[PC] Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:33
Hallo allemaal.

Ik ben van plan om een upgrade te doen. Ik dacht eerst een nieuwe mobo te kopen en een nieuwe videokaart. Ik had de ASUS A7N8X Deluxe v. 2.0 in gedachte en een 9700 pro als ik die kan vinden tenminste.

Nou heb ik wat gesprekken gehad met een vriend over wat beter zou zijn en ik ben op het conclusie gekomen dat het misschien better zou zijn als ik een nieuwe mobo cpu en geheugen koop. Leek me niet zo gek want me systeem is niet super slecht en haalt redelijke fps in games zoals Ravenshield en UT2k3.

Mijn specs zijn :

MOBO: MSI K7T266 Pro
CPU : AMD Athlon XP Palomino 2000+
Mem : 3 x 256 DDR pc2100
Video : Leadtek GeForce 4 TI4200

En zou willen kopen :

MOBO : ASUS A7N8X Deluxe v 2.0
CPU : AMD Athlon XP Barton 2500+
Mem : 2 x 256 MB pc2700 (dual)
Video: blijft het zelfde of ik koop alleen een nieuwe mobo + video.

Wat zou nou het verstandigst zijn ? Het liefst zou ik voor de nieuwe mobo + video gaan.

Graag jullie replys :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik zou iig geen nieuwe videokaart aanschaffen, ik heb ti4200 op zelfde mobo alleen met athlon 1.33 ghz en alles draait nog top toch? :)

Als je van je proc afwilt, contact me dan ff ;)

XXXVI

• Voyage
Nou de cpu gaat helaas in me vaders pc . Maar ja het draait idd wel goed zo. Zou ik kwa prestaties vooruitgaan als ik mobo cpu en mem upgrade of zou het niet zo veel uitmaken ?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Als je een upgrade gaat doen, zou ik PC3200 kopen ipv PC2700. Dan kun je altijd nog wat tweaken en met jouw keuze als mobo en cpu moet dat makkelijk kunnen. Ik zou btw een XP2600+ halen. Scheelt niks in prijs.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Voyage
PC3200 is toch 400MHz? CPU is 333MHz, gaat dat geen problemen geven ofzo ? Ik weet dat de geheugen backwards compatible is maar als ik er toch geen gebruik van gaat maken, kan ik het net zo goed niet kopen. En wat bedoel je met een beetje tweaken ? :) , ik overclock liever niet als je dat bedoelt

• Smarron
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

deLeRixX schreef op 16 november 2003 @ 16:03:
PC3200 is toch 400MHz? CPU is 333MHz, gaat dat geen problemen geven ofzo ? Ik weet dat de geheugen backwards compatible is maar als ik er toch geen gebruik van gaat maken, kan ik het net zo goed niet kopen. En wat bedoel je met een beetje tweaken ? :) , ik overclock liever niet als je dat bedoelt
Het is zowieso backwards compatible en zoveel 400Mhz cpu's zijn er nog niet ;)

Als je niet gaat oc-en kun je idd PC2700 nemen, maar dat prijsverschil is ook echt minimaal met PC3200!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Voyage
Smarron schreef op 16 november 2003 @ 16:16:
[...]
Het is zowieso backwards compatible en zoveel 400Mhz cpu's zijn er nog niet ;)

Als je niet gaat oc-en kun je idd PC2700 nemen, maar dat prijsverschil is ook echt minimaal met PC3200!
Ja ok, maar even ontopic, ik begin het idee te krijgen dat het beter zou zijn om te wachten met het upgraden van de video en gewoon de cpu mobo en mem te upgraden. Wat is jullie mening ?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59
ik zou ook 3200 erin doen is dacht ik 1 euro duurder ofzo.

en met vid card kun je nog makkelijk tijdje wachten die kaart zou het nog goed moeten doen.

ik dacht dat volgend jaar 1e of 2e kwart er nieuwe kaarten van ATI en Nvidia komen dus dan zullen de huidige kaarten nog wel zakken in prijs.

voor de rest klinkt je config goed.
hoeveel gig HD heb je?

• Voyage
Ik heb een 80GB Seagate Baracuda 4 en een Maxtor van 30GB, dat is wel genoeg vind ik :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is dus een centraal topic voor. Zie Pollewob :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.