stressen

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Regelmatig kom ik hier op het woord stressen tegen en het woord koe }:0. Ik vraag me af hoe dit nu precies werkt. Is dit een speciaal programma ofzo? ER word dan bijvoorbeeld gezegt dat de cpu gewoon 25 graden is en met }:0/gestressd 40.

bedankt!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ja.. bijvoorbeeld Prime95 laat een partij wiskundige berekeningen los op je CPU.. dat ding weet niet wat hem overkomt.

Weet iemand trouwens waar je Prime95 kan downloaden? Ik neem aan dat het shareware/freeware is?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Okasha
  • Niet online
bedankt, waar downloaden wij zoiets?

Verwijderd

De koe }:O waar op deze forums vaak over gesproken wordt, is de Distributed.net client.
Er loopt al een aantal jaar wereldwijd een groots project, waarbij 100.000'en computers worden ingezet om een 64Bit DES encryptie sleutel te kraken.
Al eens van de Dutch Power Cows gehoord?

Als je deze client dus installeert kun je meedoen aan de wedstrijd.
Tijdens het kraken van de code wordt je processor zeer intensief gebruikt, waardoor de temperatuur aardig omhoog gaat. De CPU wordt dus gestressed.

Eigelijk is het een klein beetje een schande dat je hier niet van op de hoogte bent ;)
Ik zou zeggen haast je als een gek naar naar www.distributed.net en download de client zodat je vandaag nog mee gaat doen. }:O }:O }:O

Oh ja, Prime95 kun je hier neerhalen > www.mersenne.org/freesoft.htm

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

LOL.

Gestressed betekent gewoon maximaal bezig.
idle time daarentegen is de tijd dat de cpu uitrust omdat hij op de HD wacht of dat er gewoon niets te doen is.
Idle time kan je met Prime of zo opslokken maar het is beter om je idle time om te zetten in nuttige zaken.
1 daarvan is het }:O grazen van RC5 blokjes. Kijk ff bij gathering.tweakers.net/listtopics/5 en installeer zo een koe die je CPU continu laat rekenen.
Alstie rekent wordt hij warmer, vandaar die temp aanduidingen.

GRRR. |:( Sneller tijpen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat dat soort programma's doen is gewoon je processor voor de volledige 100% belasten. Dan wordt ie dus 'gestresst'....

Het }:O is het symbool van het rc5-64 project waar veel mensen op GoT en T.net aan meedoen. Voor meer informatie kun je hier terecht en natuurlijk op het Dutch Power Cows forum.
Prime95 is in principe niet zo heel anders alleen reken je daarmee priemgetallen uit (en bij de Rc5-wedstrijd gaat het om het kraken van een code). Ik zal even kijken of ik van prime95 nog een linkje kan opduiken :)

Maar het koetje }:O is goed zat en dan kun je meteen meedoen met DPC ;)...

edit:
Hallo zeg, denk je aardig te zijn is er gewoon al 2 keer gereplied ;)... Nou ja.. Als het nu nog niet lukt :P

• Okasha
  • Niet online
THNX ik ga NU meedoen aan dat project!

mzzl

Verwijderd

weer een koetje erbij :)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 07 december 2000 12:14 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

mzzl
Welkom bij DPC zou ik zeggen :)...

Verwijderd

Ik gebruik http://www.vtoy.fi/jv16/StabilityTest.exe of de volledige naam "CPU Stability Test". De naam zegt genoeg denk ik. Dit is eerder om de stabiliteit te testen, maar mijn temperatuur is hier identiek hetzelfde als tijdens een 2 uur durende botmatch bij Unreal ofzo... Ja kan ook gewoon een oneindige loop laten lopen (als ge kunt programmeren), dit heeft 100% CPU gebruik tot gevolg, hierdoor stijgt de temperatuur ook volop.

Ik gebruik het programma omdat het tegelijkertijd de stabiliteit test en uw temperatuur de hoogte in jaagt. Voor een complete stabiliteitstest zijde wel twaalf uur kwijt, ma bon...

-- Koder

PS - Kunnen wij hier geen href tags meer in plaatsen of hoe zit da?

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 12:14 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

mzzl
Welkom bij DPC! }:O

Vergeet niet om ook de DPC te joinen hè :)
In de uitleg kun je lezen hoe je dat doet.

en wel 24/7 aan laten staan die computer dan hè ;)

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 07 december 2000 12:23 schreef Koder het volgende:
PS - Kunnen wij hier geen href tags meer in plaatsen of hoe zit da?
Nee kan niet meer ;)... Je zult het moeten doen met
code:
1
[url=http://www.tweakers.net]mooie link[/url]

Verwijderd

OK, danke

-- Koder

• Okasha
  • Niet online
Oke, alles gedownload en de instructies opgevolg van Femme. Het progje draait nu, (mooie icoontje in de tray trouwens) maarre er staat nu:
1 cruncher has been started
R.
(wat is die dan nu aan het doen? erboven staan wat download dingen 24 packets remain en nog geeneen klaar. Maar als er R. staat is die dan bezig ofzo?

mzzl

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat is allemaal ok
R staat voor resume
standaard haalt hij 1 pakketje blokjes op, in dit geval 24 work units, gaat allemaal goed zo :) (niet vergeten morgen DPC joinen, staat uitgelegd in de handleiding die al een handvol keren gepost is)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Okasha
  • Niet online
Maar je krijgt dus niet te zien hoever het pakketje is? hijs nu al ongeveer een uur bezig met die ene ofzo?

mzzl

• Okasha
  • Niet online
Cool! hijs nu op 10% maar is dat nou 10% van die ene, of 10% van alle 24 pakketjes?

mzzl

• IceStorm

IceStorm

10% van een gedeelte van de 24 ;)...
Gaat niet echt snel.... heb je toevallig veel programma's draaien of zo'n multimediatoetsenbordje?

• Okasha
  • Niet online
ehm, virusscan, atguard, cpu temp prog en heb toetsenbord met power,sleep en wake knoppen

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 07 december 2000 12:05 schreef bastard het volgende:
een 64Bit DES encryptie sleutel
Uhm... DES? lijkt me niet :P Wat dacht je van RC5 ? }:O

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
prime95/koe cpu = 39-40 graden

cpuburn cpu = 44-45 graden

link prime: http://www.mersenne.org/prime.htm

link cpuburn:

http://users.ev1.net/~redelm/cpuburn3.zip

dat je cpu 100% load heeft wil niet zeggen dat je cpu maximaal heet wordt. cpuburn is volgens mij het progje wat de cpu het heetst maakt

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 19:18 schreef -BrZ- het volgende:

[..]
Uhm... DES? lijkt me niet :P Wat dacht je van RC5 ? }:O
Foutje bedankt :) :) }:O
Pagina: 1