Driver modules RocketRAID 454 gebruiken in andere kernel?

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ben bezig met het opzetten van een fileservertje. Nu wil ik graag mijn rocketRAID 454 met een raid5 array gebruiken onder Slackware. Probleem is dat er alleen driver modules bij zitten voor Suse(7.1-8.2) en Red Hat(7.0-9.0).
Mijn Slackware gebruikt kernel 2.4.22, maar de geleverde driver modules gaan maar tot kernel 2.4.20.
Kan het kwaad als ik de installatie instructies voor Suse en Red-Hat "vertaal" naar Slackware, en daarbij de meest recente kernel module(2.4.20) gebruik, zodat ik toch mijn geliefde Slackware kan gebruiken?

Verwijderd

El Cid schreef op 15 november 2003 @ 23:37:
Mijn Slackware gebruikt kernel 2.4.22, maar de geleverde driver modules gaan maar tot kernel 2.4.20.
Kan het kwaad als ik de installatie instructies voor Suse en Red-Hat "vertaal" naar Slackware, en daarbij de meest recente kernel module(2.4.20) gebruik, zodat ik toch mijn geliefde Slackware kan gebruiken?
Uhm. Kwaad kan het niet, je kan altijd proberen de 2.4.20 kernel module te laden met insmod -f modulenaam.o, die -f forceert de load als de kernelversies niet overeen komen. Het kan dan echter wel zo zijn dat 't nogsteeds niet werkt, omdat de module afhankelijk is van bepaalde symbols die in jouw 2.4.22 niet meer aanwezig zijn of anders werken / heten.

De 'meegeleverde' driver is binary only zeker? Kan je online geen nieuwere versies vinden of klagen om nieuwe versies?

• El Cid
  • Niet online
Zijn inderdaad binary drivers. Heb ze van hun site geplukt. Mischien dat bedelen inderdaad helpt, zal het is proberen.
Dus als ik het goed begrijp is het niet zozeer de distributie die van belang is, maar meer de kernel versie waarvoor de modules zijn gecompileerd?
Mocht het niet lukken, kan ik dan gewoon de juiste kernel van www.kernel.org plukken en die gebruiken onder Slackware 9.1? Of is het dan beter om te downgraden naar Slackware 9.0, die met kernel 2.4.20 werkt en waarvoor dus wel modules beschikbaar zijn?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je kan altijd gebruik maken van een vanilla source kernel van kernel.org. Als je weet welke modules er gebruikt worden en controleert of deze ook nog in de kernel zit die jij wil gebruiken dan kan je zelf de .config van de nieuwere 2.4.22 kernel gebruiken die bij een handgecompileerde kernel terug te vinden is in de kernel sourde directory

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• El Cid
  • Niet online
Kreeg net een mailtje van Highpoint waarin ze vertelden dat ze hun driver als open source software verstrekken. _/-\o_

Yeeehaaaaaa! :)