Belkin 54g + US robotics 54g = traag ???

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
Ik heb een Belkin 54g routen wireless en 2x PC met US Robotics 54g Turbo PCI kaarten. De maximale throughput over het netwerk is +/- 1.000kb per seconde. Dit is met een afstand van 10m van de access-point/router verwijderd te zijn. Het bereik is meestal 4/5 en haalt een packet loss van ongeveer 15%. Is dit normaal of kan ik me zorgen gaan maken, want ik verwachtte minimaal 3.000kb per seconde :'(

P.S. is het niet aan te raden om de Belkin router ter vervangen door een US Robotics 54g Turbo accesspoint/router, deze ondersteund namelijk de theoretische 100mb turbo mode wat de 2 netwerkkaarten die ik nu heb ook ingebakken hebben...???

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Je "P.S" suggestie valt te proberen (als je het geld eraan wilt wagen). Het kan zijn dat de Belkin en de USR kaarten niet helemaal lekker met elkaar praten. Ik ben niet zo thuis in het packetloss verhaal, maar 15% lijkt me aanzienlijk.

Oh ja...de "theoretische 100mb turbo mode" moet je volgens mij wel met een redelijke korrel zout nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door YellowCube op 15-11-2003 22:09 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world