Hoi,
Ik zal even beginnen met 2 dingen.
Ik heb het hier over 2 bedrijven, waar ik de naam niet van noem.
Bedrijf X is het bedrijf waar mijn server nu staat ge-colocate
Bedrijf Y is het bedrijf wat in Telecity zit.
Ik heb bij X mijn server (1U) voor 35 euro (excl) met 50GB traffic mogen plaatsen.
Ik heb volledig 100Mbit tot mijn beschikking en loopt allemaal perfect.
Bedrijf X zit in NovaXess
Natuurlijk blijf je altijd rondkijken en keek ik eens zo verder bij de bedrijven die in Telecity zitten.
Daar heb je je server voor 90 euro per maand met 20GB traffic ge-colocate!
Dat is 55 euro duurder en 30GB traffic minder!
Bij bedrijf X betaal ik 0.5 euro voor elke Gigabyte te ik te veel verbuik, bij Y betaal je daar 1.5 euro voor.
Ik heb op mijn server diverse websites draaien en een Battlefield 1942 server, dit loopt perfect.
Pingtijden zijn goed, ik haal vanaf hier thuis een ping van 11ms, sommige mensen zitten op de gameserver met een ping van 5.
Vaak zat zitten er duiste, noorse, zweedse of engelse gamers en nooit hoor ik mensen klagen over lag.
Wat is nu echt het verschil tussen deze twee bedrijven? Waarom liggen die prijzen zo ver uit elkaar?
Over service kan ik niet klagen, ze hebben laatst om 02:00 mijn server voor me gereset omdat hij niet meer up kwam na een crash.
Wie kan mij hier antwoord op geven?
Ik zal even beginnen met 2 dingen.
Ik heb het hier over 2 bedrijven, waar ik de naam niet van noem.
Bedrijf X is het bedrijf waar mijn server nu staat ge-colocate
Bedrijf Y is het bedrijf wat in Telecity zit.
Ik heb bij X mijn server (1U) voor 35 euro (excl) met 50GB traffic mogen plaatsen.
Ik heb volledig 100Mbit tot mijn beschikking en loopt allemaal perfect.
Bedrijf X zit in NovaXess
Natuurlijk blijf je altijd rondkijken en keek ik eens zo verder bij de bedrijven die in Telecity zitten.
Daar heb je je server voor 90 euro per maand met 20GB traffic ge-colocate!
Dat is 55 euro duurder en 30GB traffic minder!
Bij bedrijf X betaal ik 0.5 euro voor elke Gigabyte te ik te veel verbuik, bij Y betaal je daar 1.5 euro voor.
Ik heb op mijn server diverse websites draaien en een Battlefield 1942 server, dit loopt perfect.
Pingtijden zijn goed, ik haal vanaf hier thuis een ping van 11ms, sommige mensen zitten op de gameserver met een ping van 5.
Vaak zat zitten er duiste, noorse, zweedse of engelse gamers en nooit hoor ik mensen klagen over lag.
Wat is nu echt het verschil tussen deze twee bedrijven? Waarom liggen die prijzen zo ver uit elkaar?
Over service kan ik niet klagen, ze hebben laatst om 02:00 mijn server voor me gereset omdat hij niet meer up kwam na een crash.
Wie kan mij hier antwoord op geven?