Ervaring games op Iiyama E481S 19" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Heeft iemand ervaring met het spelen van games op de Iiyama E481S 19"TFT.
Deze heeft een responce van 25 ms en ben benieuwd of er nou ghosting optreedt.

Anders kan ik beter de Iiyama E431S 17"TFT 16ms aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 21:46
TFT-Gamen - The 8th Episode probeer het hier is :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Ben ook wel beniewd naar het gamen hierop, heeft er dan nog niemand zo'n ding?

Op de IIyama site dat die lcd schermen niet roteerbaar zijn, klopt dit?

Ik heb zo'n scherm besteld, maar dat duurt nou al een maand, dus ik kan niet naar de winkel gaan om hem te checken.

Maar als het scherm niet kantelbaar is, ga ik wat anders halen, want ik wil hem niet op een doos zetten ofzo om een goeie kijkhoek te krijgen :(

Weet iemand of het scherm kantelbaar is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 10:54 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

niet wat je wilt ... maar ik heb sinds kort een Samsung 193T ook een 19''

ghosting zie je wel maar dan moet je er ook wel op letten
is ook een 25ms scherm

[ Voor 5% gewijzigd door B-lennium op 02-01-2004 14:34 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Ik heb dit scherm sinds kort, en gamen is geen enkel probleem.

Ben niet echt een lcd kenner, maar ik zie in ieder geval niet ghosting zoals ik deze zag op de eerste 15'' tft's.

Maargoed we leven nu ook enkele LCD technologiën later. Ik ben wel erg te spreken over de kleurgelijkheid over het hele scherm. Bij TN of SuperTN was een kleur lang niet over het gehele scherm dezelfde kleur, maar met IPS is dit probleem mooi verdwenen. -evenals bij MVA schermen uiteraard-

Dit scherm komt uit de E = Entry serie en is niet kantelbaar.
De meeste schermen uit de H = High end serie doen dit wel.

[ Voor 35% gewijzigd door GreeTz op 14-01-2004 09:58 . Reden: toevoeging ]

Alleen:           DE GROETJES

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij TN of SuperTN was een kleur lang niet over het gehele scherm dezelfde kleur
Dat klopt, dat kwam met name door de (beperkte) inkijkhoek van die panels. Overigens zijn er uitstekende SuperTN panels gemaakt (zoals gebruikt in de E431S) die een heel behoorlijke inkijkhoek hebben, dus ook een goede 'kleurgelijkheid'.
maar met IPS is dit probleem mooi verdwenen. -evenals bij MVA schermen uiteraard-
Klopt ook, waarbij de MVA schermen op dit moment de top zijn wat betreft inkijkhoek en de IPS (Philips) panels koploper zijn als het gaat om responsetijd. IPS panels hebben namelijk een snellere responsetijd bij omschakelingen tussen kleurgradaties, wat in de praktijk veel meer voorkomt dan zwart-wit omschakelingen (waarmee nog altijd de responsetijd wordt gemeten).

Verwijderd

Haha, ik heb hem gisteren opgehaald bij Paradigit voor de EUR 599,- waarvoor ik hem in november 2003 bij ze besteld had.

Het is echt een superstrak scherm met een ongelofelijke beeldkwaliteit!

Gamen, hmmz, weinig tijd... Patience en Age of Mythology gaan in ieder geval goed! ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ik heb 'm al 3 maanden en speel bv Halo of WarcraftIII, geen problemen gezien. Film of TV kijken, ook geen enkel probleem mee.
Scherm staat als een huis.

offtopic:
3 maanden terug ook 599 betaald en kon 'm gelijk meenemen :)

Verwijderd

Hmpf, ik speel meestal over mijn versterker, maar nu heb ik even de ingebouwde speakers geprobeerd en ik heb alleen door de linkerspeaker geluid!

Ik heb het bijgeleverde kabeltje gebruikt... Ik ga er wel vanuit dat dit een stereokabeltje is. Heb alleen even geen andere kabel om dit te testen. Hoop wel dat het de kabel is die kapot is en niet iets binnenin mijn e481s! :(

Iemad anders dit ook gehad toevallig?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 02:42 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik was eerst van plan om een e431s aan te schaffen maar toch maar een beetje richting de 19 inch gegaan dus de e481s maar wil er wel snelle spellen op kunnen spelen zoals Counterstrike en Battlefield en meer van dat soort games iemand ervaringen op dvi ofcourse :?

