Probleem met fujicam 1300

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 02:32

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met m'n digicam van fuji, de fujicam 1300. Ik heb deze nu een halfjaar, 2dehands gekocht voor 75 euro. Werkte perfect, af en toe "mislukte" foto, dan piepte het apparaat twee keer, bij het oplsaan, en werd de foto niet opgeslagen.

Dat probleem vind nu steeds vaker plaats, wat erg irritant is als je net een mooi foto moment hebt, en je camera weigert mee te werken!

De camera gebruikt Smart Media, en ik hab natuurlijk het kaartje bekeken op krasjes, maar niks gevonden.

De camera gaat nu ook wel eens van zichzelf uit, wat ik ook onacceptabel vind. ( en ja de batterijen zijn dan nog vol ) ;)

Kent iemand dit probleem? En weet iemand of dit op te lossen is? De camera piept normaal één keer bij het opslaan van de foto, maar nu 2 keer, en dan moet ik de camera een paar keer aan/uit zetten om 'm weer goed werkent te krijgen.

Dus heeft iemand tips?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik denk dat je er even mee langs een fotozaak zou moeten gaan om hem even te laten schoonmaken en nakijken, wellicht is het dan verholpen. Als dit niet helpt, dan vrees ik dat je beter naar een nieuwe(re) cam uit kunt gaan kijken. Waarschijnlijk is het niet de moeite om (zeg) € 50,- uit te geven aan het oplappen van deze camera als deze voor € 75,- hebt gekocht. :)

Bericht hierboven

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 02:32

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik ga morgen even langs de fotozaak om te vragen of hij er even naar kan kijken. Ik ben ook wel van plan om een nieuwere cam te kopen, want deze zuipt ook nog eens batterijen. Op excursieweek met school had iemand een fujicam 301 ( geloof ik ) met twee batterijen mee, en maakte constant foto's, en heeft in die hele week nooit opgeladen, terwijl ik een beetje moest sparen, omdat ik anders het eind v.d dag niet zou halen met de batterijen!

Ik hoop stiekem dat ik deze cam nog kan verkopen voor een kleine 70 euro incl. 128 mb kaartje, zodat ik weer een beetje geld heb voor een nieuwe! Maar dat doe ik natuurlijk pas als ik een nieuwe cam heb.

Maar niemand herkent dit probleem bij een andere cam?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik heb een Canon S45, maar daarmee heb ik nog geen problemen gehad, ook niet nadat die van 1m50 op de grond is gevallen. Mijn DSLR heb ik alleen CMOS-rommel mee, verder ook niks. :)

Bericht hierboven