Toon posts:

P4P800 Deluxe probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik zit met het volgende probleem, diverse topics al doorzocht., maar nog geen oplossing gevonden.

inmiddels is dit al mijn 3e asus p4p800, en nu geeft hij alweer problemen. na een 1,5 maand probleemloos te hebben gedraaid , begint hij sinds gisteren kuren te vertonen.

na het aanzetten van mijn pc begon hij spontaan te rebooten na het laden van mijn intel onboard raid en mijn adaptec s-ata raid kaart.

Ik kwam er toen achter dat wanneer ik in het bios serial ata bootrom enabled zette, hij ging rebooten.
Uitgezet maar wel s-ata raid enabled en toen starte hij gewoon door. Kennelijk ineens een conflict tussen adaptec en intel raid. Zeer vaag want werkte altijd probleemloos.

Probleem is echter wanneer ik serial ata bootrom uitzet , kan ik via die optie geen raid meer aanmaken via ctrl -i en in het bios is ook in de opstartvolgorde de intel raid niet meer zichtbaar.

Toen heb ik even alle kaarten uit mijn systeem getrokken, behalve de adaptec.

IK dacht doordat de kaarten een andere interuptvolgorde krijgen ,lost het probleem zich op..

Toen opgestart met default setup geladen., maar nog steeds hetzelfde

Toen als laatste clear cmos gedaan en toen had ik ineens een zwart beeld , geen videosignaal meer.

video kaart eruit gehaald , 2 andere kaarten getest ( die goed zijn ) , maar nog steeds niks.

memory gewisseld 1 dimm , 2dimmen andere dimmen , nog steeds hetzelfde geen beeld.

fans gaan wel draaien, board powerled brandt.

enigste wat ik nog niet geprobeerd heb , is andere cpu , dat moet ik nog even proberen,even uit een ander systeem plukken.

Als het maandag nog steeds niet werkt , ga ik er mee terug naar de winkel voor de 3e keer, wordt er gek van, maar het moet wel werken, en ik heb nog steeds garantie. vorige keren probleemloos omgeruild.

Heb ik gewoon pech en een foute serie?

Misschien hebben jullie nog opties , misschien iets wat ik nog kan proberen , voordat ik er mee terug ga .

Ik laat het systeem nu een nachtje uit , misschien doet hij het morgen spontaan weer.

Oh ja voeding is ok, heb ik getest met ander systeem

is een 460 watt antec true power
bios versie = 1010

Indien jullie nog meer info willlen dan hoor ik het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 01:18 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

mja als het probleem echt alleen met die raid kaart erin is dan kunnen zij weinig voor je doen.ik zou hem niet nog een keer accepteren voor omruilen.probleem zit immers ergens anders lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
nee, je begrijpt het niet helemaal. die raid kaart is het probleem niet meer, ook als ik alles eruithaal, doet het systeem niks meer. maar het probleem is nu dat ik na een clear mos geen beeld meer krijg, met alles eruit. dus kaal alleen memory en videokaart.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien een geheugen probleem
dat kan ook.alleen vreemd dat het eerst wel werkte