Verder zeer mooie monitor om te zien alleen de speakers hebben de meeste niet nodig maar die zijn mooi weggewerkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:53:

Het is echt een superstrak scherm met een ongelofelijke beeldkwaliteit!

;)
JA SMAKEN VERSCHILLEN, een mooie kwaliteit TFT met echte kleuren moeten de fabrikanten nog aan gaan beginnen.

een goede CRT roeleert , BIGTIME

maar 16ms lijkt me een must als je wil gamen

Verwijderd

Een goede CRT roeleert als je niet om je ogen geeft.

Ik had na lange dagen echt tranende ogen met mijn ouwe trouwe IIyama Vision Master Pro CRT scherm, maar ik ben blij dat ik nu een veel rustigere LCD heb! Ik heb er spijt van dat ik niet eerder mijn LCD heb gekocht!

Kleuren zijn gewoon goed. Ben zelf designer trouwens. Maar nu dat ene speakertje nog aan de praat krijgen! :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:36:
[...]

JA SMAKEN VERSCHILLEN, een mooie kwaliteit TFT met echte kleuren moeten de fabrikanten nog aan gaan beginnen.

een goede CRT roeleert , BIGTIME

maar 16ms lijkt me een must als je wil gamen
"Een goede CRT roeleert, BIGTIME"? Beetje vage uitspraak? Waarom roeleert een CRT bigtime?

• TFT geeft veel scherper beeld
• TFT is prima voor gamen als je maar een kwaliteit scherm neemt (25ms dus ook geen probleem
• TFT verbruikt minder stroom
• TFT is kleiner/slanker
• TFT beeld is veel rustiger voor je ogen

Dus behalve dat kleuren verhaal (waar je wel degelijk een klein punt hebt), zie ik totaal geen andere positieve punten aan een CRT in vergelijking met een TFT.

Dus nogmaals, een CRT roeleert bigtime want :P ?

• _MaLa_
Ik heb hem net opgehaald en in het zwart en runt nu op dvi erg lekker rustig beeld 1280x1024 @ 75, kreeg echt de laatste tijd traanogen als ik echt de heledag @ 1600x1200 75 crt gewerkt had. In de games meer first schooters hiero weinig tot geen ghosting maar je kan het niet echt vergelijken met crt.. Maar voor mij ging het meer om me ogen en dat je gewoon de hele dag erachter kan zitten zonder traanogen of moeheid :>

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
_MaLa_ schreef op 29 januari 2004 @ 16:44:
Ik heb hem net opgehaald en in het zwart en runt nu op dvi erg lekker rustig beeld 1280x1024 @ 75, kreeg echt de laatste tijd traanogen als ik echt de heledag @ 1600x1200 75 crt gewerkt had.
offtopic:
Is het beeld niet beter op 60Hz bij jou?

Is overigens een andere discussie :)

Verwijderd

Meeste tft's kunne tegenwoordig gewoon ovenwerg met 75hz, je hebt zelfs tft's die nog vedere gaan.

• Canard
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:52:
Meeste tft's kunne tegenwoordig gewoon ovenwerg met 75hz, je hebt zelfs tft's die nog vedere gaan.
Dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

• _MaLa_
Canard schreef op 29 januari 2004 @ 16:48:
[...]

offtopic:
Is het beeld niet beter op 60Hz bij jou?

Is overigens een andere discussie :)
Ik zie eigenlijk geen verschil denk dat 75 wat rustiger is ?

• Canard
_MaLa_ schreef op 29 januari 2004 @ 17:15:
[...] Ik zie eigenlijk geen verschil denk dat 75 wat rustiger is ?
Dat kan niet... wat een TFT-scherm trilt niet :) maar wat ik wel eens gezien heb, is dat het beeld wat wazig kan worden bij een hogere refreshrate dan 60Hz.

• _MaLa_
Canard schreef op 29 januari 2004 @ 18:59:
[...]

Dat kan niet... wat een TFT-scherm trilt niet :) maar wat ik wel eens gezien heb, is dat het beeld wat wazig kan worden bij een hogere refreshrate dan 60Hz.
Jah zit hier wat topics door te lezen en sommige mensen hebben dat id, maar ligt maybe ook aan type en merk lcd die erin zit.. Verder kan deze max 75 maar heb hem 60 staan dan switcht hij ook wat sneller terug vanuit games etc..

