Toon posts:

Flatscreen, info verzocht

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe monitor....op het moment heb ik de Iiyama 19" in gedachten...maar ik ben ook een flatscreen aan het overwegen.

Alleen nou is mijn probleem is dat ik helemaal niet veel van die dingen afweet, en helemaal GEEN ervaring heb met flatscreens.

nou zie ik vaak flatscreens van LG voorbij komen....is dat een goed merk?

nou weet ik van horen en zeggen dat een flatscreen niet ideaal is voor spelllen zoals quake....vanwege de snelle beelden enzo..

ik zoek min. een 19"....hoofddoel: grafische applicaties en website design.. veel modelen enzo..naja jullie weten wel wat ik bedoel.. maar ofcourse houd ik ook graag van spelletjes...was ooit fulltime addict quaker :) (qw) is het nou onmogelijk om met een flatscreen spellen te spelen?

anyways....ik had dus graag wat info over zo'n schermen en over merken (LG?)

als iemand hier me duidelijkheid kan en wil verschaffen dan graag..

b.v.d.

grtz,
AHL

edit:

misschien is het ook van belang om te weten dat ik een 3dfx voodoo 3 3000 heb (?)

Verwijderd

Topicstarter
nou nou zeg :)

niemand? :'(

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

vind je het raar?
die dingen zijn relatief errug duur weet je.... :'(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

ff search gebruiken hier zijn al vele toppics over geweest. Maar Die van LG is superstrak. Persoonlijk vind ik het beeld mooier en je hebt geen 2 lijnen. Alleen de prijs is beetje hoog. Daar komt bij dat lg ongeveer net zo betrouwbaar is als pyama ofzo. Persoonlijk zou ik dus voor de LG gaan. Maar je kunt ze zelf beter een keer naast elkaar zien.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 17:17
Even het verschil tussen TFT en CRT Flatscreen in de gaten houden. Ik neem aan dat je een TFT overweegt. Die zijn inderdaad wat minder snel dan CRT's, je zult er in Quake bijvoorbeeld wel iets last van hebben. Ik vind TFT's sowieso niet fijn, omdat een wit vlak niet egaal wit is, maar je ziet een soort schitteringen tussen de pixels ofzo :? Ze zijn wel lekker compact en licht. Duur zijn ze ook, want je wilt dus een 18 inch TFT en die kosten minimaal f 5000, dus in vergelijking met een VMPro 19 inch scheelt dat een factor 4. En dat is nogal wat als het ook z'n nadelen heeft...

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:55
Bij mijn weten is het verschil tussen een gewone en een flatscreen monitor is het platte beeld, het masker (een flatscreen heeft een lamellen-masker).

Een flatscreen kan net zo goed met spellen overweg als een gewone, waar jij op doelt zijn LCD/TFT-schermen, die kunnen minder goed overweg met snelle beelden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• robbus
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb nu al een half jaar een TFT en ik kan je vertellen dat de snelheid niets onderdoet van die van een CRT. Hiervoor had ik ook de vmpro 450. Mijn mening is dat de TFT helderder en rustiger is voor de ogen maar de vmpro is vele malen groter als mijn TFT. Ik heb gekozen voor de TFT en de vmpro 450 verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
ah thx

maar wat is dit dan:
LG 19" 915FT Flatron FL 1204,-

of is dat geen flatscreen? zal wel niet :)
hehe
thx anyways, kga denkik toch maar voor de crt iiyama

Verwijderd

Die is wel degelijk plat, en bovendien zit ik er ook wel aan te denken die aan te schaffen...
Bovendien is dat platte zo gaaf dat het ook wel weer wat compenseert als je een even dure misschien betere bolle monitor koopt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Worden hier twee dingen best wel door elkaar gehaald.
Een flatscreen (flattron) monitor is gewoon zo'n groot ding waarvan de beeldbuis volledig vlak is. (ipv bol of cilindervormig)
Een TFT scherm is zo'n in-een-kast-gepropt-laptop-scherm.

