Toon posts:

HP ML330 Dual Xeon 1GB RAM als PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het plan opgevat om een ML330 met een dual Xeon en 1GB intern in te zetten als workstation ipv de standaard HP workstations. Geluidskaartje erin en draaien maar.

Reden is de prijs. Een ML330 in bovenstaande config is volgens mij goedkoper. Maar nu de vraag.... is dat een verstandige keuze, of slaat het helemaal nergens op?

Verder zit ik nog met de geluidsvraag. Klinkt het ding als een stofzuiger, of kan die wel in de woonkamer staan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het ligt er aan wat je met het systeem gaat doen. Ik denk dat je voor het zelfde geld ook een pracht van een enkel processor systeem kunt kopen. Maar als je bijvoorbeeld de beide processoren nodig bent, dan kun je een dergelijk systeem ook als werkstation inzetten.

Wat het geluids niveau van het systeem zal zijn weet ik niet, misschien dat je na kunt gaan of er geregelde fan's in zitten. Dat heb ik namelijk bij Proliant servers wel gezien, als je ze aan zet is het even net een windtunnel en vervolgens worden er een aantal fan's uitgeschakeld tot dat de temperatuur natuurlijk te hoog wordt.

Je kunt natuurlijk ook een DUAL systeem willen hebben omdat het leuk is :) ... ik ben zelf bezig met een zelf bouw Athlon MP systeem. Ja iedereen zijn hobby :P

Maar als je aangeeft wat je precies met je systeem wilt gaan doen dan kan men hier wat meer en betere tips geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Aan de ene kant voor de fun, aan de andere kant gewoon practisch.

Heb nu 3 jaar met mijn p3 gedaan met 256mb en ben er eigenlijk nog steeds happy mee. Dell 8100 met rimm. Had ik toen een kleiner systeem gekocht, had ik al eerder moeten vervangen.

Met die ML330 hoop ik gewoon 3 jaar lekker stevig te kunnen werken tot de laatste dag (precies 3 jaar) en dan gewoon weer een nieuwe halen. Past qua prijs nu nog in een pc prive plan, en volgend jaar niet meer (bij de belasting gaan de prijzen zakken).

Gebruik nu Win2k en op het werk XP. Dus één van die 2 wil ik er dan opgooien om mee te gaan draaien. Ja, is overkill, maar 3 jaar is een eind...een heeel eind.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
I zou zelf gaan voor een XW4100. Dit is een goed en snel systeem. Ik heb zelf momenteel een Xw6000 staan en ben er zeer te vreden over. Supersnel en het geluid valt reuze me. Let er wel op dat de ML330 maar een FSB van 533MHz ondersteund, PC2100 geheugen gebruikt geen memory interleaving heeft :( , geen AGP slot . Deze heeft wel een Four 64-bit/33MHz PCI slots :P
. De WX4000 heeft dual-channel PC3200 DDR-400 (memory Interleaving 8) ), Intel Performance Acceleration Technology (PAT), helaas ondersteund deze maar 1 processor (Hyper-Threading Technology), deze heef took geen 634Bits PCI sloten. Eventueel als alternatief is er nog de XW6000 _/-\o_ Intel E7505 chipset enabling AGP 8X Pro 50, dual-channel DDR SDRAM _/-\o_ , 533MHz system bus, and USB 2.0, dual-channel Ultra 320 SCSI controller.Ik heb hier zelf de 2.66MHz HTT versie van met een U320 36Gb10K met 1GB Intern geheugen :9~.
gebruik alleen niet de standaard video kaarten van HP. Gewoon een Gforce er in plaatsen (of ATI)
Een wereld machine. Ik zou dus niet de ML330 als workstation gaan gebruiken zeker niet omdat deze geen APG geeft.

S6 er mee

Rolf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Gemiddelde server kan idd een aardige stofzuiger imiteren :)

Maar als je bij de specs kijkt, zal geluidsnivo er vast wel ergens bij staan.

Groter punt lijkt mij de videokaart: Bij de meeste servers is die onboard, mijn Dell P3-866 heeft bv zelfs Ati 4Mb PCI onboard.

