Gigabyte GA-7NNXP cpu temp na bios flash

Pagina: 1
Acties:

• SkySnake
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2025
Hoi,

ik had op mijn 7NNXP mamaplank ook de bios F9 draaien. Ik draai er een niet overklokte XP 2600+ (T--bred) op en als idle temp gaf deze dan zo rond de 42°C. Nu heb ik de bios geflasht naar de laatste F15 en alles werkte perfect. Maar de CPU temp staat nu idle op 62°C !! Wat moet ik hier uit opmaken ? Dat de temp-weergave eerst brakke was en nu pas op punt is gesteld ? Of net omgekeerd ? Of dat de nieuwe bios de cpu niet meer correct idle laat draaien ?
Hebben jullie dezelfde ervaring of heb ik een probleem ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voel even aan jouw koelblok? Is jouw systeem stabiel? Misschien wordt hier gewoon een ander meetpunt gebruikt, bijvoorbeeld de interne core-temperatuur ipv de externe. Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)

Verder zou ik me hier niet druk over maken :z

• SkySnake
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2025
jaja hij is r*te-stabiel, maar aan de koelblok heb ik nog niet gevoeld. Ik vond het gewoon zo vreemd dat zowel bij MBM als in de BIOS zelf dezelfde metertjes ineens zoveel naar boven schoten. Kheb vorige week ook eens de originele bios erop gezet, en die gaf weer temps rond de 45°C aan, en de nieuwe geeft nog steeds 62°-63°C. Ik hoop idd dat ik er mij niet te veel van moet aantrekken, maar gezond lijkt het mij toch ook niet (aangezien pc 24/24 bolt)

Bedankt voor de reactie iig !!