Subwoofer APX 4620 (labtec) verlengen

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
Hallo,

Ik had een vraagje, want ik wil graag mijn subwoofer kabels verlengen van mij labtec 4620 2.1 setje ivm dat er zulke korte kabels aan zitten dat ik dat ding nu gedwongen in een hoekje onder m'n bureau heb, waar ik absoluut niet het mooiste effect uit m'n subwoofer krijg.

Het probleem is alleen, ik weet niet welke aansluitingen ik ervoor moet gebruiken.
Om het wat duidelijker te maken heb ik ff een pic genomen van de aansluitingen van de sub:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/subaansluitingen.jpg

1. is de 230v aansluiting
2. is subwoofer input, dus 3.5mm stekkertje?, ik neem aan dat je daar elke audio verlengkabel voor kan gebruiken. Moet deze nog afgeschermd zijn?
3. DC out 2.00mm / DC16v2A

Hier nog wat pics van de stekkertjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/stekkers.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/stekkers1.jpg

Nu vraag ik me dus af wat voor verlengkabels ik hier voor moet kopen. Ik wil het zo'n 4 a 5 meter verlengen. Zijn er kabels te koop zodat het niet teveel aan kwaliteit achteruit gaat? En welke type kabels moet ik hebben?

Plz help mij verder :)

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 16-11-2003 16:07 ]

Verwijderd

Dat audio connectortje kan je makkelijk verlengen.
Er bestaan nl. vrouwelijke versies van die stereo stekkertjes

Dus maak een kabel M --> V en je kan verlengen.
Kant en klare kabels zijn ook in de winkel te verkrijgen.

Die voeding zou ik verlengen door 10cm voor de aansluiting
de kabel door te knippen, nieuw stuk tussen solderen en af te werken
met krimpkous.

• spokje
Ok, dus das puur stroom wat daar doorheen gaat? Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om kabels af te gaan knippen. Is er geen manier om dat gewoon te verbinden? Er staat ook nog zo'n tekentje onder de aansluiting die altijd bij een DC aansluting staat. Een plusje en een minnetje die met nog een tussenstukje aan elkaar hangen, hoe leg je dat uit. snap je wat ik bedoel? :X Staat ook altijd op adapters. Op de subwoofer 'grijpt de + de - vast'.

Moet ik ook rekening mee houden met het soort draad voor de audio of is gewoon unshielded cheap-ass draad genoeg voor een meter of 4 a 5?

Edit: Verder heeft de sub nog klein beetje last van een aardlus blijkbaar, want ding ruist nog een beetje, ook als ie niets doet. Stekker 180 graden draaien werkt best goed, alleen hij blijft nog een beetje ruisen. Is er een filter oid voor om dit te voorkomen? En hoe heet zoiets? :)

[ Voor 35% gewijzigd door spokje op 16-11-2003 16:09 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Sorry dat ik het zo zeg, maar dit is echt heel erg basic! Stroom verleng je door middel van een stekker doos of iets dergelijks, je audio kabel kan je in elke lengte kopen die je maar wil of desnoods zelf maken, dan hoef je ook niks te verlengen.

Canon Digital Ixus V3

• spokje
Ok, maar nog 1 ding dan; moet die audio kabel mono of stereo zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door spokje op 16-11-2003 16:23 ]

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Stereo, het signaal komt stereo vanaf de satteliet en word in de sub omgezet :)

• spokje
Mad_Demon schreef op 16 november 2003 @ 16:57:
Stereo, het signaal komt stereo vanaf de satteliet en word in de sub omgezet :)
Top! Bedankt, ik weet dat het nogal n00b vragen zijn, maar ik wil het gewoon zeker weten voordat ik tot aanschaf overga, want die zooi is al duur genoeg :)
Pagina: 1