Gebruikservaring Denon dvd speler (DVD-1400 en DVD-2900)

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:03

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het orienteren tot de aanschaf van een nieuwe dvd speler, nu heb ik Denon apparatuur tot me beschikking en wil hier op uit bouwen. Zodoende vroeg ik me af of enig van de GoT gebruikers misschien gebruikerservaring kan delen met een van deze drie Denon dvd spelers.

Zoals je misschien hebt gezien wil ik de DVD speler die ik zou willen ook gaan gebruiken als DVD Audio en/of Super Audio speler. Ter vergelijking ik heb nu een Mustek dvd speler, alleen hiervan is de AC3 encoder van zodanig kwaliteit dat het het film kijk plezier niet bevorderd.

Interesse is ook naar de mogelijkheid tot het afspelen van DVDs uit andere regio's, heb namelijk nog een collectie Regio 1 dvd's (o.a. Finding Nemo ;-))

Denon DVD-1400
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DVD-1400.jpg

Features
Universele DVD-Audio, DVD-Video & SACD speler
Pure direct Functie
Super Video CD weergave
Kodak picture CD
In-Beeld display met symbolen
Dolby Digital en DTS decoders
Afmetingen: 435x75x211mm(bxhxd)
Gewicht: 2.2kg

Denon DVD-2200
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DVD-2200.jpg

Features
Universele speler die de nieuwe generatie high-grade media ondersteunt
Gescheiden voedingen
Discrete opzet
Nieuwe PureProgressive schakeling (PAL/NTSC uitgang)
On Screen display
Talloze functies voor beeld correctie
Afmetingen: 434x101x318mm(bxhxd)
Gewicht: 4.7kg
Leverbaar in de kleuren
Zwart, Goud en Zilver

Denon DVD-2900
EISA DVD Speler van het jaar 2003

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DVD-2900.jpg

Features
Super Audio CD speler
DVD-Audio/Video speler
12 bit, 108 MHz Video D/A Converter
Nieuwe Pure Progressive Schakeling
Video Noise Shaping (NSV)
Burr-Brown 24 bit, 192 kHz Audio D/A Converter
Afmetingen: 434x137x343mm(bxhxd)
Gewicht: 8.1kg
Leverbaar in de kleuren
Zwart, Goud en Zilver

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 16-11-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Volgens Stereoplay:

Denon DVD 1400: 63/62/52/44 (SACD, DVD-audio, DVD, CD) punten voor klank
550€ (getest in 11/03)
Dit nummer heb ik en er stond een vergelijking tussen verschillende DVD-spelers van Denon, HK, JVC, Onkyo, Sony en Yamaha (de Denon won btw)
quotering:
gesamturteil: sehr gut, 88 punkte
preis/leistung: überragend

Met dit toestel zit je dus wel safe :).

Denon DVD-2900: 62/62/54/50 (SACD, DVD-audio, DVD, CD) punten voor klank
1300€ (getest in 8/03)

gesamturteil: 95 punkte

Denon DVD-2200: niet in lijsten te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Aha. Bedankt alvast. De Denon DVD-2900 is door EISA als beste DVD Speler van het jaar 2003/2004 getest. Alleen de prijs is er ook naar (>1200euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
alienfruit schreef op 16 november 2003 @ 12:43:
Aha. Bedankt alvast. De Denon DVD-2900 is door EISA als beste DVD Speler van het jaar 2003/2004 getest. Alleen de prijs is er ook naar (>1200euro).
Ik vind dat een beetje van het gekke een DVD speler kopen die zoveel kost. Als ik er ene zou kopen zou het rond de 200-350 € mogen kosten. En ja het zou ook een Denon zijn ;). Of een Yamaha, het hangt er vanaf welke receiver ik koop binnen een maand of 3-4 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een Denon AVR1803 gekocht, omdat me oude Yamaha versterker kapot was een kanaal kapot en potmeters begonnen brak te worden dus het was tijd voor een nieuwe. Ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden met me nieuwe aanwinst, nu wil ik alleen nog een degelijke dvd speler.

Alleen jammer dat Denon steeds meer modellen heeft die alleen een Zwart/Zilver uitvoering hebben, enige redenen waarom ik een 1803 gekocht ipv. 1804 (zoveel verschil zat er overigens ook niet in, hoorde het verschil iig niet :)) Goud vind ik toch "iets" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
alienfruit schreef op 16 november 2003 @ 13:13:
Ik heb sinds een paar weken een Denon AVR1803 gekocht, omdat me oude Yamaha versterker kapot was een kanaal kapot en potmeters begonnen brak te worden dus het was tijd voor een nieuwe. Ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden met me nieuwe aanwinst, nu wil ik alleen nog een degelijke dvd speler.

Alleen jammer dat Denon steeds meer modellen heeft die alleen een Zwart/Zilver uitvoering hebben, enige redenen waarom ik een 1803 gekocht ipv. 1804 (zoveel verschil zat er overigens ook niet in, hoorde het verschil iig niet :)) Goud vind ik toch "iets" hebben.
Toevallig zat ik net naar dezelfde te kijken :), al zou het van mij wel een zilveren moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Aha. Ik vind de receiver een prima ding, is volgens mij een middelmooter van Denon, dus niet de laagste versie maar ook niet de hoogste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Laat ik nu toevallig een Denon catalogus hebben :P.
Denon receivers:
AVR-3803: 1500€
AVR-2803: 1000€
AVR-1804: 600€
AVR-1604: 450€
AVR-1404: 350€

Je hebt precies gelijk dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik vind het zelf een prima ding :) Ben er hartstikke blij met de receiver :) Nu nog de juiste dvd speler :) Heb jij daar ook prijzen van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 16:55
Heb zelf een Denon AVR1603 (220 euro in Duitsland) met DVD700 (200 euro in Duitsland). Betaal 30 euro verzendkosten en je bent VEEEEEEEEL goedkoper uit dan in Nederland!

