[Toetsenbord] probleem met leestekens

Pagina: 1
Acties:

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb nou iets vaags hier, eigenlijk al een tijdje, maar ben het nu zat.
Alle toetsen doen het normaal, maar als ik ' of " of ~ of ` wil doen, dan moet ik de toets minimaal 2 seconden vasthouden om een teken op het scherm te krijgen. Dan krijg ik ook direct een hele rij van die tekens...

Zeer irritant. Een accent op een klinker werkt dus ook niet meer als ' en dan e... dat werkt gewoon niet.

Ik heb het in alle programma's, gebruik XP prof nl, taalinstelling veranderen helpt ook niet...

Misschien iemand die zoiets eerder heeft gehad? Ik kan ook nergens vinden of ik dit kan instellen.

Het is dus niet zo dat de leestekens niet werken..

IJsdikte op de Elfstedentocht

Verwijderd

Helpt het ook niet als je op spatie drukt nadat je een van die tekens hebt ingetoetst :?

• Keida
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 11:25:
Helpt het ook niet als je op spatie drukt nadat je een van die tekens hebt ingetoetst :?
Nope, het is inderdaad heel vaag, kan ook niet een duidelijk moment vinden wanneer het is begonnen..

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50
Heb je het al een keer met een ander toetsenbord geprobeerd?
Misschien ligt het aan je toetsenbord?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
of aan je herhalingssnelheid (moet je in config scherm kijken bij toetsenbord dacht ik)?

Verwijderd

Of bij apparaatbeheer je toetsenbord installatie ongedaan maken en dan de drivers weer opnieuw installeren!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 11:30 . Reden: ingedaan maken = bullshit ]

• Keida
Revodrone schreef op 16 november 2003 @ 11:27:
Heb je het al een keer met een ander toetsenbord geprobeerd?
Misschien ligt het aan je toetsenbord?
Goed puntje op zich, maar zoals ik al verwachtte maakt dit dus niets uit....

Ook herhalingssnelheid maakt niets uit....

Driver... hmmzz

[ Voor 11% gewijzigd door Keida op 16-11-2003 11:33 ]

Verwijderd

Hier stond onzin

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 11:38 ]

Verwijderd

Volgens mij is dat niet zijn probleem:
Een accent op een klinker werkt dus ook niet meer als ' en dan e... dat werkt gewoon niet.

• Keida
Ok, heb dus ook toetsenborddrivers opnieuw geinstalleerd, en nog steeds heb ik hetzelfde probleem.....
Er is nog 1 ding wat me opvalt: als ik dan de toetsingedrukt houd krijg je dus zoiets als dit: '''''''''''' maar dat zijn altijd tweetallen die erbijkomen als je de toets langer ingedrukt houd ( bij de ' en de '' )

• Mr.Nobody
  • Niet online
klinkt als de 'filterkeys' van de gehandicapten opties :?
kijk eens in je configuratie scherm onder accessibility options

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Nobody op 16-11-2003 11:51 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:14

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Check ff of je keyboard settings op US-International staan. Dat kan je vinden onder regional and language in het control panel. Daarna klik je op de language tab, en dan details.... Zet default op English (United States) - US International, en haal alle andere services weg. Maak de English (United States) default en voila. Soms moet je nog ff rebooten om die andere setting te wissen.

[ Voor 3% gewijzigd door FuzzyFocus op 18-11-2003 21:43 . Reden: Typos ]

• Keida
FuzzyFocus schreef op 16 november 2003 @ 11:58:
Check ff of je keyboard settings op US-International staan. Dat kan je vinden onder regional and language in het control panel. Daarna de language tab, en dat details.... Ze default op English (United States) - US International, en haal alle andere services weg. Maak de Enghlish (United States) default en voila. Some moet je nog ff rebooten om die andere setting te wissen.
Wow, nou dat werkt :) Tnx.
Had de taalinstelling al wel veranderd, maar niet die andere gedelete... vaag.

Pagina: 1