Probleem : Concurrenten (iTunes, RealOne, Winamp) van door Microsoft met Windows meegeleverde programma's (Windows Media Player) krijgen geen eerlijke kans op desktop van de gemiddele Windows gebruiker.
Stel je voor dat de Europese Commissie met de volgende uitspraak rondom de antitrust zaak tegen Microsoft komt :
Ik wilt dit topic inhoudelijk houden, het gaat hier dus niet om de kwaliteiten van individuele programma's. Ik wil het over de oplossing hebben. Geen reacties als 'Mozilla Rules', 'Internet Explorer sucks' of 'AOL Instant Messenger is brak man'.
Stel je voor dat de Europese Commissie met de volgende uitspraak rondom de antitrust zaak tegen Microsoft komt :
De grote vraag : Wat zie jij als ideale oplossing?Microsoft moet een 'Third Party Alternatives DVD' mee leveren met Windows.
Op deze DVD kan bijvoorbeeld een bedrijf als Apple (eventueel tegen kostprijs) QuickTime erop laten zetten.
Tijdens de Windows installatie kan je per categorie (Instant Messenger, Media Player, Browser etc) kiezen of je de 'Microsoft default' wilt installeren.
Kies je voor één of meerdere categorieën hier NIET voor, dan wordt na het installeren van Windows gevraagd of je de 'Third Party Alternatives DVD' in je DVD speler wilt gooien.
De 'Third Party Alternatives DVD' komt dan met een lijstje alternatieven voor de categorieën waar de gebruiker nog geen programma's voor heeft geinstalleerd.
Microsoft moet een potje maken (zeg eens € 50 miljoen) zodat de concurrentie hier een 'Third Party Alternatives'-stichting van kan opzetten, zodat gebruikers via één centrale site (www.alternatives.com) de alternatieven kunnen beoordelen, downloaden, en updaten (update.alternatives.com).
De concurrentie wordt zo veel transparanter voor de gebruiker, alternatieven worden echte alternatieven en Microsoft wordt voor eens en altijd verlost van vele andere rechtszaken
Ik wilt dit topic inhoudelijk houden, het gaat hier dus niet om de kwaliteiten van individuele programma's. Ik wil het over de oplossing hebben. Geen reacties als 'Mozilla Rules', 'Internet Explorer sucks' of 'AOL Instant Messenger is brak man'.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 15:38 . Reden: teipfauten en probleemomschrijving ]