Telecity(2) vs NovaXess

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:54

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik zal even beginnen met 2 dingen.
Ik heb het hier over 2 bedrijven, waar ik de naam niet van noem.

Bedrijf X is het bedrijf waar mijn server nu staat ge-colocate
Bedrijf Y is het bedrijf wat in Telecity zit.

Ik heb bij X mijn server (1U) voor 35 euro (excl) met 50GB traffic mogen plaatsen.
Ik heb volledig 100Mbit tot mijn beschikking en loopt allemaal perfect.
Bedrijf X zit in NovaXess

Natuurlijk blijf je altijd rondkijken en keek ik eens zo verder bij de bedrijven die in Telecity zitten.

Daar heb je je server voor 90 euro per maand met 20GB traffic ge-colocate!
Dat is 55 euro duurder en 30GB traffic minder!

Bij bedrijf X betaal ik 0.5 euro voor elke Gigabyte te ik te veel verbuik, bij Y betaal je daar 1.5 euro voor.

Ik heb op mijn server diverse websites draaien en een Battlefield 1942 server, dit loopt perfect.
Pingtijden zijn goed, ik haal vanaf hier thuis een ping van 11ms, sommige mensen zitten op de gameserver met een ping van 5.

Vaak zat zitten er duiste, noorse, zweedse of engelse gamers en nooit hoor ik mensen klagen over lag.

Wat is nu echt het verschil tussen deze twee bedrijven? Waarom liggen die prijzen zo ver uit elkaar?
Over service kan ik niet klagen, ze hebben laatst om 02:00 mijn server voor me gereset omdat hij niet meer up kwam na een crash.

Wie kan mij hier antwoord op geven?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Nou weet ik niet wat er in dat novaxess zit, maar telecity heeft wellicht meer voorzieningen? agregaten, betere beveiligde lijnen naar buiten toe, wellicht meerdere lijnen voorals er eentje uitvalt, betere brandveiligheid, speciale blusinstallaties, goede koeling? afegesloten ruimtes zodat niet iedereen erbij kan? 24/7 beschikbaarheid?

Ik ken bijde faciliteiten niet, maar zulke dingen zouden in prijs wat uit kunnen maken denk ik...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
- Ik kan 24/7 bij mijn server
- Agregaten zijn er aanwezig
- Brandbeveiliging dmv Gasblussysteem
- het is constant 20 graden in de server-ruimte.

Lijkt me toch ok?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Icey schreef op 16 november 2003 @ 12:00:
Nou weet ik niet wat er in dat novaxess zit, maar telecity heeft wellicht meer voorzieningen? agregaten, betere beveiligde lijnen naar buiten toe, wellicht meerdere lijnen voorals er eentje uitvalt, betere brandveiligheid, speciale blusinstallaties, goede koeling? afegesloten ruimtes zodat niet iedereen erbij kan? 24/7 beschikbaarheid?

Ik ken bijde faciliteiten niet, maar zulke dingen zouden in prijs wat uit kunnen maken denk ik...
Ik geloof dat Telecity ongeveer de zelfde faciliteiten heeft als Redbus, maar het maakt (imho) meer uit waar je je rack/rackspace huurt dan welk datacenter je zit, die zorgen namelijk voor de faciliteiten...

Ik heb een tijdje een server in NovaXess gehad (staat nu in Redbus) en de verbinding daar was wel minder dan wat ik nu heb... Het scheelde bijvoorbeeld 2mb per seconde... Ook de ping naar redbus is nu beter...

Als je voor telecity of NovaXess zou mogen kiezen zou ik denk ik telecity kiezen...

|>

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Simon schreef op 16 november 2003 @ 12:03:
[...]

Ik geloof dat Telecity ongeveer de zelfde faciliteiten heeft als Redbus, maar het maakt (imho) meer uit waar je je rack/rackspace huurt dan welk datacenter je zit, die zorgen namelijk voor de faciliteiten...

Ik heb een tijdje een server in NovaXess gehad (staat nu in Redbus) en de verbinding daar was wel minder dan wat ik nu heb... Het scheelde bijvoorbeeld 2mb per seconde... Ook de ping naar redbus is nu beter...

