Toon posts:

In plaats van 120GB geeft hij maar 50GB!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mij een nieuwe pc in elkaar gestoken, met een moederbord van Asus a7N8X Delux en een Hardeschijf van maxtor 120 gb serial ata.
Alles loopt prima maar als ik mijn schijf activer en formateer met f disk geeft hij maar 50Gb in plaats van 120Gb
Dit is de eertse keer dat ik met serial ata werk!
Kan iemand mij hier mee bij helpen? A.U.B |:(

Groetjes

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke windows ga je erop zetten :?

Probeer eens met de windows XP cd te booten en dan te formateren als NTFS..

Verwijderd

Bios update eens doen?

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

nieuwe fdisk ?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Klopt het type nummer wel met de groote? Zorgen dat je niet afgezet bent dus :)

Raku

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Kijk goed naar je jumper settings. Deze kan je namelijk zo instellen dat de HDD als kleiner word herkend om de compatibiliteit met oudere moederborden te waarborgen. Dit kan in ieder gaval met IBM HDD’s zo.

Verwijderd

Topicstarter
HielkeJ schreef op 15 november 2003 @ 23:00:
Welke windows ga je erop zetten :?

Probeer eens met de windows XP cd te booten en dan te formateren als NTFS..
Ik wil windows 2000 installeren, XP heb ik niet en wil ik niet!!

Verwijderd

Topicstarter
Euh, ik denk de oude, maakt dat iets uit?

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 15 november 2003 @ 23:01:
Klopt het type nummer wel met de groote? Zorgen dat je niet afgezet bent dus :)
Haha, nee nee, alles klopt!!!

Verwijderd

Topicstarter
Cyzor schreef op 15 november 2003 @ 23:02:
Kijk goed naar je jumper settings. Deze kan je namelijk zo instellen dat de HDD als kleiner word herkend om de compatibiliteit met oudere moederborden te waarborgen. Dit kan in ieder gaval met IBM HDD’s zo.
Er staat een vaste jumper op wat je niet kunt uithalen!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 23:05:
[...]

Ik wil windows 2000 installeren, XP heb ik niet en wil ik niet!!
XP/2000 setup is bijna hetzelfde.
Boot eens van je 2000 CD en deel dan met de setup daar je schijf in en kijk hoeveel capaciteit de setup aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 23:10:
[...]

XP/2000 setup is bijna hetzelfde.
Boot eens van je 2000 CD en deel dan met de setup daar je schijf in en kijk hoeveel capaciteit de setup aangeeft.
Ik heb geen Bootebel 2000 cd kheb nog met de diskette en heb de eerste diskette al getest en geeft een i/o fout denk ik

Verwijderd

Dat niemand dit weet....

Fdisk heeft maar supprt tot 64GB, daarna start deze weer opnieuw met tellen.
Om hem toch te partitioneren tot 120GB kun je het percentage instellen in Fdisk, dan maakt ie gewoon de juiste grootte aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 23:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - FDISK FAQ
Hier staat precies hoe je dit met fdisk aan kan pakken.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
De serial ata schijven van Maxtor zijn niet uitgevoert met een jumper. Dit omdat er geen master, slave spel is tussen een ding wat als enige aan een kabel kan hangen.
Ook een 50 Gb Sata schijf bestaat in zijn vorm niet.
Je gebruikt een oude versie van Fdisk die niet meer ondersteunt, neem Windows XP setup of en dergelijk nieuw systeem wat wel met die grote overweg kan. Dan zul je zien dat alles wel normaal werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt, hij vraagt om mijn pc opnieuw te starten en dan gewoon een nieuwe opstart diskette maken?

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 15 november 2003 @ 23:14:
De serial ata schijven van Maxtor zijn niet uitgevoert met een jumper. Dit omdat er geen master, slave spel is tussen een ding wat als enige aan een kabel kan hangen.
Ook een 50 Gb Sata schijf bestaat in zijn vorm niet.
Je gebruikt een oude versie van Fdisk die niet meer ondersteunt, neem Windows XP setup of en dergelijk nieuw systeem wat wel met die grote overweg kan. Dan zul je zien dat alles wel normaal werkt :P
Ok, ik zal proberen wat jullie mij allemaal aanraden, maar dat zal voor morgen zijn!
Kga dadelijk stappen!!

Jullie zijn allemaal BEDANKT

Verwijderd

eindoplossing is dus percentages te gebruiken.
Zie het topic genaamd Frequently Asked Questions.

hierin staat dat het programma Fdisk een weergave fout heeft waardoor de getoonde grootte (in GB) gelijk is aan het restant van de schijfgrootte modulo 64GB

40GB wordt getoond als 40GB (40-0*64)
80GB wordt getoond als 16GB (80-1*64)
120GB wordt getoond als 56GB

omdat harddiskfabrikanten anders rekenen qu capaciteit (zie ook de FAQ) is er daadwerkelijk 50+64=114GB beschikbaar voor opslag ongeveer.

bij voorkeur wordt er op dit computerforum gevraagd even te zoeken (als het forum het doet tenminste :+ ) opdat we jouw vraag, die vele malen eerder al is gesteld, niet nogmaals hoeven te beantwoorden.

Dit scheelt jou ook tijd, aangezien je niet hoeft te wachten tot er iemand hopelijk behulpzaam genoeg is om deze veel gestelde en beantwoorde vraag voor jou nogmaals te beantwoorden.

succes.
kijk ook eens op www.23cc.com voor een gratis Fdisk versie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Salva: kijk voortaan eerst in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum en strooi niet zo overdreven met uitroeptekens rond. Jouw antwoord staat dus gewoon in OM FAQ/Beleid onder o.a. het kopje "Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?"

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 16-11-2003 09:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.