[Software] Die alle corrupte bestanden op je HD herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Tijdens het mergen van mijn D en E schijf rebootte mijn pc en ben ik veel GB's aan data kwijtgeraakt omdat de FAT tabellen volledig door de war zijn geraakt. Heb met GetDataBack en Easy Recovery kleine gedeeltes weer terug kunnen halen (gelukkig!) alleen nu zijn de bestanden die nog wel op m'n pc staan zo af en toe corrupt. Documenten of textfiles geven vreemde tekens weer en psd, cdr, avi files willen niet meer geopend worden. MPEG files stoppen er naar een paar seconden mee en mp3's van 4 minuten spelen nu nog maar 1 minuut.

Ruim 75 GB aan data (70.000 files) stonden op D die ik dus nu soms wel en soms niet kan benaderen. Bestaat er software die voor mij al deze bestanden kan controleren op gebruikbaarheid?

Ik gebruik W2K met FAT32. dit wordt NTFS nadat ik klaar ben met de recovery

[ Voor 8% gewijzigd door Ed. op 15-11-2003 21:54 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang van niet; hoe moet een dergelijk programma detecteren of een bepaald teken (bijv) wel of niet in een txt file hoort? Ik ben bang dat dit een volledige format wordt.....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022
Door alle files afzonderlijk proberen te starten? Ik weet het niet. Of tenminste alle 'standaard' files zoals jpg, gif, png, mpeg,zip rar, html, txt, doc op consistency te controleren?

• The-Source
  • Laatst online: 10:54
Rolex schreef op 15 november 2003 @ 22:06:
Door alle files afzonderlijk proberen te starten? Ik weet het niet. Of tenminste alle 'standaard' files zoals jpg, gif, png, mpeg,zip rar, html, txt, doc op consistency te controleren?
Dat zou pas kunnen wanneer je bv van alle files toen ze goed waren hashes had om waarmee een dergelijk programma zou kunnen kijken of deze gewijzigd is, lees misschien corrupt geraakt is.
En ik weet 99.999% zeker dat je dat niet heb ;)
Dus zal niet gaan werken..

Taal fouten inbegrepen ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
door dit zelfde probleem heb ik een boel corrupte JPG's. De bestanden geven wel een juiste hoeveelheid KB's aan, dus het moet (gedeeltelijk) te redden zijn lijkt mij.

Iemand enig idee hoe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Flaman in "jpg files corrupt"
Laten we het bij een kick houden :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.