Spellingscontrole Word Werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Webcrusader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03-2025

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Op mijn stage hebben ze een probleem met de spellingscontrole van Micrsoft Word 97.

Spellingscontrole is niet actief te krijgen....ook na een nieuwe installatie ook niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Computers zijn Compaq 233 mhz....
Ze zitten allemaal op een netwerk aangesloten die op een terminale en fileserver zit. Maar ze draaien gewoon lokaal word 97.

Als je onder administrator inlogt dan is hij wel actief.
Maar de gebruikers mogen niet inloggen als administrator.

kan iemand mij hiermee helpen?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 11:47
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.personal-computer-tutor.com/NNTWord.htm

Ik had een paar pc's en laptops waarbij de spellings/grammaticacontrole crashde en heb het hiermee kunnen oplossen.

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Hmm, ik zal morgen nog eens goed kijken of het werkt...

Alvast bedankt...
Als het niet lukt horen jullie het wel ok? :)

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Nee werkt niet..

Nog even duidelijker maken...Ik zit via een oude pc bak op de terminal server, als ik inlog met mijn eigennaam (met administratorrechten) dan krijg ik als ik F7 druk gewoon de spellingscontrole.....maar als ik bijvoorbeeld als een gewone user inlog dan krijg ik geen spellings controle.....dan kan ik maar op f7 rammen wat ik wil, maar dan doet niets het :'(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Klinkt als een rechten-probleem :)
Maar dat had je misschien zelf ook wel gevonden.
Misschien dat de (user)dictionaries (met eigen toevoegingen) bij de administrator of met administrator-rechten worden geinstalleerd.
Misschien dat Word de spellingscontrole over boord gooit als ie niet alles kan benaderen wat hij nodig heeft.

Je zou voor de grap eens kunnen proberen om Word te installeren als je ingelogd bent als een gebruiker en te kijken of het dan wel werkt.
Misschien dat er enkel een directory met een paar files naar elk gebruikerprofiel gekopieerd moet worden of dat bepaalde rechten gewijzigd moeten worden. :)

Senile! Senile Oekaki

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Het is inderdaad een rechten probleem en in het geval van installatie op een Terminal server heeft alleen de administrator rechten om te installeren.
Dus deze optie is dus niet aan de orde.
In geval van kopiëren van files zitten we met het probleem dat enige files en mappen wel zijn terug te vinden maar andere weer niet. Dit wordt zogezegd niet binnen de installatie van office niet aangegeven.
Pagina: 1