Zelf heb ik een simpel Fuji Finepix 1400z cameraatje. Werkt perfect en maakt mooie foto's (gezien het geld wat ie toendertijd kostte).
Alleen het contrastbereik lijkt/is veel lager dan van een "gewoon analoog" toestel.
M'n videocamera (een Sony TRV-60) heeft hier al helemaal last van, maar dan hebben we het over video waarbij het signaal op een MiniDV tape wordt opgeslagen alvorens we het als Microsoft DV video op de PC te zetten. Ik kan me voorstellen dat bij een digitale videocamera de uiteindelijke opslag (MiniDV tape en Microsoft DV codec) de beperkende factor is als het aankomt op contrastbereik.
De videocamera in kwestie heeft een 2.11 MP CCD en kan dus foto's maken van 1600x1200 die op memory kaart worden opgeslagen. Helaas blijken ook deze foto's erg gevoelig te zijn voor over- en onderbelichting. Ligt het dan toch aan de CCD chip?
En een CMOS chip? Heeft die een groter contrastbereik? En zijn er nog verschillen tussen CCD sensors zelf?
Alvast bedankt!
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec