BIOS van je computer zeg maar. Dat child process verzorgt de betreffende pagina´s, en apache kan nog meer van die child processes aanmaken. Dit kun je instellen in je httpd.conf, nix om je zorgen over te maken. Ik zal zo even kijken hoeveel geheugen mijn apache proces gebruikt, en mijn post even updaten.

Edit:
In totaal 13 mb. Het "hoofd" process is hier ook 3 mb, en een child process van 10 mb. Ikzelf draai win2k AS, dus of het geheugengebruik onder win2k3 hoger is weet ik niet, en kan daar dus ook niks over zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door m33p op 16-11-2003 15:58 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Oja ik ben vergeten te vertellen dat ik bijna 10 seconden moet wachten voordat hij reageert op een HTTP-request. En dat lokaal via LAN!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Documentatie van Apache 1.3 en Apache 2.0 over child processen.

Hoe draai je Apache eigk? Als 'gewoon programma' of als service?

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 13:15
Ik heb net even bij mij gekeken, draai hier Apache 2.0.48 op winxp.

1 Apache process van 84 K en 1 van 1.3 MB. Het geheel draait bij mij als service.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Hier ook als service. Ik heb dat stukje documentatie over apache 2.0 gelezen, maar ik kan er niet uit opmaken waarom het geheel 25 mb zou moeten vreten, EN zo sloom zou moeten zijn.

Ik heb wel geupgrade van 2.0.45 naar 2.0.48 na het installeren van Windows 2003. Ik zag ik die documentatie dat je oude config bewaard blijft - wat ik overigens al gemerkt had ;) - en dat je eventuele nieuwe instellingen moet controleren. Zou alleen niet weten wat ik eventueel moet nakijken dan.

Pagina: 1