Ik heb laatst nieuwe 64MB Dane-Elec geheugenmodule gekocht bij Hardware.nl. Maar na installatie werkt het voor geen meter. 
Ik zou graag willen weten waar het aan ligt, en hoe ik het aan de praat krijg.
Hier onder de verschillende mogelijkheden die ik ben tegengekomen.
Mogelijkheid 1:
De BIOS controleert het geheugen NIET (Quickboot enabled), het extra geheugen wordt wel herkend door de BIOS. MAAR Himem.sys vertrouwd het niet, (HIMEM.SYS heeft ombetrouwbaar geheugen gevonden op adress 0400000A) en dus start windows niet op.
Mogelijkheid 2
De BIOS controleert het geheugen WEL (Quickboot disabled), het extra geheugen wordt NIET herkend door de BIOS en windows loop muurvast bij het laden van TurboVCD.vxd. (Beschermingsfout van Windows)
Ik heb beide vrije geheugenbanken geprobeerd met precies hetzelfde resultaat
Mogelijkheid 3
Ik installeer de nieuwe geheugenmodule ipv de oude module in de eerste geheugenbank. De PC doet een power up (de lichtjes gaan branden) en daarna niets meer, het scherm blijft geheel en al leeg.
De geheugenbanken zelf werken, want de oude module doet het prima in alle drie.
Instelling van mijn PC
Gateway G6
Pentium II LX systeemplaat
PII 333 Mhz
64 RAM
Ensoniq AudioPCI geluidskaart
Voodoo3 2000 grafische kaart
Windows 98SE
Bios-instellingen
Phoenix Bios 4.0 release 6.0
Memory Cache Enabled
Cache ECC Support Enabled
Memory Hole Disabled
Ik zou graag willen weten waar het aan ligt, en hoe ik het aan de praat krijg.
Hier onder de verschillende mogelijkheden die ik ben tegengekomen.
Mogelijkheid 1:
De BIOS controleert het geheugen NIET (Quickboot enabled), het extra geheugen wordt wel herkend door de BIOS. MAAR Himem.sys vertrouwd het niet, (HIMEM.SYS heeft ombetrouwbaar geheugen gevonden op adress 0400000A) en dus start windows niet op.
Mogelijkheid 2
De BIOS controleert het geheugen WEL (Quickboot disabled), het extra geheugen wordt NIET herkend door de BIOS en windows loop muurvast bij het laden van TurboVCD.vxd. (Beschermingsfout van Windows)
Ik heb beide vrije geheugenbanken geprobeerd met precies hetzelfde resultaat
Mogelijkheid 3
Ik installeer de nieuwe geheugenmodule ipv de oude module in de eerste geheugenbank. De PC doet een power up (de lichtjes gaan branden) en daarna niets meer, het scherm blijft geheel en al leeg.
De geheugenbanken zelf werken, want de oude module doet het prima in alle drie.
Instelling van mijn PC
Gateway G6
Pentium II LX systeemplaat
PII 333 Mhz
64 RAM
Ensoniq AudioPCI geluidskaart
Voodoo3 2000 grafische kaart
Windows 98SE
Bios-instellingen
Phoenix Bios 4.0 release 6.0
Memory Cache Enabled
Cache ECC Support Enabled