Hierbij een vaag probleem, waarbij ik jullie mening vraag.
Op de pc van een kennis heb ik XP geinst en 128Mb mem bijgeplaatst. Op de pc stond w98 en die was gaar) Tot nu toe niets aan de hand. Tijdens de werkzaamheden geen vreemde dingen gezien.
Later die week meldt de kennis dat de pc 2 dagen goed heeft gewerkt. Nuduurt het bijna 30 min duurt voordat de pc beeld geeft en de post post doorloopt. De HDD led brand dan constant en ook gaat de HDD niet opspinnen. Dit is vreemd omdat de pc dat op het moment van de werkzaamheden geen enkele keer een probleem heeft gegeven.
De pc heb ik mee naar huis genomen om te kijken waat het probleem in zit. Hier heb ik het volgende gedaan:
1: alle kaart eruit gehaald
2: batterij herplaatst
3: bios gecleared
4: mem herplaatst
5: pci videokaart geplaats ipv. agp kaart
6: getest met andere voeding
7: CPU herplaatst
8: nieuwe mem verwijderd
9: gezocht in de GoT DB
Niets helpt echter. Omdat ik thuis zo'n BIOS post code test kaart heb, heb ik die eens geplaatst. Deze geeft alleen FF aan. Dit betekend volgens de handleiding dat de CPU geen goed contact maakt of dat je mobo gewoon gaar is.
Vreemd toch?
Heeft iemand dit eerder gezien? Zo ja wat was toen de oplossing.
De hardware is:
P3-500 (katmai) slot-1
VIA 693 based mobo
pc-100 en pc-133 mem
seagate hdu
diamond speedstar a55 videokaart
250w voeding
creative cdrom
aopen cdrw
Op de pc van een kennis heb ik XP geinst en 128Mb mem bijgeplaatst. Op de pc stond w98 en die was gaar) Tot nu toe niets aan de hand. Tijdens de werkzaamheden geen vreemde dingen gezien.
Later die week meldt de kennis dat de pc 2 dagen goed heeft gewerkt. Nuduurt het bijna 30 min duurt voordat de pc beeld geeft en de post post doorloopt. De HDD led brand dan constant en ook gaat de HDD niet opspinnen. Dit is vreemd omdat de pc dat op het moment van de werkzaamheden geen enkele keer een probleem heeft gegeven.
De pc heb ik mee naar huis genomen om te kijken waat het probleem in zit. Hier heb ik het volgende gedaan:
1: alle kaart eruit gehaald
2: batterij herplaatst
3: bios gecleared
4: mem herplaatst
5: pci videokaart geplaats ipv. agp kaart
6: getest met andere voeding
7: CPU herplaatst
8: nieuwe mem verwijderd
9: gezocht in de GoT DB
Niets helpt echter. Omdat ik thuis zo'n BIOS post code test kaart heb, heb ik die eens geplaatst. Deze geeft alleen FF aan. Dit betekend volgens de handleiding dat de CPU geen goed contact maakt of dat je mobo gewoon gaar is.
Vreemd toch?
Heeft iemand dit eerder gezien? Zo ja wat was toen de oplossing.
De hardware is:
P3-500 (katmai) slot-1
VIA 693 based mobo
pc-100 en pc-133 mem
seagate hdu
diamond speedstar a55 videokaart
250w voeding
creative cdrom
aopen cdrw