WD1200JB geluid (lawaai!)

Pagina: 1
Acties:

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Ok, ik heb het volgende probleem, mijn Western Digital harde schijf (1200JB dus), produceert een zéér vervelende fluittoon. constant.
Het is dus niet als er iets gezocht moet worden, maar vanaf ik de aan-knop van de PC opzet, tot als ik hem afzet, is dat vervelende geluid aanwezig.
Met de search al het programmatje IBM Feature Tool gevonden, maar dat "Acoustic Management" heeft blijkbaar alleen invloed op het zoek-geluid.

Heeft er dus iemand nog alternatieven qua mogelijke oplossingen, en als het echt niet anders kan, een andere (stille!) HD :| Het kan volgens mij niet dat dit geluid normaal is voor een 7200 rpm HD, je kunt je namelijk niet meer concentreren op wat je wil doen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
dat vond ik dus ook van mij wd800jb, deze heb ik vervangen door een cuda IV

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb 2 800JB's, de dikke en de dunne variant en beiden zijn wel redelijk luiddruchtig, maar niet echt merkbaar (je hoort ze wel als de kast openstaat, maar als die dicht is hoor ik meer de ventilatoren. Zit je schijf wel goed en stevig vastgeschroefd? En wat zegt de SMART info?

• BizonKid
Terwijl je toch leest in verschillende topics: wow, wat stil is die WD zeg! Waaronder ook die van jou dus.
Is die nieuwe HD van je wel stil?

Smart info zegt: good, met het progje Dtemp en die feature tool gecheckt.
Als ik tien meter van mijn PC afsta hoor ik : fwiiiiiieeeeeeeeettttt :D

[ Voor 36% gewijzigd door BizonKid op 16-11-2003 13:02 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Daar hebben heel veel JB's last van .... ligt eraan welke versie je hebt. Eentje heeft lagers die gaan fluiten en de andere variant is wel goed.

Één van mijn 2 WD800JB's maakt ook zo'n geluid :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BizonKid
dreeke schreef op 16 november 2003 @ 13:03:
Daar hebben heel veel JB's last van .... ligt eraan welke versie je hebt. Eentje heeft lagers die gaan fluiten en de andere variant is wel goed.

Één van mijn 2 WD800JB's maakt ook zo'n geluid :(
Ik zal dus wel bijna zeker de slechte variant hebben. :(
Zeg maar dat ik tegenwoordig heel veel muziek beluister, mét koptelefoon.
Zou garantie hier iets aan verhelpen? Ik heb ze nu een half jaar, en WD geeft toch 3jaar dacht ik?

[ Voor 13% gewijzigd door BizonKid op 16-11-2003 13:05 ]

Verwijderd

Ik had ook een 1200JB, die zijn nu eenmaal zo luid...
Ik ga nu een Seagate 7200.7 kopen, ik denk dat die qua geluid/performantie de beste keuze is.

Als je echt DE stilste HD wil moet je de Seagate Barracuda IV kopen, of (net iets luider, maar sneller) de Barracuda V.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je mag ze opsturen voor garantie ... maar mijne is bij Alternate gekocht en die wilden hem niet omruilen :(

Zit ik toch weer zoveel dagen zonder 80 GB HDD....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BizonKid
Nog even voor de duidelijkheid: het gaat me er niet over dat de HD wat ratelt als er iets gezocht moet worden, dat kan ik goed verdragen. Maar constant die fluittoon :r

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 17:53
Ik kom op mijn werk ook heel veel van die schijven tegen (meestal WD). Wij sturen die schijven terug naar de leverancier (compaq). Volgens mij kun je deze schijf gewoon terugsturen naar WD. Ik weet precies wat je bedoeld en het is vreselijk irritant.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 13:05:
Ik had ook een 1200JB, die zijn nu eenmaal zo luid...
Ik ga nu een Seagate 7200.7 kopen, ik denk dat die qua geluid/performantie de beste keuze is.

Als je echt DE stilste HD wil moet je de Seagate Barracuda IV kopen, of (net iets luider, maar sneller) de Barracuda V.
ik heb ook een WD1200JB en een WD2000JB ..beiden heb ik ze nog nooit gehoort. ook al heb ik de kast open. hoor em niet eens ratelen wanneer die windows aan het opstarten is! wanneer ik de kast open doe en dan mijn oor tegen de HDD aan druk, dan hoor ik em een beetje...wel relax zo'n schijf die geen geluid maakt. _/-\o_ of ligt het aan mijn RAM geheugen? datie alles in de 1024 mb propt...denk et niet..maarja...gewoon terug gaan met je schijf! doe ik ook met alles waar garantie op zit... :P

edit: om precies te zijn..de types die ik heb zijn:

- WDC WD1200JB-00CRA1
- WDC WD2000JB-32EVA0

heb je dezelfde? dan terug gaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door rikgoodhart op 16-11-2003 13:17 ]

• BizonKid
die van mij heeft codenummer WDC 1200JB-00DUA1, niet hetzelfde dus, maar die van jou maken dan ook geen geluid. Dus mijn codenummer is de "slechte"?

[ Voor 36% gewijzigd door BizonKid op 16-11-2003 13:20 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook 2 wd800jb's gehad en deze maakten ook een fluittoon.

Ik vind dat heel erg jammer van die wd800jb's.
Het ratelen van deze schijf is haast niet hoorbaar. Alleen die irritante fluittoon vanaf het moment dat je je pc aanzet.
Ik heb nu 2 maxtors die als ze aan zijn weinig lawaai maken.
Alleen hoor je het ratelen van deze schijf een stuk beter dan die wd's.
Dat ratelen kan ik wel mee leven. Swapfile heb ik toch uitstaan.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BizonKid schreef op 16 november 2003 @ 13:19:
die van mij heeft codenummer WDC 1200JB-00DUA1, niet hetzelfde dus, maar die van jou maken dan ook geen geluid. Dus mijn codenummer is de "slechte"?
ik lees net dat het special editions zijn met die 8 MB cache. iemadn trouwens een programma waarmee je het aantal MB/s kunt meten dat je HDD aan kan? mischien ziet de topic starten dan wel dat de snelheid veel lager ligt dan normaal?

• BizonKid
Ik kan misschien eens proberen met Sandra?
Ik zal de resultaten eens posten dan.

Resultaten: mijn windowspartitie (10GB) geeft na deze test aan: 21247kB/s, dit is niet echt geweldig als ik zo vergelijk met vergelijkbare types?

[ Voor 49% gewijzigd door BizonKid op 16-11-2003 13:30 ]

Pagina: 1