AGP speed gelocked?

Pagina: 1
Acties:

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Hoi mensen !,

Ik was voor een tijd gelden gestop met overclocken. Had men 2500+ weer op 1800 Mhz draaien. Ben vanaafjes weer is begonnen en hij draait nu 2330 MHz. Tot mijn verbazing kreeg ik opeens een schermpje van ati te zien: "GPU RECOVER". Nou kan ik het niet voorstellen dat het aan de proc OC ligt. maarja.
Nou was mijn vraag hoe je kunt zijn of een AGP speed gelocked is.?.?..??..??

Miscien bruikbare tips:

Mobo: AsRock k7s8x
Geheugen: 512 MB pc2100 (freezed @ 133 MHz)

FSB opvoeren kan ik 1 fsb per 1 fsb doen. Ik las ergens een x dat er dan sprake is van een AGP speed lock, maar dit lijkt mij niet zo te zijn :)

mijn videokaart is niet overgeclocked en het gaat hier om een radeon 9700 non-pro met een pro bios.

De FSB is momenteel 179

[quote]Killerhond schreef op 15 november 2003 @ 23:28:
Maar ff weer terug naar topic. Ik heb dus niet een mobo waarmee ik het kan locken. Maar mischien kan iemand mij vertellen wanneer ik echt in de problemen kom met de AGP speed?[/quote]

[ Voor 28% gewijzigd door Bliep op 15-11-2003 23:29 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft jouw moederbord geen AGP lock, misschien moet je even de dividers goed instellen.

Edit: Divider gaat slechts tot 166 Mhz, je hebt in dit geval gewoon pech.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 23:00 ]

• Bliep
sorry, ik volg je niet helemaal, wat is een divider? :d

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
divider voor AGP speed telt niet, die is voor je mem.

als er een AGP lock zit staat er in je bios iets in de richting van:
PCI/AGP frequency lock of je kunt em instellen op 66/133/auto

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
:( dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door RocketKoen op 15-11-2003 23:10 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Die zorgt ervoor dat de PCI en AGP op 33 en 66 Mhz lopen. Voor een FSB van 166 gebruik je dus een divider van 5 : 2.5 Dan lopen de AGP en PCI nog goed op die snelheid maar jij zit daar weer 13 mhz boven. 179 : 2,5 = 71,6 Mhz en dat kan je videokaart waarschijnlijk niet aan.

• Bliep
Ja ok, maar hoe zit dat dan als je een amd 3200+ 200 MHz fsb cpu erin zet? Is het dan ploef, videokaart weg? :D Want dat is 80 MHz. Een ATi radeon 9700 mag ik eigenlijk (dat zeg ik zelf :P) toch wel aannemen dat die 80 MHz aankan? 8)7

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jouw moederbord ondersteund dus geen AMD XP3200+ , dat doen alleen moederborden met de nForce2 400/nForce2 ultra 400/VIA KT600 chipset ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 15-11-2003 23:26 ]

🖥️ | 🚗

• Bliep
MadMarky schreef op 15 november 2003 @ 23:24:
Jouw moederbord ondersteund dus waarschijnlijk geen AMD XP3200+ , dat doen alleen moederborden met de nForce2 400/nForce2 ultra 400 chipset ;)
Huiswerk niet goed gamaakt? Er zijn er nog 2 :p Enwel de: SiS748 en de SiS964

Maar ff weer terug naar topic. Ik heb dus niet een mobo waarmee ik het kan locken. Maar mischien kan iemand mij vertellen wanneer ik echt in de problemen kom met de AGP speed?

Verwijderd

Zegt hij het bij het opstarten van een pc of bij het spelen van een game ?:)

• Bliep
Nee hij zecht niet veel. Hij zei wat toen ik in mbm5 begon te kloten :p

UPDATE:
In order to provide advanced performance, the Hybrid Booster provides the CPU Multiplier, CPU Vcore voltage adjustment, CPU Frequency Stepless control, and AGP/PCI Frequency control features.

With the CPU Multiplier, power user could change the processor multiplier setting to get the best performance of CPU speed.
The CPU Vcore adjustment helps to power up the CPU core voltage to support the CPU overdrive demand.
The CPU Frequency Stepless control provides a CPU clock frequency upward/downward adjustment interface.
The AGP/PCI Frequency control provides the interface of AGP/PCI frequency value setting.

Dit vond ik @ www.asrock.com Schijnbaar is het dus wel degelijk mogelijk. Maar dit moet ik nog ff uitzoeken :)

Keep you updated

UPDATE II:
Dear Rene,

K7S8X version 3.0 will use same BIOS as K7S8X, so, the new BIOS only fix the bug for 3.0 version.

Hybrid Booster including the adjustment of Multiplier (By jumper), CPU frequency stepless control, fixed AGP/PCI frequency, and the Vcore voltage increase (+5%, enable/disable in the BIOS) , ASRock U-COP, and Boot Failure Guard (BIOS parameter restore function to preventing the system from boot failure).

We got a lot of users requested about Vcore and Multiplier adjustment before, of course, because of YOUR strongly requirement,our RD decided to have adjustment of Multiplier in our future K7 boards!!

Thanks,

ASRock

Dit had ik gevonden op een duitse forum. Lijkt me interessant aangezien de agp/pci snelheden fixed zijn, zal dit dus betekenen dat ze vast zitten !! dus dat ze uberhaubt niet kunnen veranderen :*)
Als ik geen gelijk heb, verbeter me dan ff als je wilt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Bliep op 15-11-2003 23:52 ]

• Bliep
schop 8)7

Verwijderd

heb je je bios al geflashed ?? naar de nieuwste bios. Zo nee doe dat dan meer eens eerst , dan heb je al een kans dat je nu wel de lock erop kan zetten. Mocht dit nog niet werken dan is het jammer voor je maar dan neem ik aan dat het gewoon niet kan en zul je een ander moederbord moeten kopen wil je hoger met je fsb

• Bliep
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 11:25:
heb je je bios al geflashed ?? naar de nieuwste bios. Zo nee doe dat dan meer eens eerst , dan heb je al een kans dat je nu wel de lock erop kan zetten. Mocht dit nog niet werken dan is het jammer voor je maar dan neem ik aan dat het gewoon niet kan en zul je een ander moederbord moeten kopen wil je hoger met je fsb
Ja ik heb de nieuwste bios erop zitten. Maar het gaat mij nu vooral om het volgende: fixed AGP/PCI frequency . Wat houd dit in? dat de speeds vast staan op een x aantal herzen?
Pagina: 1