Welke bedoel je nu eigenlijk?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 15:04 schreef GA!S het volgende:
Worden hier twee dingen best wel door elkaar gehaald.
Een flatscreen (flattron) monitor is gewoon zo'n groot ding waarvan de beeldbuis volledig vlak is. (ipv bol of cilindervormig)
Een TFT scherm is zo'n in-een-kast-gepropt-laptop-scherm.

Welke bedoel je nu eigenlijk?
Dus de LG 19" 915FT Flatron FL 1204,- is WEL een flatscreen? zo'n schilderij? :P

nou dan vind ik het helemaal niet zo errug duur....

Verwijderd

Ik heb zelf net een Sony E500 flatscreen trinitron (21"). Zeker voor ontwerp en programmeerwerk kan ik je dat aanraden. Ik heb ook nog even staan twijfelen over TFT maar toch niet gedaan. Alleen spijt gehad toen ik die Sony thuis de trap opsjouwde.
Volgens mij ondersteunen die TFT's ook minder verschillende resolutie's.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 15:11 schreef liekens het volgende:
Ik heb zelf net een Sony E500 flatscreen trinitron (21"). Zeker voor ontwerp en programmeerwerk kan ik je dat aanraden. Ik heb ook nog even staan twijfelen over TFT maar toch niet gedaan. Alleen spijt gehad toen ik die Sony thuis de trap opsjouwde.
Volgens mij ondersteunen die TFT's ook minder verschillende resolutie's.
ik moet geen TFT, das zo'n wazig laptop scherm...dat ga je toch niet aan je normale pc hange :)

• Hammer31
  • Laatst online: 15-12-2023
Nee, de LG 19" 915FT Flattron kun je niet aan de muur hangen. Het is een 'gewone' platte beeldbuis met een enorme toeter aan de achterkant, net als de Pyama pro series, maar die zijn uitgerust met een Trinitron (by Sony) buis.

Flattron is niet LCD/TFT !!

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Dus de LG 19" 915FT Flatron FL 1204,- is WEL een flatscreen? zo'n schilderij?

nee dat is een 19 inch met een platte beeldbuis. Laten we het zo zeggen: Als de monitor onder de 5 kilo weegt dan heb je een schilderij weegt is tussen 5 en 20 dan heb je een kleint normaal monitortje en boven de 20 kilo heb je de 915ft flatron.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 15:18 schreef Hammer31 het volgende:
Nee, de LG 19" 915FT Flattron kun je niet aan de muur hangen. Het is een 'gewone' platte beeldbuis met een enorme toeter aan de achterkant, net als de Pyama pro series, maar die zijn uitgerust met een Trinitron (by Sony) buis.

Flattron is niet LCD/TFT !!
he he, eindelijk iemand die het duidelijk verteld :) , thx! :P

kga toch maar voor de Iiayama :P

Verwijderd

[b]
kga toch maar voor de Iiayama :P
Denk dat dat een goede keus is.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Pyama monitoren zijn DIAMONDTRON buizen, niet sony dus maar Mitshubishi.

de betaler vervuilt

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 15:10

Arfman

Drome!

IIYama sucks, vieze lijntjes door het beeld :(

LG Flatron roelt, geen streepies, echt beter/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Muyz
  • Laatst online: 06-07 22:16
De LG915FT is ook pas vanaf januari leverbaar (verwacht men..)

Verwijderd

mischien hoort het niet hier maar vraag het tog ff
hoe moet je een flatscreen schoonmaken ?
het beeldscherm is een beetje vies kan je dit schoonmaken met een vochtige doekje?

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
Meneer de anonieme coureur, dit soort simpele vragen over hoe een scherm schoon te maken hier niet stellen; het is compleet off-topic en met de search is hier wel een antwoord op te vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
Crap, kijk ook eens naar de datum :X :X :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.