Gebrande DVD's doen raar

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje met een probleem die ik maar niet op kan lossen. Als ik een DVD brandt en deze wil afspelen in mijn standalone DVD speler (een JVC XV-N5SL) gaat alles goed tot ongeveer na een uur. Dan beginnen er blokken in het beeld te komen, begint het geluid te hikken en dit wordt dan steeds erger tot er helemaal niets meer van te volgen is.

Als ik zo'n DVD in mijn PC afspeel heb ik deze problemen helemaal niet.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd:

* Rippen DVD met diverse Rip tools (DVD Shrink etc etc)
* Branden met diverse programma's (Nero, RecordNow MAX)

Dit probleem heb ik ook als ik een DVD vanuit een image brand (dus gedownload heb), dus het kan niet aan het rippen liggen.

Ik heb ook niet het idee dat mijn brander de veroorzaker is (een Lite-On LDW-401S) , want heel veel mensen hebben deze DVD brander en daar hoor ik niet van problemen.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? is het de DVD speler, of toch de brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Welke media gebruik je? Grote kans dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd ander merk DVDR
of geprobeerd ff een DVD+R te fikken ipv DVD-R (of andersom natuurlijk)

probeer dat ff met rw`tjes anders beetje zonde van je schijfjes

anders ligt het inderdaad aan je dvd-speler (misch ff proberen bij vriendje met andere dvdspeler? (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venga_AB schreef op 16 november 2003 @ 15:27:
Welke media gebruik je? Grote kans dat het daar aan ligt.
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar zoals ik al zei, het werkt wel gewoon op mijn PC.

En ik heb al diverse DVD+R's gebrpobeerd

Imation, Emtec, Datatrack, Philips.. etc etc.. allemaal geven ze dezelfde problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Imho kan het dan alleen maar aanje DVD-speler liggen. JVC loopt wat achter tov Philips / Sony.

Nou benik zelf helemaal geen Philips / Sony fan , maar mijn nieuwe Sony doet het wel veel beter dan mijn vorige Panasonic en JVC. Wat ook eenbelangrijke rol speelt is dat enkel Philips en Sony de mogelijkheid bieden de +R standaard af te spelen :)

Al die andere Yamakawa , CyberGay crap kan het natuurlijk ook wel maar wees es reeel een DVD speler van 50- voorspelt NIKS goeds :D

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Dat het wel op de pc werkt hoeft nog niet te betekenen dat de media niet goed samen gaat met de standalone.

DVD+RW geprobeerd of alleen diverse DVD+R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kun je niet even bij de dvdspeler van je buurman kijken? Of anders misschien proberen bij het stukje waar hij bijna gaat stotteren even een chapter doorspoelen? ZOu raar zijn als dat werkt, maar je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venga_AB schreef op 16 november 2003 @ 15:31:
Dat het wel op de pc werkt hoeft nog niet te betekenen dat de media niet goed samen gaat met de standalone.

DVD+RW geprobeerd of alleen diverse DVD+R?
zowel diverse DVD+R als DVD+RW heb ik geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals m0n0 al zei: JVC ondersteunt eigenlijk alleen DVD- media en dus geen DVD+, kijk maar in je handleiding. De kans is dus groot dat het probleem hier mee te maken heeft. Om het helemaal uit te sluiten zou je natuurlijk dezelfde film even op een DVD-R moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
En op 2,4x geprobeerd? Nieuwste firmware (0G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook net even te kijken op de specificatie pagina van de DVD speler

http://www.jvc.com.my/products/dvd/xv_n5sl.html

en zie inderdaad dat DVD+R niet ter ondersteuning ertussen staat. Wel raar dan dat hij wel begint met afspelen.

Maargoed zoals hier dus paar keer gezegt, ik ga het even bij iemand proberen met een ander merk/type DVD speler. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Die speler moet wel zeker DVD+R(W) media aan kunnen, zie hier http://www.dvdrhelp.com/d...5&Search=Search&#comments

Ik verwacht toch vanwege beschreven probleem, blokkerig/haperingen aan het einde van een DVD dat het te maken heeft met de media. Dus langzamer branden, nieuwere firmware of andere media (probeer Memorex (Ricoh) eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0n0 schreef op 16 november 2003 @ 15:29:
Al die andere Yamakawa , CyberGay crap kan het natuurlijk ook wel maar wees es reeel een DVD speler van 50- voorspelt NIKS goeds :D
Ik weet niet of je het weet, maar die cyberhome dvd spelers spelen wel harstike goed Xsvcd's af. Terwijl de andere merk dvd speler er juist weer probleme mee heeft als de bitrate te hoog wordt.

De prijs zegt dus eigelijk niks ;-).

DonDJ. helpt het waneer je de dvd speler op pauze zet en dan weer op play drukt ? ALs het niet helpt dan is de dvd drive van je dvd speler het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 15:42:
[...]

Ik weet niet of je het weet, maar die cyberhome dvd spelers spelen wel harstike goed Xsvcd's af. Terwijl de andere merk dvd speler er juist weer probleme mee heeft als de bitrate te hoog wordt.

DonDJ. helpt het waneer je de dvd speler op pauze zet en dan weer op play drukt ? ALs het niet helpt dan is de dvd drive van je dvd speler het probleem.
Inderdaad JC Ken, een beetje een zinloze reactie van m0n0. Yamakawa en Cyberhome zijn degelijke dingen voor een zeer lage prijs! Ze spelen gewoon alles af! Dat kan ik van de DVD-speler van mijn broer (Sony, € 219,-) niet zeggen!

