Toon posts:

Help...is mijn monitor naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net een DVD aan het kijken op mijn pc toen het beeld rood werd...ik dacht het hoort bij de film, maar dat was niet zo. Alles had plotseling een rode gloed, alsof mijn monitor geen kleuren meer kan geven. Tijdens het intypen van dit verhaal flikkerde de monitor af en toe.

Het is een hitachi 21" die ik 2e hands had gekocht een tijdje terug. Volgens de specs is ie ook al 10 jaar oud. Ik heb ff geen andere monitor of videokaart om te testen, dus mijn vraag is, is het de monitor of de videokaart.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
waarschijjnlijk moet je opzoek naar een nieuwe monitor ja .

Enne help in de topic titel wordt niet gewaardeerd ;)

LinkedIn
BlackIntel

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 18:30
Loop de bekabeling eens na op breuken enzo, dat wil wel eens het geval zijn namelijk.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er net iets magnetisch bij je monitor neer gezet.. want dat kan natuurlijk ook de reden zijn!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zit de stekker in je videokaart goed? Dat zou verklaren waarom de monitor flikkert

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
quote uit topic "Monitor beeld wordt geel, blauw,rood....."
Meestal duidt dit probleem op een slecht contact in de VGA kabel/connectors.
Controleer of de VGA kabel goed is aangesloten op de videokaart en de monitor. Als dit het geval is, en het probleem blijft optreden, dan zit er waarschijnlijk een kabelbreuk in de VGA kabel. Oplossing: kabel vervangen.

Eventueel is het ook mogelijk dat er iets op een van de pcb's in de monitor zelf misgaat, maar controleer eerst dat kabelgebeuren.
Pagina: 1