Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Ja dat heb ik ook wel gevonden maar:
P4C800 Deluxe BIOS v1013P4C800 BIOS file is not applicable to P4C800 Deluxe.Please do read the description before updating BIOS
Maar volgens mij staat hier dat ie niet voor de deluxe versie is?
Of heb ik het nou mis?
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Oh okee bedankt, Asus heeft het dus alleen wat lomp neer gezet.Gianni Rombios schreef op 15 november 2003 @ 21:54:
het zijn wel degelijk twee verschillende files hoor de 81013 en de b1013. Als je doorklikt kom je gewoon bij de goede file uit hoor.
Verwijderd
Nou kan aan mij liggen maar ik kan hem niet vinden.Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:56:
[...]
Oh okee bedankt, Asus heeft het dus alleen wat lomp neer gezet.
Dan heb ik het over de p4c800 deluxe heeft er iemand een linkie
Het linkje staat al 2x in dit topic.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:19:
[...]
Nou kan aan mij liggen maar ik kan hem niet vinden.
Dan heb ik het over de p4c800 deluxe heeft er iemand een linkie
Verder is de TS net zo onduidelijk over Deluxe versie of niet, aangezien je het in de topictiel ook niet zegt.
Ik ga hem nu ook updaten...
Inmiddels 1013 ook hier. No probs.
[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 16-11-2003 22:29 ]
{signature}
Verwijderd
laat maar werkt alVoutloos schreef op 16 november 2003 @ 22:05:
[...]
Het linkje staat al 2x in dit topic.
Verder is de TS net zo onduidelijk over Deluxe versie of niet, aangezien je het in de topictiel ook niet zegt.
Ik ga hem nu ook updaten...
edit:
Inmiddels 1013 ook hier. No probs.
Ik starte het vanuit winzip ff uitgepakt in een andere map nu werkt het wel
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:48 ]
Update je sigVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:42:
[...]
Ja ik heb ook me bios geupdate,maar het vreemde is ik wil dat asus update proggie installeren en dan zegt hij dat ik geen asusboard hebt![]()
Ik heb dus de p4c800 met die nwe bios iemand tips ??
Enne, de P4P800 en P4C800 mobo's hebben in tegenstelling tot de meeste Asus mobo's een AMI BIOS. Je moet de Afudos of Asus Update Utility doen.
AFlash is ook een bekende maar die werkt niet bij deze reeks.
Geef anders meer info over hoe en wat.
(Ik heb het zojuist dus met AUU gedaan, is het zelfde als het plaatje hierboven van Gamer.)
[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 16-11-2003 22:51 ]
{signature}
Verwijderd
kan iemand me corrigeren waar ik het fout doe:
1 down afudos en laatste biosversie
2 unzip afudos en bios
3 zet ze allebei op hetzelfde floppy
4 in de bios de floppy als eerst bootdevice instellen
5 start computer op en viola toch?
hmmmmm ....?
Weet je zeker dat je die diskette wel als bootdisk geformateerd hebt?Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 23:09:
1 down afudos en laatste biosversie
2 unzip afudos en bios
3 zet ze allebei op hetzelfde floppy
4 in de bios de floppy als eerst bootdevice instellen
5 start computer op en viola toch?
hmmmmm ....?
(WinXP --> A: --> Formateren met vinkje bij opstartdiskette maken.)
{signature}
Verwijderd
jy bent de beste !!!!
daarom deed ie het dus niet
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:47 ]
Tja, als je het echt te eng vind, moet je het een keer samen met iemand anders doen, of niet.Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:46:
eeehm, ik heb dit keer de floppy laten formatteren als bootdisk. en toen een reboot en dan krijg ik een popup in dos dat het een Millenium systeem is terwijl ik Xp heb en ook daar geformatteerd hebt. ik ben voorzichtig en wil weten of de anderen die upgrades van bios p4p800 of p4c800 ook zo een dergelijke mededeling kregen? kijk ik kan die mededeling negeren en dan help ik me bord misschien om zeep?
Verder ben je in je 1e post erg onduidelijk over EZ flash (Asus Update Utility), waarom lukt dat niet? Dat is gewoon een handig makkelijk programma binnen Windows... misschien vind je het dan minder eng.
Ondertussen lijkt het wel het grote laat Voutloos je helpen met je bios update topic...
[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 17-11-2003 18:23 ]
{signature}
Verwijderd
nu na alle foute mislukte biosupgrades gelezen te hebben (OP GoT) ben ik wat terughoudener geworden. ik heb geen extra iemand nodig die me helpt. enkel de bevestiging van 1 van jullie dat jullie ook zo een vage mededeling kregen en dat het prima is gelukt ondanks die foute melding?
en tot laatste ik heb de programma ezflash niet gevonden en had zoiets van nou oke die afudos dan maar.... ( ik zie nu dat ik in mijn 1e post een foutje gemaakt hebt, de uitleg was over een AFlash.exe en NIET over een EZflash.exe en op asus is te lezen dat je NIET de AFlash.exe mag gebruiken voor de biosupgrade van een p4p800 )
voutloos? nu niet naast je schoenen lopen, ik en de anderen hebben niet specifiek om JOU of je hulp gevraagd. [quote] ik ben voorzichtig en wil weten of de anderen die upgrades van bios p4p800 of p4c800 ook zo een dergelijke mededeling kregen? [/quote]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 19:08 ]
OK. EZ Flash zoals er hier naar gerefereerd wordt is onderdeel van het programma Asus Update Utilty. Te vinden op de Asus Site of op je CD.
(http://www.asus.com.tw/su...asusupdt52001.zip~zaqwedc)
En ik geef gewoon graag antwoord. Maar je hebt gelijk. Gegeven link is trouwens het meest gedownloade programma van de Asus site...
{signature}
Verwijderd
iig de upgrade is gelukt dankzij je link(kreeg wel na de reboot een error en zette ik alles weer op standaard en hij rebootte toen goed en daarna alles weer ingesteld zoals het oorspronkelijk was en toen rebootte ie wel goed). idd handig tooltje, stuk gemakkelijkerder in gebruik dan afudos. (maar die afudos is wel een veiligere manier van bios upgraden
ik had gehoopt met die upgrade dat ik nu eindelijk in me geforce 2 GTS openbios kon komen en de waarden kon veranderen. maar nee hoor, ik kan gwoon nix veranderen sinds de aanschaf van de p4p800
Mooi zo.Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 21:03:
...gelukt...
Die error, was zeker de 'cmos checksum error'.
Dat hoort, geeft alleen maar aan dat er een verandering heeft plaats gevonden. En voor de veiligheid/compatibiliteit gaat ie naar default settings ja.
{signature}
Verwijderd
ik wil asus laten weten dat er een bug is met die videokaart en de mobo. ik heb al 4 mailadressen gebruikt en alle 4 kreeg ik een postmaster error terug dat die mail adressen niet bestonden terwijl ze wel op die link van 1 post terug stonden bij "contact ASUS>contact all"
contact netherland
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
contact america
Email: tsd@asus.com
weet jy een werkende mailadres en of ze me post wel serieus in behandeling nemen? en ja nu spreek ik jou persoonlijk aan
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 22:35 ]