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Mag ikvragen waar je die koopt in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

alienfruit schreef op 16 november 2003 @ 16:09:
Mag ikvragen waar je die koopt in Duitsland :)
Ik heb als audiofiel zijnde de Denon AV1SE gekocht in Duitsland, om precies te zijn bij www.audiovision-shop.de Prima zaak, aardige mensen en waar het ons Nederlanders om gaat: goede prijzen! Mijn versterker kostte twee jaar geleden in nederland advies e4299,- (kleur: goud = 50 euro duurder). Uiteraard is dat een adviesprijs, dus altijd goedkoper te krijgen. Ik heb mijn uiterste best gedaan en ben veel zaken in Nederland afgeweest, het goedkoopste waar ik 'm voor kon krijgen was e3999,-. Ik heb 'm toen maar in Duitsland gehaald voor e2849,-. En als je denkt dat hier iets van gelogen is heb je het mis... Het verschil is te gek voor woorden. Dit was trouwens de eerste keer sinds de invoering van de euro dat ik het idee had dat het nuttig was. Je rijdt gewoon met je eigen centjes naar Duitsland, betaald dat ding en je kunt 30 kilo aan versterker in je auto laden.

Ik heb mezelf ook een tijdje georienteerd op de DVD spelers van Denon en mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar de 2900. Die is vorig jaar zomer pas uitgekomen en was op dat moment de meest interessante. Wat overigens ook een beweegrede was om voor de 2900 te kiezen is het mooie dot matrix display. Het oog wil ook wat, maar ik ben ook niet snel tevreden moet ik bekennen. Op het moment is het er nog steeds niet van gekomen om een DVD speler te kopen en ik moet je bekennen dat ik pas een nieuwe van Denon ga kopen als er een model uitkomt dat Divx ondersteund. Het lijkt er toch sterk op dat dit een enorme standaard gaat worden en gezien het geld wat je moet neertellen voor een Denon dvd-speler, is het toch erg lullig als je na een paar maanden/een jaar spijt krijgt dat je er een gekocht hebt waar geen imo zeer belangrijke ondersteuning inzit.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Heeft er iemand btw ervaring met deze winkel: http://www.klangpunkt.de
Aken is namelijk niet zo moeilijk te bereiken voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe zit het met die dingen eigelijk met de afspeelmogelijkheden van DVD+/- R(W) ?

Ik zit zelf ook een beetje uit te kijken naar een nieuwe dvd speler aangezien mijn low-budget dvdspeler een beetje brak begint te worden en geen dvd+r afspeelt. En aangezien mijn receiver ook een Denon is (AVR-1802) lijkt het natuurlijk wel zo mooi om er ook een Denon dvd spelertje bij te zetten :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb Audio Vision ge-mailed of zo de prijzen van hun Denon dvd player konden vertellen, in me beste duits :)

De verkoper in de winkel vertelde me namelijk dat de kwaliteit van het geluid bij een film, ligt aan de componenten in de DVD Speler dus als de surround sound spul in de dvd speler meuk kwaliteit is krijg je ook nooit mooi/goed geluid bij je film. Ik vond dit zelf nog wel best een logische aanname.

Verder is dit me eerste eigen versterker, hiervoor had ik mijn vader's oude Yamaha die inmiddels toch als iets 15-20jaar oud is. Als mijn versterker nou ook zo lang meegaat ;) Ik wilde eerste zo'n standaard hifi-set kopen, maar heb uiteindelijk toch gekozen om voor kwaliteit te gaan dan voor veel voor weinig (die hifi sets).

Afgezien daarvan vind ik zelf die DVD2900 ook zeer interesant omdat ik momenteel geen externe cd speler heb, en deze zowel goed SACD/CD/DVD audio als video afspeelt leek mij dit wel een goede dvd speler, alleen de prijs :) Afgezien hiervan als je ziet dat Phillips ook DivX ondersteunt in één van zijn dvd speler, dan is er inderdaad wel vraag naar, nu maar hopen dat Denon of één van de andere betere merken (Martanz, Okynoo etc.) ermee komt, dan wordt de rest ook wel getrokken.

Let wel dat ik niet wil zeggen dat Phillips en andere merken niet goed zijn, alleen de winkel waar ik mijn spul kocht heeft niet Phillips' en Sony's topproducten. :*)

P.S. Vinden jullie de gouden kleur van die receivers van Denon/Marantz e.d. ook niet iets moois hebben? Ik vind het toch mooier staan dan een zwarte/zilveren receiver, het is wat warmer :)

[ Voor 34% gewijzigd door alienfruit op 16-11-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

Ik heb zelf ook voor goud gekozen, om de simpele rede dat het oog ook wat wil. ik vind het persoonlijk een wereld van verschil tussen zwart en goud. goud oogt een stuk professioneler en is mooier, maar uiteraard enorm persoonlijk natuurlijk :) Je moet voor de kleur goud wel net wat dieper in je buidel tasten. De prijs van de versterker in de kleur goud was 50 euro extra, van de tuner en dvd speler scheelde het maar 20 euro dacht ik... op zich moet dat in die prijsklasse weinig meer uitmaken denk ik...
Pagina: 1