Toon posts:

Heto P5800 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Heto P5800 pomp tussen mij waterkoeling plaatst. Maar nu maakt hij echt een verschikkelijke herrie. Hiermee bedoel ik ratelen , maar wel hard. Lijkt wel of je langs een pc zit met een thermaltake dragonorb zo onderhand. Dit is dus niet de bedoeling van mijn waterkoeling.
Het gaat om deze pomp:

Afbeeldingslocatie: http://www.vijverland.nl/images/products/vijverpomp.jpg

Model : P5800
Max Head : 2.5M
Max Output : 1800L/H
Voltage : 220/240V
Frequency : 50 Hz
Power : 80W

Heeft iemand een idee wat het kan zijn of weet iemand hoe ik hem stil kan maken ?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Zit er geen lucht in je setup? Als er lucht in een waterpomp zit gaat ie een ratelen

Last.fm

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Hehe, dit is/lijkt dus gewoon een Hydor.
Dat ratelen betekent gewoon dat er ergens nog lucht zit, kan gewoon niet anders. Laat hem maar eens water uit de wasbak aanzuigen, dan hoor je niks.

Verwijderd

Topicstarter
de pomp staat IN een waterreservoir dus hij moet wel vol water zitten lijkt me :S. En hij staat nu al vanaf vanmorgen zo te ratelen dus dat zat het ook niet zijn. Het watersysteem is niet gesloten maar gewoon een open systeem

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Als ie in het water staat hoeft hij inet persee vol water te zitten, het kan zijn dat er nog net ergens een luchtbel zit niet niet weg kan. Probeer anders je pomp onder water wat op en neer te bewegen zodat de lucht die er misschien nog in zit eruit gaat.

Last.fm

Verwijderd

80W :D

Die pomp is gewoon veel te zwaar om stil te zijn. Ga maar op zoek naar een pompje van 6-12W.

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op 16 november 2003 @ 12:43:
Als ie in het water staat hoeft hij inet persee vol water te zitten, het kan zijn dat er nog net ergens een luchtbel zit niet niet weg kan. Probeer anders je pomp onder water wat op en neer te bewegen zodat de lucht die er misschien nog in zit eruit gaat.
Nope , Werkt niet. Kheb er alles al mee geprobeert :'(
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:30:
80W :D

Die pomp is gewoon veel te zwaar om stil te zijn. Ga maar op zoek naar een pompje van 6-12W.
80Watt heeft niks met stilte te maken. en 6-12 Watt dan zit je op 600lh en dat moet ik dus niet hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb al vanalles geprobeert en zelfs het asje heb ik voorzien van een laagje teflontape ( tussen het rotor blad en het asje ) zodat het wat steviger vast zit. Maar dit blijkt ook niet te helpen. Ik moet dus een andere pomp hebben

iemand ervaringen met een goeie pomp van rond de 1600 l\h ??

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 19:51:
ok ik heb al vanalles geprobeert en zelfs het asje heb ik voorzien van een laagje teflontape ( tussen het rotor blad en het asje ) zodat het wat steviger vast zit. Maar dit blijkt ook niet te helpen. Ik moet dus een andere pomp hebben

iemand ervaringen met een goeie pomp van rond de 1600 l\h ??
Waarom moet je dan een pomp met zo´n enorme flowrate hebben :?
Je kunt toch ook gewoon een Eheim nemen van zo´n 600 liter/u of 1200 liter/u

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:17:
[...]
80Watt heeft niks met stilte te maken. en 6-12 Watt dan zit je op 600lh en dat moet ik dus niet hebben.
600l/uur is meer dan genoeg :)
als je 100 l/uur EFFECTIEF haalt, is het al meer dan genoeg. je water warmte dan 3 graden op in je waterblok. Meer dan 200l/uur effectief merk je echt niet bij een WC setup zonder pelt :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Epsilon schreef op 19 november 2003 @ 20:52:
[...]

600l/uur is meer dan genoeg :)
als je 100 l/uur EFFECTIEF haalt, is het al meer dan genoeg. je water warmte dan 3 graden op in je waterblok. Meer dan 200l/uur effectief merk je echt niet bij een WC setup zonder pelt :)
ligt er maar net aan wat je allemaal in je keten hebt hangen... Ik heb meer blokjes dan alleen een CPU blokje b.v en bij mij is het dus echt wel nodig om een 1200L/h pomp te hebben omdat het water anders bijna helemaal niet meer stroomt doordat er teveel weerstand in de keten is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dan alsnog denk ik dat je echt een ander pompje zoals een eheim nodig hebt, hoeveel blokken en slangen heb je in je WC setup zitten dan? post eens een pic. als dat kan.
Je kunt denk zelf wel nagaan dat je nergens zulke grote pompen in WC setups vind, en als je dat toch nodig hebt je toch wat verkeerd doet IMHO, want een koelblok of slang heeft echt maar weinig weerstand, als je er 1600liter/uur doorheen wilt pompen is dat wel anders, dan heb je namelijk een slang diameter van rond de 2cm nodig wil je weinig stroomweerstand hebben. en dat kan je op je koelblokjes niet kwijt ;)

Dus kijk eerst eens wat t probleem is van die hoge stroomweerstand, wellicht ergens een te krappe bocht?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ga maar zoeken op mijn naam.. Dan kom je vanzelf wel een pic tegen.. 1600L/u is inderdaad veel maar is zeker niet TE veel.. Dat hij rateld e.d komt denk ik inderdaad doordat het een zware pomp is maar waarschijnlijk ook niet echt een goede kwaliteit..

Wat de TS allemaal geprobeerd heeft zou afdoende moeten zijn geweest.. Zo niet dan denk ik dat je best wel een probleem hebt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Ik heb soms ook last van dit geratel maar ik denk niet dat dit aan .... lucht in je pomp licht maar aan de kracht die je pomp wil op brengen om de l/h te halen als hij nl. heel veel water per uur rond moet pompen en bv. je slangen zijn te klein dan krijgt de pomp het moeilijker om de rondpomp snelheid te halen...

soms ff snel uit en daarna direct weer aan zetten wil wel eens helpen.

Ik las dat iemand het over teflon tape had ?
Eh kan iemand mij daar ff iets meer over vertellen, sie signature for contact.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

r. platenkamp... Daar kan je hier op GoT wel meer over vinden... Het idee achter deze tape (die b.v ook gebruikt wordt om waterleidingen dicht te maken bij knelfittingen) is dat je deze om het asje heen doet waar het schoepenrad aan zit zodat deze strakker in het huis komt te zitten waardoor er minder kans is dat je pomp gaat ratelen..

Pagina: 1