Ik ben bang dat wat ik wil niet kan maar kan iemand me uitleggen waarom niet... of mischien toch wel!
Switches HP 4000 en 2524 en 2650
server1 in VLAN 100 tm. 200
server2 in VLAN 300 tm. 400
clients in VLANs 110 tm. 200 moeten elkaar niet zien; wel bij server1,
clients in VLANs 310 tm. 400 idem maar dan met server2
Wat ik graag zou willen is een netwerk range gebruiken. Nu moet ik op de server per VLAN een IP adres opgeven. Maw. moeten deze allemaal in verschillende ranges zitten
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Zoals je zult begrijpen heb ik geen zin om per VLAN een DHCP scope aan te maken... Vindt het op deze manier zo onnodig gecompliceerd; het gaat immers om layer2... Dus in theorie zou het imo moeten kunnen met een subnet!
(Het is geen Cisco apparatuur dus als die proprietary oplossingen hebben vind ik het wel leuk om te weten maar kan ik er niet veel mee)
Heb het eea over 802.1q, tagging, trunking ed gelezen. ACL mischien?
Switches HP 4000 en 2524 en 2650
server1 in VLAN 100 tm. 200
server2 in VLAN 300 tm. 400
clients in VLANs 110 tm. 200 moeten elkaar niet zien; wel bij server1,
clients in VLANs 310 tm. 400 idem maar dan met server2
Wat ik graag zou willen is een netwerk range gebruiken. Nu moet ik op de server per VLAN een IP adres opgeven. Maw. moeten deze allemaal in verschillende ranges zitten
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Zoals je zult begrijpen heb ik geen zin om per VLAN een DHCP scope aan te maken... Vindt het op deze manier zo onnodig gecompliceerd; het gaat immers om layer2... Dus in theorie zou het imo moeten kunnen met een subnet!
(Het is geen Cisco apparatuur dus als die proprietary oplossingen hebben vind ik het wel leuk om te weten maar kan ik er niet veel mee)
Heb het eea over 802.1q, tagging, trunking ed gelezen. ACL mischien?
[ Voor 5% gewijzigd door nilski op 16-11-2003 13:23 ]
WAZUUUUUUUP!!!!!