Marantz SR4200-Harde tik bij Dvd-Functie.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Ik heb een Marantz SR4200 Receiver. Heb er eigenlijk nooit wat over te klagen, een geweldig ding. Maar zo nu en dan, een paar maanden terug bijvoorbeeld en zojuist kwam er ineens een behoorlijke harde tik uit m'n speakers toen ik m'n Marantz op de Dvd functie zette (hij stond eerst op Cd) Waarna de Marantz na die tik meteen op de "Protect" functie sprong. Soort van standby is het.

M'n speakers werken prima nu en er is niks aan de hand, toch vind ik dit niet fijn. Ik schrok me rot van die tik en zoiets hoort ook niet. Dit is dus de tweede keer in een jaar. Misschien is het niks ergs maar toch wel vervelend...zou graag willen weten wat dit zou kunnen zijn. De Marantz is nooit te heet, de ventilatie-uitgangen aan de zijkanten zijn allemaal vrij, bovenop de Marantz staat alleen een Sony cd speler (erg licht ding) en daar zitten voetjes op dus de ventilatie-uitgangen bovenop de Marantz zijn ook vrij .

En dan nog iets...dit las ik in de handleiding en kom er niet helemaal uit wat bedoeld wordt hier.

voorzorgsmaatregelen

- Het apparaat niet wordt blootgesteld aan interferentie van een externe bron;

Verwijderd

Een bekend euvel van de gehele x200 serie van de marantz is het ploppen wanneer men schakeld tussen surround functies. Een onderbemeten trafo zou hier debet aan zijn. Dit valt geloof ik binnen de garantie dus hou dat even in de gaten.

Op GoT zijn er meer mensen die hier ook last van hebben (gehad) in de search valt daar dus wel het een en ander over te vinden. :)

Het kan ook zijn dat jij een ander probleem hebt, maar dit schiet me als eerste te binnen.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is een bekend iets bij de SRx200 recievers van Marantz, welke nog niet zijn gemodificeerd. Zie ook dit topic: Vraag voor Marantz SR4200/SR5200 bezitters...