Als je voor telecity of NovaXess zou mogen kiezen zou ik denk ik telecity kiezen...
Ik zit via een 3Com switch en verder via een Jupiner router.
Maar 2MB/sec? Ik haal altijd netjes 10MB/sec als ik grote files download.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 12:05
Zou het niet zo zijn dat NovaXess veel doet met kleine klanten en dat Telecity geen kleine klanten wil? Dat het dus bij Telecity goedkoper is als je bij een co-locator zit die in Telecity zit ipv rechtstreeks bij Telecity? Als ik de klant namen bekijk bij Novaxess, dat zijn nou niet de meest grote namen. Ik dacht dat bij Telecity wel enkele internet providers zitten (ik meen @home). Als je de prijzen te laag maakt voor kleine klanten zit je te concureren met grotere klanten in je datacenter die dezelfde faciliteiten bieden en werk je die ook langzamerhand de deur uit.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Snow_King schreef op 16 november 2003 @ 12:08:
[...]

Ik zit via een 3Com switch en verder via een Jupiner router.
Maar 2MB/sec? Ik haal altijd netjes 10MB/sec als ik grote files download.
Novaxess heeft helemaal geen Juniper maar een brakke Cisco...

Wat ik bedoelde met die 2 mb; 2 mb minder dan ik nu bij Redbus haal...

offtopic:
Andrew, maak hier gewoon een account aan en reply effkes

[ Voor 101% gewijzigd door simon op 16-11-2003 12:35 ]

|>

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 11:32
NovaXess staat min of meer in hun kinderschoentjes. Telecity is gewoon al wat langer in het spel, maar om nou te zeggen dat ze echt beter zijn, mwoah. De prijs/kwaliteit verhouding van telecity is vele malen hoger dan in novaxess.

Telecity is trouwens ook gewoon een donker hol :P Doe mij maar Redbus Interhouse :)

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

Verwijderd

Simon schreef op 16 november 2003 @ 12:23:
[...]

Novaxess heeft helemaal geen Juniper maar een brakke Cisco...

Wat ik bedoelde met die 2 mb; 2 mb minder dan ik nu bij Redbus haal...

offtopic:
Andrew, maak hier gewoon een account aan en reply effkes
Klopt helemaal wat je zegt Simon.
En € 90 per maand voor 20 gb dataverkeer moet goedkoper kunnen in Telecity, veel goedkoper!

• Danneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

Ik zie toch duidelijk verschillen tussen de verschillende datacentra wanneer je naar de specs kijkt van de ruimtes:

http://www.novaxess.nl/
http://www.telecity.nl/
http://www.redbusinterhouse.nl/ / http://www.redbus.nl/

Verder, iets wat erg belangrijk is maar niet altijd op het eerste gezicht te zien/merken is, is de redundancy van het netwerk; als er een router/switch/verbinding uitvalt is het van groot belang dat dit door een ander overgenomen wordt. Je kunt best 1 routertje, 1 switchje en 1 uplinkje plaatsen, maar daar red je het op zo'n moment niet mee 8)7

[[ the key to all my answers, are her eyes ]]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb echt helemaal niets te klagen over NovaXess, de verbindingen zijn altijd goed, pingtijden ook.

Maarja, over redundancy kan ik niets zeggen..

Verwijderd

Je merkt meestal pas waar je voor betaald als er problemen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen, als op tweakers een dikke dos komt, merken de rest van de klanten van trueserver er niks of bijna niks van. Een paar maanden geleden was er een dergelijke dos op een vrij grote budget coloboer, en al zijn klanten zijn toen tijdens de dos, die ik dacht iets van 3 dagen duurde, down geweest.

Daarnaast hebben de budget coloboeren vaak geen noodvoorzieningen, zoals redundante verbindingen, routers etc. Bij de vrij grote budget coloboer hierboven is ook dit jaar gebeurd dat een router (tevens een el-cheapo merk) naar de eeuwige jachtvelden ging, waardoor ook weer alle klanten diverse dagen offline waren. Bij de meeste 'duurdere' coloboeren zijn die dingen gewoon redundant uitgevoerd of is er teminste een backup router beschikbaar.

Je betaalt dus vaak voor dingen die je niet direct ziet. Ik kan je garanderen dat de duurdere coloboeren over het algemeen niks meer winst maken dan de goedkopere coloboeren. Het geld zit vaak gewoon in een stukje extra kwaliteit en service.

Daarnaast zijn de dataverkeer kosten ook erg afhankelijk of dit prijzen volgens het 95 percentiel zijn of niet. Prijzen volgens 't 95 percentiel zijn namenlijk veel goedkoper, echter gebruik je in bijna alle gevallen veel meer dataverkeer.

Overigens is telecity geen coloboer, dus je topic en vraag is niet helemaal correct. Maar ik ga er vanuit dat je doelt op coloboeren binnen telecity.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 14:26 ]

Pagina: 1