Voor een server totaal niet belangrijk, voor inzet als workstation echter wel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PMG

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens hier [rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml] :)

Geluid zal wel meevallen wanneer je stevige Swiftech heatsinks met stille Papst/TT fans neemt (schijnt het, heb zelf totaal geen ervaring mee :X ;) ).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik zou 't je afraden. De GC-SL chipset kan slechts 2133MB/s geheugenbandbreedte leveren, daarmee verhonger je de beide Xeon's. Op deze manier zet je een enorme rem op workstationprestaties terwijl je toch een redelijk bedrag kwijt bent. Neem iets met een E7505 chipset; dan heb je naast AGP ook tweemaal zoveel geheugenbandbreedte, iets waar de Intel cpu's erg dol op zijn :)

Oh, van ML3003 in topictitle ML330 gemaakt (is ook de bedoeling lijkt me :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan de volgende optie:

hp workstation xw6000
Extra Intel® Xeon processor 2,4 GHz/533 MHz
512 Mb PC2100 ECC-geregistreerd DDR-266
Totaal incl Btw: 2.251,48 en past dan nog precies binnen het budget.

Zit nog geen vga kaart bij, maar die heb ik zelf nog wel liggen (g450)

Is dat dan een betere optie?

Verwijderd

kan je niet zelf een systeem samenstellen met een Asus PC-DL Deluxe?
niet zo'n duur bord en toch goede prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet. Zit vast aan de complete systemen van de grote merken. Had zelf liever willen bouwen maar dat kan helaas niet in dit project.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
Zoals al eerder vermeld ik heb zelf een XW6000, en ben er zeer te vreden over.. Ik heb zelf veel problemen gehad met een matrox dual het 400 (ook compaq model). Deze was niet werkend te krijgen. Heb je de SCSI uitvoering of de IDE versie?

Wel je echt een DUAL processor hebben? Door de HTT functie heb je al een extra virtual processor. Je gaat er dus straks 4 zien onder windows. Windows 2000 workstation kan hier in iedergeval niet mee overweg. Let hier dus op. Misschien kan je beter kijken naar de xw4100. Deze heeft maar 1 processor (Wel HTT). Geheugen is van deze ook sneller.
Persoonlijk zou ik nu voor de xw4100, om de volgende redenen :
xw6000: 533/400 MHz (data) xw4100: 800/533 MHz (data
xw6000: 266 DDRAM xw4100: 333/400 DDRAM
Beide hebben onboard GB ethernet
Beide Dual Channel Memory Interleaving.
xw6000: 4 * PCI 2.2 xw4100:5 * PCI 2.3
xw41000 : Intel Performance Acceleration Technology (PAT)
xw6000: HTT xw4100: HTT alle processors FBS 800MHz
xw6000: Five bays (three external and two internal (1 Internal + 1 External free)
xs4100: Six bays (four external and two internal) (1Internal 2/3 External Free)
xw6000 Dual Processor systemboard
xw4100:Intel Performance Acceleration Technology (PAT)

Verwijderd

Topicstarter
Zal n.a.w. de ide versie worden met een 2*2.4 xeon en winXp erop (standaard geleverd) Neem toch aan dat XP er wel mee om kan gaan???? Zal tevens eens dieper in die 4100 duiken en die eens nader bekijken. Is wellicht ook een optie. Heb zelf nog een G450 kaart liggen en wil die er eerst eens inproppen. Later maar eens opzoek naar een betere kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 19:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 19:12:
Zal n.a.w. de ide versie worden met een 2*2.4 xeon en winXp erop (standaard geleverd) Neem toch aan dat XP er wel mee om kan gaan???? Zal tevens eens dieper in die 4100 duiken en die eens nader bekijken. Is wellicht ook een optie. Heb zelf nog een G450 kaart liggen en wil die er eerst eens inproppen. Later maar eens opzoek naar een betere kaart.
alleen XP Professional kan omgaan met twee processoren en hyper threading (totaal dus 4 processoren)

Verwijderd

Topicstarter
Direct even nagekeken en is er bijgeleverd. :) Lijkt dus een goede keuze. Iemand nog andere signalen? Ben alleen nog aan het denken tussen de 6000 en de 4100. Lastig lastig lastig.....
Pagina: 1