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:52:
Met welk nut?

Verwijderd

Ja, het beeld van mijn E481S is beter op 60hz. Heb een Matrox G450 eTV.

Op 75hz krijg ik in het midden een beetje een verticale wazige balk.

Op de ene of andere manier lijkt 60hz ook een rustiger beeld te geven.

Hier dus in elk geval superresultaten op 60hz! En op 75hz is het dus minder...

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 22:51

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

We Are Borg schreef op 27 januari 2004 @ 13:51:
[...]

"Een goede CRT roeleert, BIGTIME"? Beetje vage uitspraak? Waarom roeleert een CRT bigtime?

• TFT is prima voor gamen als je maar een kwaliteit scherm neemt (25ms dus ook geen probleem
• TFT is kleiner/slanker

Dus behalve dat kleuren verhaal (waar je wel degelijk een klein punt hebt), zie ik totaal geen andere positieve punten aan een CRT in vergelijking met een TFT.

Ach dat was een uitspraak van iemand die nooit een tft of een goeie tft gehad heeft en tevens nergens op berust is.

Hier neovo f419 staan en ja tikje last ghosting (wat veel 19" tft's hebben) al je er erg op gaat letten maar niet merkbaar/storend tijdens gamen.

Response is 25ms.

[ Voor 4% gewijzigd door [RNMC] Viper op 30-01-2004 06:44 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• _MaLa_
Schermpje bevalt perfect heb hem gister effe uitgebreid getest met games..

In het begin uitgebreid gekeken op deadpixels niks.. maar later op de avond klein rood stipje onderin de startbalkt :(

Volgens de iiyama site moet je 5 van zulke stippen hebben om hem terug te kunnen retouren.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 21:52

NielZ

Casual

_MaLa_ schreef op 30 januari 2004 @ 10:26:
In het begin uitgebreid gekeken op deadpixels niks.. maar later op de avond klein rood stipje onderin de startbalkt :(
Volgens de iiyama site moet je 5 van zulke stippen hebben om hem terug te kunnen retouren.
Als je mazzel hebt wil de winkel 'm nog wel omruilen, sommige zaken doen dat. Dan moet je er wel vandaag nog naartoe, en niet over een weekje komen aanzetten oid. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:48
Ik vind het vreemd dat iedereen beweerd dat je ghosting bijna niet ziet op een 25ms scherm.

Ik heb een AS4821DT (waar ik tevrede over ben, niet gekocht om op te gamen), maar wanneer ik 3D spellen speel, heb ik super veel last van ghosting. Heel het beeld wordt vaag en ik wen er alleen in verloop van tijd aan, maar in het begin is het vervelend.

Nu speel ik niet zoveel spellen meer, maar 3D shooters kunnen gewoon niet op 19" tft schermen gespeeld worden, daar zijn ze nog niet goed genoeg voor.

Spellen met iets statischer beeld, zoals C&C generals, werken goed tho.

• Abom

Ik zou dit niet doen (kheb 0 dead pixel garantie gekocht), maar...

Je kunt ook meerdere pixels kapot maken, dan moeten ze de monitor wel ruilen.
Garanties zoals: "vanaf x aantal dooie pixels, heb je recht op een nieuw" vragen gewoon voor dit soort acties, ik vind dat je recht hebt op een perfect beeldscherm (ze zijn trouwens duur genoeg). Wanneer je een kras op je nieuwe mercedes hebt, ga je er toch ook mee terug?

[ Voor 12% gewijzigd door Abom op 30-01-2004 11:33 ]

• _MaLa_
Abom schreef op 30 januari 2004 @ 11:28:
Ik vind het vreemd dat iedereen beweerd dat je ghosting bijna niet ziet op een 25ms scherm.

Ik heb een AS4821DT (waar ik tevrede over ben, niet gekocht om op te gamen), maar wanneer ik 3D spellen speel, heb ik super veel last van ghosting. Heel het beeld wordt vaag en ik wen er alleen in verloop van tijd aan, maar in het begin is het vervelend.

Nu speel ik niet zoveel spellen meer, maar 3D shooters kunnen gewoon niet op 19" tft schermen gespeeld worden, daar zijn ze nog niet goed genoeg voor.

