Toon posts:

piepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een A7V8X-X moederbord. Als ik de pc aanzet verschijnt gelijk de Bios. Ik kan niet booten, hij pakt geen diskette station(niks). Hij geeft de volgende tonen. 1 lange en daarna een korte piep toon.
Wat kan het probleem zijn ? Moederbord defect ? alle kaarten enz zijn goed aangedrukt.
Help

:'(

Verwijderd

RTFM dat bij je mobo zit, ik heb hetzelfde bord en het staat er zeker in.
Anders kijk op de site van asus daar staat het ook zeker op, en gebruik a.u.b. de volgende keer eerst de search

edit: ik zie dat je net nieuw bent op GoT, je had eerst beter de policy door kunnen lezen voor je je eigen ging registreren, dan begrijp je tenminste wat de bedoeling is op dit forum.
Er moet wel enige zelfkennis en zelfstandigheid met de muis(zoeken op Google en GoT) gebruikt zijn voordat je een topic opent.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
fijn dat er mensen zijn die het nieuwelingen zo aangenaam maken hier

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

de bios verschijnt dat vermeld je wel
alleen wat staat er ?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik ook verander in de BIOS hij start niet verder door.

Verwijderd

welkom op GoT :Y) , je post voldoet niet aan de eisen om een post te mogen plaatsen. kijk om te beginnen had je je moederbord boekje door kunnen lezen. verder kan je de search gebruiken hierbovenaan naar mensen die EXACT hetzelfde of bijna hetzelfde probleem hadden. tot slot de www.google.com dan had je deze post nooit hoeven te posten...

verder moet je echt wat meer info geven, kan je nadat je in bios zat toch doorbooten naar windows? komt bios elke keer weer tevoorschijn bij het aanzetten van de bios? die pieptonen betekenen wat, zoek op wat (de fabrikant heeft juist die waarschuwingstonen toegevoegd om snel een probleem te kunnen identificeren)

offtopic:
trouwens ff offtopic: wij zijn allemaal nieuw geweest hier en zelfs ik toen ik nieuw was opende ik gelijk een topic met wat is het beste videokaart voor mijn systeem. nu ben ik al zo +/- 2 maandjes lid van GoT en ik zie BIJNA wekenlijks een nieuweling komen met een topic : welk videokaart moet ik nemen? ik snap nu dat het beetje irritant is om een onderwerp telkens weer te moeten behandelen. jouw probleem is al vaker langsgeweest

succes :)

edit:
ik denk toch dat er iets niet goed vastzit, haal hem nu HE LE MAAL uit mekaar. geheugen eruit bordje eruit videokaart, de flatcables los van hdd en mobo echt alles. stop ze weer in mekaar en je probleem is opgelost durf ik bijna om te wedden.... trouwens ik heb wel eens gehoord dat geheugenmodules soms een paar keren eruit en erin moeten om goed kontakt te maken, ik heb dat 1 keer meegemaakt pasgeleden
ff offtopic: het valt me op dat je superkorte antwoorden hebt, daar kunnen we niet echt veel mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry laat maar, heb er al spijt van dat ik hier op het forum sta.
bedankt voor alle hulp

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

waarom heb je spijt nu?
hij geeft wat regels door meer niet.
kijk ik snap wel dat je met problemen zit.
maar met weinig informatie kunnen we heel weinig tot niets.
als je nu aanvult wat er allemaal komt en volledige systeem gegevens dan kunnen we wat doen.

zet die er even bij dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door star-saber op 16-11-2003 16:06 ]

Pagina: 1