Toon posts:

Harde schijf niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al 5 uur bezig met het installeren van een vandaag gekocht harde schijf:
Hitachi Deskstar HDS722580VLAT20 80 GB ATA/100 7200 RPM.

Probleem is hij wordt niet herkend! Jumpers staan goed (heb ook alle combo's geprobeerd). Als master wordt ie niet herkend en als slave ook niet. Tevens: Stel ik de Hitachi als slave in, wordt de master (m'n oude harde schijf) ook niet meer herkend.
Haal ik de Hitachi eruit dan wordt m'n oude schijf gewoon weer herkend.

Ik hoop dat iemand nog idee's heeft, anders moet ik maandag met computer en al naar de winkel om het te laten doen.

Overige specs:
HP Pavilion 7880
XP prof
Athlon 1.1
512 sdram
Asustek VT8663/5 KT133/KM133

Verwijderd

Hoe ziet de rest van je IDE configuratie eruit?
Welke IDE connector probeer je het ding op aan te sluiten?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Check in je bios of alles op auto staat of doe vanuit de bios zoeken op ide apparaten, test eventueel op een ander systeem en anders zal het wel een DOA zijn denk ik.... :(

edit:
check ook ens op de site van je mobofabrikant voor een biosupdate of iets, kan ook nog een optie zijn....

[ Voor 30% gewijzigd door under-world op 15-11-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
<<Hoe ziet de rest van je IDE configuratie eruit?
Welke IDE connector probeer je het ding op aan te sluiten?>>

Ik sluit hem precies aan zoals ik mijn oude schijf had aangesloten (was ook bedoeld als vervanging), Dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 15 november 2003 @ 23:03:
Check in je bios of alles op auto staat of doe vanuit de bios zoeken op ide apparaten, test eventueel op een ander systeem en anders zal het wel een DOA zijn denk ik.... :(
Yep alles staat op auto. Primary NONE, Slave NONE krijg ik te zien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 23:06:
[...]

Yep alles staat op auto. Primary NONE, Slave NONE krijg ik te zien wanneer ik opstart
Wat ik niet snap is dat wanneer ik hem als slave instel m'n oude schijf ook niet meer herkend wordt. Erg vaag

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Aan je bios of mobo kan het niet liggen lijkt me... http://www.hp-expo.com/productpdfs/p3061a_uk_eng.pdf Waarschijnlijk is tie gewoon dood die schijf.. :+

sterke ermee iig!!!

[ Voor 10% gewijzigd door under-world op 15-11-2003 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 15 november 2003 @ 23:09:
Aan je bios of mobo kan het niet liggen lijkt me... http://www.hp-expo.com/productpdfs/p3061a_uk_eng.pdf Waarschijnlijk is tie gewoon dood die schijf.. :+

s6iig!!!
:( Naja maandag dan maar terug naar de winkel. Maar bedankt voor jullie hulp!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06
Probeer eens bios te updaten...KT133 is wel erg oud ;P

Verwijderd

Topicstarter
msteggink schreef op 15 november 2003 @ 23:22:
Probeer eens bios te updaten...KT133 is wel erg oud ;P
Ja had al gekeken, stond wel een update op de site van HP. Maar dat was Thahiti, terwijl ik phoenix heb. Weet niet of dat gewoon hetzelfde is (stond wel onder HP 7880) dus... Maar buitendat. Het lukt me niet eens om een ms-dos opstartdisk te maken I/O errors :( dus zover kwam ik niet eens.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 23:08:
Wat ik niet snap is dat wanneer ik hem als slave instel m'n oude schijf ook niet meer herkend wordt. Erg vaag
Dat klinkt gewoon als een verkeerdom gebruikte kabel. Dat was eigenlijk ook de vraag van Raven: gebruik je de IDE kabel wel correct :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 16 november 2003 @ 09:29:
[...]
Dat klinkt gewoon als een verkeerdom gebruikte kabel. Dat was eigenlijk ook de vraag van Raven: gebruik je de IDE kabel wel correct :?
Ja. M'n IDE heeft zelfs stickertjes :) Master/Slave. Dus geen fouten hier. Ik heb ook geen andere opties want zijn geen andere ide kabels. Die wordt al gebruikt door dvd-rw en dvd-speler

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 21:40
Je schreef in je starttopic dat je alle combo's hebt geprobeerd. Heb je het echter al zonder jumper geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
peki schreef op 16 november 2003 @ 12:54:
Je schreef in je starttopic dat je alle combo's hebt geprobeerd. Heb je het echter al zonder jumper geprobeerd?
Ja ook geprobeerd. Heb ook net m'n bios geupdate. Maar schijf wordt nog steeds niet herkend :?

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 12:45
En als je de HDD capt op 32 GB, doet hij het dan ook niet? Werkt dit wel dan weten we de oorzaak :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Topicstarter
steven2 schreef op 17 november 2003 @ 12:03:
En als je de HDD capt op 32 GB, doet hij het dan ook niet? Werkt dit wel dan weten we de oorzaak :)
Computer en schijf is al naar de winkel gebracht dus kan het niet meer testen. Bedoel je soms dat de bios niet kan omgaan met schijven groter dan 32GB? Hiervoor zat er een 40GB (standaard HP) in dus dan kan het niet zijn. Naja, ik post de uitleg van de winkel zodra ik hem weer terug heb, hopelijk werkend ;)

Dank voor alle reacties!
Pagina: 1