Toon posts:

MySQL (her)installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden MySQL geinstalleerd op mijn pc (Win XP Pro) en er later weer af gegooid omdat ik er eigenlijk helemaal niet mee werkte. Maar nu ben ik weer begonnen met PHP en MySQL en wil ik MySQL weer hebben draaien.
Ik heb het dus weer geinstalleerd, maar nu werkt het dus niet meer goed. Hij wil niet automatisch lopen, zelfs niet als service. Ook zie ik nog steeds de databases staan die ik toen (lang gelden) in MySQL had ingevoerd.

Hoe kan ik dit verwijderen? Of in ieder geval MySQL goed deinstalleren zodat ik met een hele schone kan beginnen (mijn nieuwe database ziet hij nu namelijk niet).

Als ik op start the service druk krijg ik een waarschuwing fail tot start the service.

Kan iemand zeggen wat ik kan doen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je om te beginnen netjes de uninstaller gebruikt :? Volgens mij verwijderd deze mySql plus databases redelijk netjes? Wat heb je zelf al geprobeerd om dit 'probleem' op te lossen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zou zelf maar gaan googlen op 'mysql install win32' ofzo :)

Om de data weg te halen, moet je gewoon de 'data' map in de MySQL directory weghalen. Om het als service te laten draaien, moet je die service eerst installeren:

code:
1
2
3
In 'bin' directory je service kiezen, NT, MAX, etc. 
dan in een command prompt bv:
mysqld-max --install

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge