Amiga dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:00
Hoi,

hopelijk zet ik dit in het juiste forum.

Ik heb gisteren m'n amiga 500 nog eens onder het stof uit gehaald. (na 3 jaar op non actief te hebben gestaan). Nus tak ik weer alle kabels in, en wou beginnen spelen, maar er schijnt iets grondig mis te zijn. Als ik een disk insteek leest ie em niet. Eigenlijk krijg ik helemaal geen beeld. Als ik em aanzet zie ik op m'n tv een groen beeld, en dat is het. En uit de amiga komt ook geen geluid van gelezen diskettes enz. Dan maar geprobeerd workbench te herinstalleren (disk insteken en Commodore, Amiga en ctrl toets indrukken). Maar geen reactie.... :'(

Is er iemand die weet waar ik em nog zou kunnen laten maken? Want ik ken er zelf namelijk niks van. Gebruikte em toen ik 12 was gewoon als game-console. 5dus er zelf aan klooien of zelf wisselstukken kopen zit er niet in)

Heb ook al eens in de search gekeken, maar daar krijg je zo'n massa topics, en vindt re niet direct iets bruikbaar tussen.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Het zou misschien oxidatie kunnen wezen zodat er slecht contact is. Als je alle aansluitingen een paar keer in en uit elkaar doet zou dat misschien weer opgelost zijn. Wat ook zou kunnen is dat er een paar elco's (condensatoren) uitgedroogd zijn ofzo. Dat zou iets lastiger zijn helaas...

• Drosera
Bedankt ieg, maar hoe los ik dit op? Want ondanks het nog intacte garantielabeltje denk ik niet dat deze nog geldt ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Openschroeven, voorzichtig alle IC's uit hun voetjes trekken en opnieuw plaatsen. Wat ook helpt is dat ding iets van 24 uur opwarmtijd geven en daarna herstarten.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 21:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Groen is een error tijdens de memory check van het CHIP RAM van een Amiga. Ik weet niet meer of dat bij een A500 in socket(s) zit eigenlijk. Als dat het geval is dat kun je nog ff de IC's wippen en weer opnieuw erin prikken. Maybe dat doorsolderen van de contacten helpt als het vast gezet is. Anders is het een kwestie van jammer (geheugen overleden).

Overigens, volgens mij krijg je ook een groen scherm bij fout geinstalleerd / loszittende geheugen uitbreidingen in de trapdoor (uitbreidingspoort benaderbaar door dat klepje aan de onderkant). ALs je daar nog een kaart in hebt zitten (zijn bijna altijd uitbreidingen op het interne CHIP RAM) dan zou ik die er eerst nog eens uit trekken en testen.

[ Voor 39% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 16-11-2003 12:13 ]

Laat maar.. .

• Drosera
ok, bedankt. Kzal alles straks eens proberen.

Keep u posted

groet
Bert

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de amiga heeft aardig wat ictjes in voetjes ziten.

ik moest ook wel eens alles even (stevig) aandrukken

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 16-11-2003 13:52 ]

Iperf

Verwijderd

Amiga dood?

kijk mijn post even:
Mijn eerste Pegasos PowerPC

Verwijderd

Dit is echt een klassieker. Groen beeld -> je 'fat Agnus' chip maakt geen goed contact.
Fat Agnus is een vierkante chip, met een klem eroverheen om 'm goed in z'n socket te duwen. Nu wil 't wel 's (zeg maar rustig: nogal vaak) voorkomen dat die klem net niet hard genoeg duwt.
Remedie; kap eraf (ik had dit euvel destijds dudanig vaak, dat ik al niet meer de moeite nam om m'n Amiga dicht te schroeven) en 's flink op die klem duwen.
(terwijl de computer uitstaat, uiteraard)
Pagina: 1