Toon posts:

hoe laatste fout volledig herstellen op HDD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Deze week kende ik wat problemen met het volgende.Telkenmale mijn pc opstartte viel die uit en startte dan opnieuw op.Ik kreeg dit probleem wel een keer of 4 na elkaar.Nadat hij de schijfcontrole deed en de beschadigde bestanden had hersteld kon ik na die 4 keer zonder probleem terug verder werken maar telkens ik de pc afsloot kwam die fout toch terug met opnieuw het gekende probleem.Ik heb dan gebruik gemaakt van norton doctor en die had nog fouten gevonden op mijn d- en e-schijf die hij op zijn beurt heeft hersteld maar op mijn C-schijf blijft hij fouten vinden die ik niet kan herstellen omdat mijn windows hier op is geïnstalleerd en hij zegt dat hij deze fouten niet kan herstellen omdat er een toepassing bezig is.Voorlopig blijkt echter alles nu toch in orde te zijn (norton doctor vindt wel nog steeds die fout)maar weet iemand soms met welk programma ik het laatste stukje fout op mijn harde schijf toch kan verwijderen.Alvast bedankt.Mijn OS is windows XP,processor AMD 1200.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

je hardeschijf is aan het overlijden
ik zou maar vast gaan backuppen

Verwijderd

Misschien even met bijv. Aida32 je SMART-gegevens bekijken? Weet je in ieder geval wat er aan de hand is.

Kijk ook eens in je Eventlog.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 11:40 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gewoon: mijn computer -> selecteer de drive waar windows opstaat -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> op het tabblad 'tools' (ik heb de engelse versie) scandisk selecteren -> laten uitvoeren, maar hij zal zeggen dat het niet lukt omdat er bestanden open staan. hij vraagt dan of je bij de volgende keer opstarten wilt dat ie het weer probeert. selecteer "ja"

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody,de handeling die u beschrijft heb ik gedaan met norton doctor en hij vraagt idd om de volgende keer dat hij opstart het opnieuw moet proberen maar de fout blijft.Ik selecteer dus telkenmale ja de volgende keer maar hij blijft meedelen dat hij die schijf niet kan scannen en eventuele fouten herstellen omdat er nog een prog open staat.Toch bedankt voor de info.Wat grizzlybeer betreft wou ik dit nog vragen:Misschien even met bijv. Aida32 je SMART-gegevens bekijken? Die Aida 32 is dit een programma dat ik ergens moet downloaden en waar kan ik mijn eventlog bekijken en waar dien ik dan op te letten.Alvast bedankt voor de respons

Kijk ook eens in je Eventlog.

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb het niet over norton disk doctor, maar over scandisk van windows.
wil die niet scannen tijdens het opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik wel maar het principe is hetzelfde

• Mr.Nobody
  • Niet online
volgens mij niet want ik heb norton nog nooit zien scannen tijdens het opstarten, scandisk doet dat wel in een speciale mode zonder GUI. na het scannen start windows weer opnieuw en start dan door naar de GUI.

wie kan bevestigen dat norton diskdoctor dat ook doet :? volgens mij doet ie dat nl niet.

EDIT:
idd doet ie het _niet_: http://service1.symantec....c=sg&pcode=nu&svy=&csm=no
When the Fix Errors box is checked
The only time you should run NDD with the Fix Errors option checked is after NDD informs you that there are errors on the drive. When you run NDD with Fix Errors checked, it warns you, just to make sure that you wanted to check the Fix Errors option. It also asks if you want to schedule a repair, even if you already diagnosed the drive and found no errors. If you answer yes to this, NDD tells the operating system to run the following command the next time the computer is restarted:

CHKDSK /F

Once you restart, CHKDSK diagnoses and fixes any errors it finds.
norton checked hem zelf dus niet, maar geeft windows scandisk opdracht om te scannen de volgende keer.
er wordt dus wel gescant, dus eigenlijk zou je geen fouten meer mogen hebben.

Pagina: 1