Spellen met iets statischer beeld, zoals C&C generals, werken goed tho.
In de AS482 zit ook een ander type lcd techniek de IPS techniek die zit in 481 serie is speciaal voor een grote kijkhoek en geschikt voor alledaagse dingen gamen, movies etc..

• Abom
_MaLa_ schreef op 30 januari 2004 @ 11:33:
[...]

In de AS482 zit ook een ander type lcd techniek de IPS techniek die zit in 481 serie is speciaal voor een grote kijkhoek en geschikt voor alledaagse dingen gamen, movies etc..
Ja, dat weet ik, maar ik hoor ook verschillende geluiden over ISP. De een vind het geweldig en de ander is er niet over te spreken. Ik denk dat het dan ook er vanaf hangt hoe kritisch iemand is.

Verwijderd

Volgens mij is de termijn van 7 dagen al verlopen, maar je hebt ook zoiets van consumentenrecht waardoor je je aankoop altijd kan terugdraaien. Een opmerking als "ben er niet tevreden over" volstaat dan en krijg je al je geld terug.

En ik dacht ook gelezen/gehoord te hebben dat IIyama binnen een week ALLES omruilt als er ook maar 1 (half)dode pixel is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:11:
[...]

Volgens mij is de termijn van 7 dagen al verlopen, maar je hebt ook zoiets van consumentenrecht waardoor je je aankoop altijd kan terugdraaien. Een opmerking als "ben er niet tevreden over" volstaat dan en krijg je al je geld terug.

En ik dacht ook gelezen/gehoord te hebben dat IIyama binnen een week ALLES omruilt als er ook maar 1 (half)dode pixel is...
Was het maar zo... , ik heb vrijdag mijn 431S opgehaald.. , een blauwe en een groene sub pixel naar zijn grootje..

En die groene zit precies op de plaats van het start menu :(
Antwoord Iiyama :

T/m 2 lapotte sub-pixels is voor iiyama acceptabel; boven de twee kapotte
sub-pixels (dus 3 zijn niet acceptabel)
volgt omruil via uw leverancier.
U dient dit binnen 8 werkdagen na aanschaf te melden bij uw leverancier
(niet bij iiyama).

MvG,
iiyama

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Was het maar zo... , ik heb vrijdag mijn 431S opgehaald.. , een blauwe en een groene sub pixel naar zijn grootje..

En die groene zit precies op de plaats van het start menu :(

[...]
Ik had een mailtje naar het bedrijf gestuurd waar ik hem gehaald had en die accepteerde het scherm ook niet terug met 1 subpixel. ik heb dus ook 1 rode onderin maar verder geen actie ondernomen dan had ik hem maar moeten kopen met een 0 pixel garantie bij een bedrijf maar dat is ook niet alles heb ik gelezen bij sommige situaties.. echt lcd techniek maar het scherm is super ! echt perfect gameschermpje die 481s !!!

Verwijderd

Als je hem niet langer dan een week heb kan je hem nog elktijd terug brengen en je geld terug vragen omdat je niet te vreden bent.

Trouwens responstime's zeggen niet zo veel, heb hier een iiyama met een maximaal respons time van 35ms maar heb helemaal geen last van ghosting bij het spelen van games. Terwijl er ook schermen zijn met een lagere respons timing op papaier maar veel slechter presnteren.

Ik zal zeggen gewoon uit proberen, je kan het goed zien met die directx test met dat witte stuiterende vierkantje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:54:
Als je hem niet langer dan een week heb kan je hem nog elktijd terug brengen en je geld terug vragen omdat je niet te vreden bent.
Waar baseer je dit op ??, Mijn leverancier wil hem niet terug hebben met 2 sub-pixels kapot... pas vanaf 2.

Verwijderd

Klopt, dat heet consumentenrecht.

Als je om wat voor een reden als consument niet tevreden bent kan je een product altijd terugbrengen binnen 7 dagen.

Wil een winkel niet meewerken dan is hij in overtreding. Valt onder consumentenrecht en het is een redelijk nieuwe regeling.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 01:27:
Klopt, dat heet consumentenrecht.

Als je om wat voor een reden als consument niet tevreden bent kan je een product altijd terugbrengen binnen 7 dagen.

