Toon posts:

Geen ruimte meer: brackets voor IDE-schijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Compaq Proliant Storage System F1 Tower gekocht.
Nu heb ik daarin 7 hotswap SCSI schijven zitten ( 7 x 18 GB).

Maar dit is momenteel te weinig aan ruimte.
Bestaan er brackets waarin je IDE schijven kwijt kunt, dat ze dan nieh hotswap zijn is dan geen probleem. Het gaat er mij om dat er meer opslagruimte is.

bvd
Bone

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

:X Sorry _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door -Wahtah- op 17-11-2003 01:09 ]

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

SCSI en IDE zijn niet uitwisselbaar.

Er bestaan wel raid controllers met IDE schijven die je aan een SCSI bus kunt hangen
Misschien dat je die in de kast kwijt kunt, maar dan zul je ook andere brackets moeten hebben.

En aangezien die een SCSI-only kast van Compaq is zullen die er niet zijn.

Er zijn wel IDE brackets, zelfs hot-swap exemplaren, maar ook van die kun je er niet meer dan twee op één IDE controller kwijt.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik heb even je topictitel gefixed, dit geeft wat meer duidelijkheid over je probleem en is minder irritant ;) ik zie dat dit je eerste post op GoT is, dus welkom :) Lees even de policy en FAQ door, dan weet je dat voor de volgende keer ;)
-Wahtah- schreef op 16 november 2003 @ 14:24:
Goeie topictitel maar niet heus :r

Lees de alg. Faq ff is max 2 min werk!
Verwelkom jij altijd op deze manier nieuwe mensen? Laat dat in het vervolg aub....

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TS; haal je SCSI en IDE niet door elkaar? Wat bedoel je met 'te weinig ruimte'; is dit fysiek of bedoel je harde schijf ruimte? Heeft die server sowieso ondersteuning voor IDE?

offtopic:
[quote]LuNaTiC schreef op 16 november 2003 @ 14:52:
Verwelkom jij altijd op deze manier nieuwe mensen? Laat dat in het vervolg aub....[/quote]

BoNe-014 > Geregistreerd op Monday 08 October 2001
-Wahtah- > Geregistreerd op Friday 12 September 2003

;)

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 16-11-2003 15:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om een Server maar om een DAS ( externe schijvencabinet) en wel een Compaq Proliant Storage System F1 Tower, deze heeft enkel hotswap ( SCA ) sloten. Nu heb ik wel 7 Hotswap Bays waarin ik nu 7x 18GB LVD schijven heb zitten. Maar ik wil deze graag vervangen door daar IDE schijven in kwijt te kunnen waardoor ik dus goedkoper meer schijfruimte kan creeren. Dus eigenlijk 7 nieuwe brackets met intern IDE aansluitingen en extern SCA aansluiting

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

En Spider.007.. bekijk ook het aantal posts eens, dan begrijp je het ook :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dit is denk ik technisch niet mogelijk. De Backplane van dat storage system is gemaakt voor SCSI schijven, oa de SCSI ID worden automatisch uitgedeeld. Je kan er dus niet zomaar IDE Schijven op aansluiten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
niet mogelijk

er is wel iets wat er op lijkt

http://www.promise.com/pr...t_list_eng.asp?familyId=6

->

http://www.promise.com/pr...p?productId=91&familyId=6

ide disks op scsi interface

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.

Heb maar zo'n UltraTrak RM15000 aangeschaft. Kost helaas wel wat maar kan ik wel ff mee qua schijfruimte. :)
Pagina: 1