Sub onverantwoord aansluiten :P

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
hey mensen.

IK zat in discussie met iemand hoe tie z`n sub aan moest sluiten.

Ik zo , nou , extra versterker erbij , dan tulp naar je radio.dan stroom naar je accu en min ergens op carsossie plakken :P . En dan draadje van versterker naar sub.

Hij zeg zo ik heb nu het geld niet voor een versterker.

Het is een passieve sub btw.

Nu is de situatie zo , dat er 2 boxen in de z`n deur zitten , kenwood , 16 cm.
En 16.5 cm pioneer in z`n hoedenplank. Nou de bas is echt 0.0

Nu wil tie z`b sub in de kofferbak leggen en dan de + op rechts achter te prikken ( bij z`n piuoneer) en de min op links achter ( ook pioneer)

gaat dit werken ? z`n radio meot het nog maximaal 2 weken uithouden , dan krijgt een nieuwe incl versteker erbij enzo.

Verwijderd

nee, zonder versterker gaat die pioneer (nu open air) woofer echt niet werken..........

Hij kan beter dat gat in zijn hoedenplank dichtmaken en een kistje bouwen om die pioneer in te zetten. (of mtx kopen) :*)

En dan heeft hij natuurlijk ook nog een flinke versterker nodig (niet van de kijkshop) die die pioneer aan kan sturen.
zijn radiootje gaat dat echt niet trekken.

veel succes om hem dat uit te leggen 8)

• Galaxis
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:12:
nee, zonder versterker gaat die pioneer (nu open air) woofer echt niet werken..........

Hij kan beter dat gat in zijn hoedenplank dichtmaken en een kistje bouwen om die pioneer in te zetten. (of mtx kopen) :*)

En dan heeft hij natuurlijk ook nog een flinke versterker nodig (niet van de kijkshop) die die pioneer aan kan sturen.
zijn radiootje gaat dat echt niet trekken.

veel succes om hem dat uit te leggen 8)
nee , je Ziet het verkeerd.

er liggen nu 2x pioneer 16 cm speakers in de hoedenplank

3-weg.

Nu wilt tie een sub , met kast :P er op doorlussen als het ware.

gewoon de min van een box en de plus van de andere box pakken.

maar wat gebeurd er dan met het vermogen en met de weerstand ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mwah, denk niet dat er heel veel gebeurt... de weerstand van die sub is zo groot dat dat niet veel uit moet maken denkik... Maar verwacht niet dat er geluid uit komt :p

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

ten eerste weet ik niet of je de versterker in de autoradio kan bruggen (zoals hij wil gaan doen)
ten tweede zal hij niet genoeg power leveren om hem goed aan te kunnen sturen
ten derde, zou je er geen lowpass filter tussen hangen? ;) een compleet liedje door je woofer sturen gaat niet ECHT lekker klinken

kortom, zou nog lekker een paar weekjes wachten tot hij de versterker heeft :P

Verwijderd

tjsa.... gewoon proberen als het toch al oud spul is.......
Als je doorlust blijft de weerstand hetzelfde dacht ik......
maar zeker weten doe ik het niet....... de sub krijgt zowiezo niet genoeg vermogen denk ik, waardoor je wel je speakers hoort maar niet je sub (of heel minimaal)
onder het motto 'wie niet waagt wie niet wint' 8) gewoon proberen
anders heb je twee weken een discman nodig voor in de auto.

en inderdaad de hogetonen door je sub krijg je een soort pannen geluid. :'(

Waarschijnlijk een hoop gedoe met weinig resultaat. Het is leuk om te proberen maar verwacht er niet al te veel van...... je kan beter gewoon 2 weken wachten en alles in een keer goed inbouwen.... (maarja zoveel geduld heb ik zelf ook nooit)
in een versterker zitten die filters al dus dan heb je ze niet meer nodig.

Als je ze toch wilt kopen hebben ze ze bij elke carhifi winkel. (kijk uit met remco's carstereo) :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 12:34 ]

• Galaxis
nou ok dan , we gaan het zo proberen , nog even aankleden en douchen en dan prutsen maar.

edit , low-=pass filter heb ik niet liggen wel high :P.

maare , nog winkels waar ik ze kan bestellen ?

[ Voor 38% gewijzigd door Galaxis op 16-11-2003 12:25 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hij gaat nu proberen zijn radio op trimode te laten werken. Buiten het feit dat de radio dat absoluut niet leuk gaat vinden (met een lading van 2 Ohm per kanaal in plaats van 4 Ohm) is het rendement van die kast zoveel lager dan de hoedenplank speakers dat je die kist echt niet gaat horen.

Maar goed, als hij bij een versterker meteen een nieuwe radio uit wil gaan zoeken, moet hij het vooral niet laten :+
Pagina: 1