Wil een winkel niet meewerken dan is hij in overtreding. Valt onder consumentenrecht en het is een redelijk nieuwe regeling.
oud topique maar ok.. is dat ding nog in hoogte verstelbaar?

edit - heb het net al ergens gevonden dat ie dat dus niet is... minder

[ Voor 8% gewijzigd door meelmark op 11-03-2004 23:11 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• _MaLa_
meelmark schreef op 11 maart 2004 @ 23:10:
[...]

oud topique maar ok.. is dat ding nog in hoogte verstelbaar?
oud id maar hij stond nog in mijn bookmarks :)

Hij is alleen kantelbaar helaas, ik heb er geen last van je kan hem ook aardig ver schuin kantelen. Verder heb ik veel schik met die schermpje je kan super goed gamen erop als gamefreak en super beeldje ofcourse :D

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
en, zijn er ook mensen die CS, UT2k3 en dergelijke spellen spelen op dit scherm? ben ik erg benieuwd naar.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Ook ik wil mijn CRT vervangen door een (waarschijnlijk) Iiyama TFT.

Spellen doe ik wel eens, maar ik ben bereid daar wat ghosting op de koop toe te nemen.

Wil wel goede scherpte, beeldkwaliteit (zoals kleuren), en niet gebonden zijn aan een bepaalde resolutie (mocht dat er toe doen tenminste).

Ik heb momenteel niet zo'n snelle videokaart (Gf2MX), dus ik wil niet dat ik later bijv. een spel ineens in 1280x1024 moet laten draaien.... :{

Ik heb gehoord dat dat het geval is bij TFT's ?
Er bestaat dan wel interpolatie, maar blijft het beeld dan goed genoeg ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 20:16 ]

Verwijderd

kick

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Het beeld blijft dan wel redelijk goed voor zover ik weet. Heb 1 keer een 17" tft gezien die op een resolutie ingesteld stond van 1024x768. Dat leek iig al beter dan mijn crt :P Ik denk dat je wel verschil zult zien als je van 1280x1024 naar 1024x768 gaat, maar het beeld zal dan cker niet slecht zijn!

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Heb hier 481s-s op club3d 9600 pro en gamen gaat perfect. Staat bij mij op 75Hz en ziet er perfect uit. Aanrader gewoon. Ik ga 'm wel ophangen aan monitor arm aan de muur, want dat kijkt gewoon fijner. Als je 'm kantelt wordt het gewoon minder. Andere oplossing is iets onder je beeldscherm te zetten, zodat ie wat hoger komt te staan.

Verwijderd

Dat is mooi :).

En kan er iemand nog iets zeggen over de beelkwaliteit ed ?

Vooral in verhouding tot die andere merken...

Verwijderd

Hij is nog steeds super!

Op 60hz vind ik hem wel beter dan op 75hz en volgens mij hoort dat ook...

Hij is alleen in hoogte verstelbaar door hem te draaien (staat niet op de IIyama site) maar hij is niet in hoogte verschuifbaar. Maar datt is heel goed te doen hoor, heb er geen enkel probleem mee.

En anders maar weer een desktop nemen i.p.v. een towertje... Hier staan een paar mooie www.hushtechnologies.com :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 12:34 ]

Verwijderd

Waarom kun je eigenlijk uberhaupt de refreshrate instellen ?

Dat is toch niet van toepassing op TFT's ?

Verwijderd

Goeie vraag. Begrijp er ook niets van, zal dat ook wel eens willen weten...

Misschien dat het bij de ene videokaart beter gaat op de ene riefresjreet en bij de ander op een andere reet.

Nog meer off-topic, gaat over consumentenrecht en dat webwinkels dat allemaal aan hun laars lappen:

Consumentenbond: internetwinkels negeren de wet

Internetwinkels lappen massaal de wet aan hun laars. Dat concludeert de Consumentenbond op basis van een onderzoek naar 300 websites.

Termijn
Volgens de wet Koop op Afstand heeft de consument recht op een bedenktijd van zeven werkdagen, maar 37% van de sites vermeldt dat niet. Als er wel een termijn wordt genoemd, dan is er vaak sprake van een veel te korte termijn.

Voorwaarden
Enkele internetwinkels vermelden zelfs voorwaarden die tegen de wet indruisen. Ze brengen bijvoorbeeld kosten in rekening, zodra de koop wordt ontbonden.

