Toon posts:

Nvidia FX 5800

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn chipset fan maakte net nogal lawaai, dus ik met m'n domme kop de ding er uit schroeven terwijl de computer aan staat..
Toen viel het laatste schroefje op mijn videokaart en toen startte de computer meteen opnieuw op.

Het scherm ging niet meer aan.. Ik heb de powerknop net zo lang ingehouden totdat die uit ging en toen ik hem daarna weer aan drukte startte die weer normaal op.

Kan er ook iets beschadigd zijn verder..?
En waarom start die opnieuw op en doet die het de eerste keer niet?

Verwijderd

Ik ben bang dat je je videokaart naar de videokaarthemel hebt geholpen..
probeer het eens met een andere videokaart, desnoods ff pci kaartje.. werkt dat ook niet, dan heb je waarschijnlijk ook nog je processor of mobo naar de knoppen..
ALTIJD stroom eraf voordat je wat dan ook uit je pc haalt of erbij propt.

Verwijderd

ik denk dat het sowieso niet slim is om de koeler van je videokaart af te halen. Die fan maakt niet voor niks zo'n lawaai, die videokaart zou die koeling wel nodig hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:20:
Ik ben bang dat je je videokaart naar de videokaarthemel hebt geholpen..
probeer het eens met een andere videokaart, desnoods ff pci kaartje.. werkt dat ook niet, dan heb je waarschijnlijk ook nog je processor of mobo naar de knoppen..
ALTIJD stroom eraf voordat je wat dan ook uit je pc haalt of erbij propt.
Beter lezen: z'n PC deed het na de eerste keer wel weer normaal.

Ik denk dat er niet zo heel veel aan de hand is als ie het nu gewoon weer goed doet. Alleen even in de gaten houden of je geen artifacts krijgt.

En mag ik vragen hoe je er in godsnaam op komt om de koeler eraf te halen als je PC nog aanstaat :? Ten eerste is iets doen in je PC met stroom erop al vrij dom, maar dan ook nog eens een koeler ergens vanaf halen wat nog aanstaat is al helemaal dom :X

The devil is in the details.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik ben wel eens gestruikeld over een utp kabel waardoor ik een niet vastgeschroefde netwerkkaart zo uit mn routerpc rukte :) De ging gewoon verder en kapte er niet eens mee.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een pci kaart in mn pc stak die wel uit stond maar niet met de stroom er compleet af. Toen ging mn pc spontaan aan toen ik de kaart erin stak.
sindsdien doe ik echt alles met de power er helemaal af.

De meeste pci kaarten kunnen best wel wat hebben, maar de videokaart is wel de meest delicate kaart die je vaak in je pc hebt zitten.
Kan me best voorstellen dat ie kaduuk is na zo'n actie.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als hij het nu doet ...ja....zorg ervoor dat de koeling ergoed opzit he.

Of vervang de koeling als je echt wil. ...

Maar men je handen in een pc zitten doe je alleen als de stroom eraf is OF je testen aan het doen bent.

En videokaart zit een klein beetje supervol met belangrijke onderdelen en verbindingen dus er is weinig "niet kritieke" ruimte waar een schroefje kan landen zonder problemen te veroorzaken.

Ik hoop voor je dat de kaart het overleeft heeft en het goed uithoudt, maar volgende keer graag eerste de stroom eraf en jezelf ontladen....

Als je operaties doet zoals koeling vervangen, haal je de kaart UIT de kast als de stroom eraf is, breng de kaart naar het operatie gebied.

Daar leg je hem op een anti-statisch zakje ( herinner je dat zakje waar je videokaart origineel in zat ). En pak je gereedschappen die je nodig hebt!

Ik heb van mijn oude GF4 ti kaartje de koeling vervangen maar wel professioneel voorbereidt, alle dingen die ik nodig had lagen klaar, had Artic Ceramique voor op de GPU, Alles Anti-Statisch.

@sjuk

Tja, zo'n realtek kaart is nou niet echt het meest gevoelige apparaat :-p

There is no place like ::1

Verwijderd

maar volgende keer graag eerste de stroom eraf en jezelf ontladen....
hoe doe je dat jezelf ontladen??? ik doe dat nooit als ik aan m'n pc sleutel...

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
gewoon ff de verwarming aanraken

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aan je post te zien doet de pc het weer volledig normaal, dan heb je dus waarschijnlijk mazzel gehad. De reden dat de pc opnieuw startte zal wel sluiting ofzo zijn geweest, maar precies is dat nu niet meer te zeggen.

Verder is dit topic wel duidelijk en gaat het verder offtopic, dicht dus.

Ohja, bedenk voor een volgend topic ajb een betere topictitel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.