Maar back on track, het zal hoogstwaarschijnlijk aan je DVD-speler dus liggen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 15:42:
[...]

Dat heb ik geprobeerd ja, dan heb ik het probleem nog steeds. Ik heb ook geprobeerd om de DVD te stoppen eruit te halen. Opnieuw in te doen. En meteen het chapter te spelen waar het probleem zich voor begint te doen. Maar ook dut helpt niet. Dus dan ligt het volgens jou wel aan de DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu het topic over de DVD brander die ik ook heb even te lezen, maar lees nu de volgende dingen...
Hier ook een vers omgetoverde 401S @ 411S.

Ik heb nu een stuk of 3 Princo's geprobeert (DVD-R 1X-4X @ 4X) en hij fikt ze allemaal.

Alleen zit er 1 nadeel aan die DVD's als ik die films afspeel gaat het een hele tijd goed totdat ik bij de 90 minuten in de buurt kom, dan gaat het beeld stotteren en kapt ie er naa een minuut of wat mee omdat ie te veel fouten heeft gedetecteerd.

Maar een kameraad die hier is met zijn laptop met DVD-R brander had ook problemen met die princo's hij kon ze helemaal niet beschrijven.
[rml][ Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS[/rml]

Nu begin ik dus wel te twijfelen of het wel mijn DVD speler is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Test je DVD's anders ff met DVDinfoPro of Nero CD-speed.

Hier een link van de kwaliteit van gebrande DVD's met pics:

[rml]Smarron in "[ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de korte omschrijving lees dan zie ik dat ie alleen maar echt cd-cdrw ondersteunt en dus niet dvd-r-rw. Dus ik denk dat je player niet helemaal geschikt er voor is, daar ligt waarschijnlijk dus je probleem.

http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL026941&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:34:
Als ik de korte omschrijving lees dan zie ik dat ie alleen maar echt cd-cdrw ondersteunt en dus niet dvd-r-rw. Dus ik denk dat je player niet helemaal geschikt er voor is, daar ligt waarschijnlijk dus je probleem.

http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL026941&page=3
Ik zal eens iemand met een DVD-R brander een dvd laten fikken, en kijken hoe die dat afspeelt. Dat zou dan goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Heb je eigenlijk jouw DVD's bij iemand anders geprobeerd af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als je brander gewoon de nieuwste firmware heeft (en dan bedoel ik niet die van de 411) en ook geen fouten geeft bij het branden of finalizen enzo lijkt me het meer een probleem met je standalone.

Ik lees overgens ook niks over de snelheid waarmee je brand. Ik brand zelf al mn films op Phillips DVD+R op 2,4 speed voor de zekerheid. ff broodje eten en hij is klaar, die paar extra minuten boeien me niet zo.

Makkelijkste oplossing: Koop een zwarte Cyberhome 402, die kostte mij maar 49,- en daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad en al genoeg merken dvd+R/-R en RW mee gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update:

ik heb vandaag een dvd-r afgespeeld op de standalone dvd-speler. en ook hier krijg ik hetzelfde probleem. Terwijl DVD- toch echt wel ondersteund werd. Nu ligt het dus weer aan de dvd-speler..

arghh.. ik wordt gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:43:
update:

ik heb vandaag een dvd-r afgespeeld op de standalone dvd-speler. en ook hier krijg ik hetzelfde probleem. Terwijl DVD- toch echt wel ondersteund werd. Nu ligt het dus weer aan de dvd-speler..

arghh.. ik wordt gek
ow omdat ie dat niet speelt ligt het aan de DVD-speler? Je moet wel ff alle mogelijke dingen kunnen uitsluiten om tot zo'n conclusie te komen.
Ik denk dat je je dvd's eens moet testen op een ander merk standalone, maar dat is al vaker gezegt geloof ik.
Misschien is die standalone van je wel een enorm brak apparaat wat gewoon geen gekopieeerde dvd's wil eten.
Vaak genoeg worden dvd standalones ook opnieuw uitgebracht met verbeterde firmwares enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een DVD Brander gekocht , de A06 van Pioneer. Dit omdat ik ook een Pioneer HomeCinema set heb en omdat hij -R en +R brandt. Bij CDROM land in Breda goedkope DVD-R's gekocht (Redlabel Datawrite). Exact hetzelfde probleem als jij bij elke DVD film die ik brandde. Ik heb toen de firmware geupdate. Geen oplossing. Vervolgens heb ik Princo DVD-R gekocht, omdat een vriend met een Pioneer A04 hier prima mee kon branden. Deze werkte allemaal ! Vervolgens werd hier in Breda een nieuwe Mycom zaak in het NAC stadion geopend en hadden ze een aanbieding van 50 Nashua DVD-R's voor 49 EUR ! Dit was voor mij tot nu toe de goedkoopste aanbieding. Ik had nog voor de Datawrite DVD's al Nashua DVD+RW gekocht, die prima werkte dus dat moest goed gaan.

De eerste DVD-R die ik brandde was weer het oude DATAWRITE verhaaltje. Vervolgens nog een DVD-R gebrand en die werkte prima ??? Ik ben toen toch gaan zoeken op internet en kwam op een site waar in Assembler door mensen zelf de firmware van Pioneer werd aangepast om een bepaalde beveiliging eraf te halen. En sinds dien brandt ik de Nashua's op 2X en heb (tot nu toe) geen problemen meer gehad. De URL van de FIRMWARE site weet ik niet meer. (Ik zal eens zoeken) Heb tot nu toe ook pas weer stuk of 5 DVD's gebrand.

Dit was de URL : http://forum.rpc1.org/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 09:02 ]

Pagina: 1