Volgens de wet mag een consument de verpakking openen en dan alsnog retourneren. De enige uitzondering vormen computerprogrammatuur, audio- en video-opnamen. Toch eisen veel internetwinkels dat de verpakkingen van al hun producten niet mogen worden geopend.

Geen namen
De Consumentenbond noemt de uitkomsten 'bedroevend' en pleit voor een toezichthouder. De onderzochte internetwinkels zijn actief in consumentenproducten, zoals computers, kleding, speelgoed, parfumerie, boeken, cd's en dvd's. De bond wilde geen namen noemen.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14
We Are Borg schreef op 27 januari 2004 @ 13:51:
[...]

• TFT is kleiner/slanker

En er komt geen pleurus straling vrij bij een TFT of in ieder geval een stuk minder is ook wat beter voor je hersencelletjes en dergelijke :Y)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik heb deze monitor, en ik zeik snel over ghosting, echter valt het extreem mee bij deze monitor en daardoor doet ie niet onder voor ghosting tov mijn 17" nec van 16 ms.

Gamen kan gewoon makkelijk, ook ut2004, tuurlijk als je heel snel beweegt zou het net iets minder scherp zijn als een crt, dat zie je ook wel, maargoed het zijn bewegende beelden en geen stilstaande dus ik heb er duidelijk echt geen last van.
Er zijn zat 19"monitoren waarbij ik flip met ghosting, maar het verschil tussen deze en goede 17" tft monitoren van 16 ms zie ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 19-04-2004 17:09 ]

• Taz76
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04-2022
Heb dit scherm nu een maand, ik ben geen fanatieke gamer maar speel geregeld mijn spelletjes zoals UT2004, Halo, NFS Underground en dat is geen enkel probleem. Net zoals iemand al eerder in dit topic vermeldde: hoe kritisch ben je als het aankomt op bijv. ghosting., let je echt op alles en vind je het minste geringste al storend dan denk ik dat je een zware kluif hebt om een perfect scherm te vinden op het moment. Ik zelf ben wel kritisch maar val niet over een heel klein beetje ghosting bijvoorbeeld. In een ander topic heb ik ook gelezen dat de reactie snelheid niet alles zegt voor een scherm maar dat er veel meer factoren zijn om een snelle en goede beeld opbouw te krijgen. Voor de prijs hoef je dit scherm iig niet te laten staan.

Impossible Is Just Not In My Dictionary!

Verwijderd

DODE PIXELS met Iiyama ProLite E481S

Ondertussen heb ik een 3e scherm met dode pixels:

1e scherm:
initieel 0 dead pixels
na 2e keer gebruik na ongeveer 1 uur: 10 dode pixels!
overheersend 'always-on'-green pixels

2e scherm:
direct een kluster van dode 'always-on'-green pixels, precies in het midden van het scherm

3e scherm:
initieel 0 dead pixels (100% pixel foutvrij getest door Iiyama)
na 2e keer gebruik na ongeveer 1 uur: 4 dode pixels, allen 'always-on'-green pixels

Heb ik ontzettende pech of zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen?
Hier lijkt het redelijk mee te vallen.

Ikzelf hoop op uiteindelijk (na op dit moment al meer dan 3 maanden aan het klungelen te zijn) binnenkort echt een 100% pixel foutvrij BLIJVEND te bemachtigen maar heb eerlijk gezegd een beetje mijn buik vol van alles!

Volgende test doe ik (doe het eens om te zien of bij jou echt elke pixel ok is):
maak Windows-achtergrond:
volledig wit
volledig zwart
(eventueel nog: groen, rood, blauw)
en alle dode (sub-) pixels worden zichtbaar.

Daarnaast laat ik het scherm ondertussen 'indraaien' door mijn Windows-media-player visualisation full-screen een flinke tijd aan te zetten.
Graag reacties van jouw ervaringen mbt dode pixels.

Graag jullie ervaringen!

Dagdagelsmels

• _MaLa_
Ik kon me scherm niet omwisselen ik had na 4 brand uren ofzo 1 klein subpixeltje onderin denk probeer het maar moesten er meer zijn als ik hem wou omwisselen hoe wissel jij je scherm in dan ? direct via winkel of via iiyama ? Vaak krijg je gemaakte schermen terug etc.. ik hou hem gewoon echt lekker schermpje verder :9

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

1 subpixel is wel even wat anders dan dat hij beschrijft :)
Pagina: 1