Toon posts:

Printer doet niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Printer is een officejet g85. software is goed geinstaleerd enzo geen meldingen verder. bij status staat: printer is klaar voor gebruik.
maar als ik iets wilt afdrukken dan zegt ie dat er een fout met de printerinstelling is. maar alles staat gewoon normaal.
het is gebeurd toen ik eens het stuurprogramma niet meer met windows liet opstarten. maar nu heb ik hem wel weer laten opstarten en doet het nog niet.
drivers opnieuw geinstaleerd maar doet niks.
testpagina ook niet
zijn nieuwste drivers op windows me

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij in Win2k kan ik kiezen voor de standaard instellingen te laten terugzetten; heb je dat al eens geprobeerd?
Je kan ook even proberen te printen met een andere driver; b.v. de generic printer driver (alleen text werkt dan even, maar dan weet je zeker dat 't niet aan de drivers ligt).
Werkt een testpagina op de printer wel? (dus hardwarematig, niet softwarematig)

Verwijderd

Als ik het zo lees zal dit bij jou niet zo zijn. Maar ik had laatst met mijn nieuwe pc ook zoiets en toen bleek dat de printerpoort uitgeschakeld stond in het bios. Wie weet de moeite waard om toch ff te checken.

Okee, was dus een beetje onzinnig dit..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
printerpoort is usb

en maakt niet uit welke driver ik instaleer, bv de text only ofzo werkt ook niet.
en als ik wil afdrukken in word ofzo dan staat er geen standaard printer dan moet ik die eerst selecteren terwijl die wel standaard staat in het config scherm..

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar het is pas gebeurt toen ik bij msconfig het uit uitgeschakeld.
nu krijg ik het niet meer goed:(
snap er niks van. hij geeft meteen die melding printer doet niks verder.

met de hp sofware drukt hij wle een textpagina af maar vanuit windows configuratiescherm niet. dus het licht aan windows volgens mij?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou dit aan de drivers liggen?:S

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee? ik moet snel wat uitprinten voor school :(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het enige wat je zou kunnen doe is denk ik drivers uninstallen, usb stekker eruit doen. Drivers installen, en usb er weer in doen.

4015Wp west (Dordrecht)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet kicken binnen 24 uur...dan had je eerder moeten bedenken dat je wat moest uitprinten

Staat je poort wel goed ingesteld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3X veel te snel gekickt achter elkaar. Dat jij laat bent met dingen voor school uitprinten is niet ons probleem. Gewoon zoals het hoort minimaal 24h wachten voor een schop.

Lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens door..

Verwijderd

Drivers en USb poort verwijderen. USB printer kabel eruit halen. Booten. Windows rustig laten opstarten. USB stekker erin zetten, wat gewoon kan met USB poorten. Nu krijg je een melding hardware gedetecteerd. Driver cd-rom erin, verwijzen naar de cd-rom, klaar is kees. Overigens staat er altijd een help file op de HP cd-roms, daar word het haarfijn uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat werkt niet met die kabel eruit.
:S ik word gek.
met de hp software kan hij wel een textpagina afdrukke maar met windows shit gewoon niet. hij zegt meteen dat er iets is met de printerinstelling.
terwijl poort en alles gewoon goed staat.
iemand??

Verwijderd

Topicstarter
iemand?:(

Verwijderd

Topicstarter
het lukt nog steeds niet iemand een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al gedaan wat Parabellum zei? Deinstalleer alles ff, dus je USB, je printer incl driver, je software van HP, kabel los, en dan gewoon nog eens proberen.

Ik heb geen glazen bol; kan vcan hier af niet zien wat je al wel en niet gedaan hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan. die usb poorten ook verwijderd bij apparaatbeheer (DOT... ofzo hete dat) en gewoon de drivers en printer enzo. kabel eruit gehaalt. maar helpt niet..

Verwijderd

Topicstarter
iemand:(

Verwijderd

Deze printer heeft toch ook mogelijkheden om via een parallele kabel te printen. waarom probeer je dat niet eens. Een kabeltje kost rond de 5 euro. Even vragen of het een IEE1284 is. Staat ie alleen ik bedoel staat er niets anders op aangesloten. Lijkt me wel stug,want er zit een scanner en de hele mikmak op.
Maar toch vraag ik het even.

Ik weet niet of die driver een G/L2 optie heeft. Anders zou je die eens kunnen proberen. GL2 is een plottertaal,maar werkt heel vaak goed op gewone printers.

Verder zou er dus iets met je usb kabel aan de hand kunnen zijn. Dus probeer het eens met een andere printerkabel.

Verwijderd

oja niet vergeten de goede poort op te geven. Als je een Paralell poort gebruikt,zet 'm op lpt

Trouwens staat die printer op een LPT poort terwijl je USB gebruikt.
iK Bedoel de instelligen.

Verwijderd

Topicstarter
wat is gl2 precies en hoe zet je dat goed?
en kabel is niet los geweest ofzo. is alleen gebuerd nadat ik hp uit msconfig opstarten had verwijderd. maar die staat er weer in enzo.
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
iemand die er wel wat vanaf weet? die standaard shit als drivers opnieuw installen helpt toch niet..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een keer houd het op, na 7x schoppen is het wel duidelijk dat niemand een antwoord kan geven. Misschien kan je eens naar de helpdesk van HP bellen?

Iig heeft het kicken van dit topic geen nut, doe dat dus niet meer.

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08-2025
Heb je je bios al nagekeken? (del intoetsen bij opstarten en dan zoeken naar USB)
Je USB poort moet enabled zijn anders kun je niet printen vanuit windows.
Bij athlon staat de USB poort standaard op disabled.

[ Voor 38% gewijzigd door makila op 25-11-2003 15:46 ]

Verwijderd

rechtermuisknop op printer. Staat hij op 'offline'? Haal dat vinkje dan weg, en hij werkt weer.

Verder is het gewoon een simpel probleem, dus los het ook simpel op:
Verwijder de printer in start>instellingen>printers.
Verwijder de drivers. Of via de officiele uninstall, anders handmatig.
Haal de usb-stekker eruit/erin, en kijk met welke melding ME komt. Hij moet hem natuurlijk wel herkennen (plug&play), verwijs naar de nieuwe drivers.

Mocht dit niet lukken. Kijk dan ook eens in apparaatbeheer en verwijder daar je usb-poorten, en installeer deze opnieuw. Wanneer je namelijk eens de verkeerde driver hebt geinstalleerd voor een usb-poort (van je printer), dan zal hij deze altijd biljven gebruiken. Ook bij een nieuwe install.

Succes...tss

Verwijderd

Topicstarter
ja met de officejet drivers kan ik wel een testpagina afdrukken en met windows dus niet... :S
en alles eraf inclusief drivers en dan opnieuw opstarten en kabel eruit/erin en dan weer instaleren werkt ook niet.

en offline oid zie ik nergens staan bij printers of in de systray.
iemand nog?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik in word naar afdrukken ga staat er bij status ook, niet gereed.
terwijl het bij de hp drivers wel helemaal doet

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog enig idee
Pagina: 1