[XP] Automatisch computeraccount aanmaken in domain*

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ben geen script wizzard maar bestaan er scripts die ik in de runonce kan zetten oid waardoor een computer zich automatisch lid maakt van een W2003 domain?
Lijkt mee een veelvoorkomend probleem dus zal toch wel iets voor zijn?

Jaja, sysprep maar dat gaat zo traag. Nu worden de computernaam en SID na het ghosten al automatisch random gegenereerd via een (bestaand) scriptje...

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Met Netdom van de Windows Support Tools is dit mogelijk.
Op mn werk gebruiken we Ghost Console, waarna we op de doel machine Netdom draaien met de desbetreffende command line.

Ik zal morgen de command line weleens opzoeken, dat is wellicht de makkelijkste manier.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nilski,

Zoals je weet stellen we op GoT een aantal eisen aan een topic, zo vinden we het belangrijk dat je in je topicstart duidelijk aangeeft wat je zelf geprobeerd hebt, wat je zelf al gezocht hebt (op de GoT search, en op bijvoorbeeld Google search). Neem dit dan even op in je topic start. Door dit soort punten op te nemen, voorkom je dat mensen dingen gaan voorstellen die jij al geprobeerd hebt. Ook nodig je er mensen mee uit om moeite voor je te doen - je laat er namelijk mee zien dat je zelf ook moeite er voor neemt.

Zorg er verder voor dat je topicstart voldoende relevante informatie bevat - de PC's die je imaged, welk operating system draaien deze bijvoorbeeld ?

• nilski
Sorry Elevator O-)
Het betreft een HP DL380 met Windows 2003 Enterprise Edition, in 2003 native mode met allemaal Compaq D330 clients (XP Pro SP1 EN)
Ik heb me suf gezocht op de Microsoft site maar daar vind ik alleen info over sysprep, idem bij Symantec en op GoT.
Verder nog gegoogled, resultaat noppes. Zit ook een beetje omhoog. Ik moet een paar hondeerd desktops in AD krijgen en zie mezelf niet overal langs lopen om ze aan te melden...

Ga nu ook kijken voor Netdom; thanx van Esch! _/-\o_
Heb ik toch niet goed genoeg gezocht...

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:03
Als Ghost de juiste rechten heeft maakt deze de computers ook aan in het domein; geen omkijken meer naar. Moet je wel ghosten via de console.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42

Duinkonijn

Huh?

nescafe schreef op 16 november 2003 @ 14:25:
Als Ghost de juiste rechten heeft maakt deze de computers ook aan in het domein; geen omkijken meer naar. Moet je wel ghosten via de console.
huh ? ook met NT ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• nescafe
Werkt bij mij perfect met XP clients/2000 domein. De versie van je client zou niet uit moeten maken want het aanmaken van het computeraccount wordt buiten de client om gedaan.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

nescafe schreef op 16 november 2003 @ 14:32:
[...]
Werkt bij mij perfect met XP clients/2000 domein. De versie van je client zou niet uit moeten maken want het aanmaken van het computeraccount wordt buiten de client om gedaan.
dat is niet helemaal waar. Een lokaal computer aanmaken kan inderdaad zonder user actie gebeuren. Echter om een computer account op een domain aan te maken heb je bepaalde credentials op het domain nodig. Dus of je gebruikt een ghostimage die die credentials meegeeft of je maakt de computers van te voren alvast aan in AD en dan nog heb je credentials nodig om de machine erin te mogen hangen. Je kunt de permissions om een computer in het domain te mogen hangen delegeren naar een account.

• nescafe
Aha, misschien wordt dit dan gedaan door de ghostwalker (naast een SID-change).

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

vat het nog niet echt... kan ik nou met ghostwalker pc`s in het domein zetten?

heb de handleiding van 2003 net door gelezen maar daar zie ik niks daar van in.

of moet ik een ghost image maken van een pc die in het domein zit..
om vervolgens het volgende te doen?
- pcnaam aanmaken in servermanager
- pc ghostwalken met nieuwe pcnaam
- opnieuw opstarten en proberen in te loggen ?

of moet het gewoon op de oude manieer in nt zelf ?

* Duinkonijn is confussed 8)7

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

X:\DIRWAARINNETDOMSTAAT\netdom.exe /join %computernaam% /domain:DOMEINNAAM /userD:DOMEIN\GEBRUIKER /passwordD:WACHTWOORD

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:49:
X:\DIRWAARINNETDOMSTAAT\netdom.exe /join %computernaam% /domain:DOMEINNAAM /userD:DOMEIN\GEBRUIKER /passwordD:WACHTWOORD
zit nu tuis. is dat netdom van Ghost of XP ?

Verwijderd

Staat in \SUPPORT\TOOLS\SUPPORT.CAB op de Windows Server 2003 CD-rom.

• nilski
werkt super met netdom!
ff druk nog.. later!
trouwens voor importeren users is AD Infinitum handig... dat je het maar weet ;)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

ben blij dat het werkt, ik mag strax weer 100 pc's gaan doen :z :z

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

nilski schreef op 18 november 2003 @ 00:00:
werkt super met netdom!
ff druk nog.. later!
trouwens voor importeren users is AD Infinitum handig... dat je het maar weet ;)
jammer dat het alleen niet onder dos draait :)

• nilski
scriptje in runonce?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1