Mercory, POP3 en ORDB

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb Mercury geinstalleerd onder Windows XP. Omdat ik nogal veel last van spam had, heb ik een ORDB filter toegevoegd dat mails naar een ander account verplaatst. Dit werkt echter niet, ik krijg geen emails op dit spam account.

Ik denk dat dit komt omdat het ORDB filter het adres checked van localhost, omdat de POP3 client de berichten forward naar de SMTP server. Is het toch mogelijk een ORDB filter te gebruiken in samenwerking met POP3 of werkt dit alleen maar als je mail via SMTP binnenkrijgt?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 15:25
Mail ophalen via een smtp server lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Is het niet zo dat je zelf je mail checked op localhost, waar dat anti-spam programma op luistert, welke vervolgens je externe mail middels pop ophaalt?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DaPoztMaster schreef op 16 november 2003 @ 14:03:
Mail ophalen via een smtp server lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Is het niet zo dat je zelf je mail checked op localhost, waar dat anti-spam programma op luistert, welke vervolgens je externe mail middels pop ophaalt?
Mercury is een mail server. Mercury kan mail ontvangen via POP3 en SMTP. Ik gebruik POP3 en vraag me af of een ORDB filter ook voor zo'n configuratie (inkomende mail via POP3 dus) werkt.

Verwijderd

Ik geloof dat dit niet direct werkt, maar wat je zou kunnen doen is SAPROXY (op basis van Spamassassin) er tussen hangen, deze kan dacht ik ook op ORDB etc. checken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:37:
Ik geloof dat dit niet direct werkt, maar wat je zou kunnen doen is SAPROXY (op basis van Spamassassin) er tussen hangen, deze kan dacht ik ook op ORDB etc. checken.
Dat is volgens mij geen free produkt. En ik had eigenlijk gehoopt dat ik niet nog meer servers nodig had.