Toon posts:

[XP] Computer boot zeer langzaam*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een philips sonic edge 5.1 geluidskaart in mijn computer gezet, toen ik de pc aanzette ging alles goed totdat ik de philips geluidskaart drivers installeerde en de pc opnieuw opstartte. Als het scherm met het logo van winxp en met het groene balkje dat op en neer gaat klaar is dan moet je eigenlijk in het scherm komen om in te loggen in winxp maar voordat ik in dat scherm kan komen krijg ik eerst een zwart beeld dit duurt zeker 2 tot 5 minuten daarna start de pc gewoon door en voor de rest geen problemen meer, het geluid doet het ook gewoon goed, alles is daarna eigenlijk goed. Ik heb al van alles geprobeerd verschillend pci sloten, andere driver, winxp opnieuw geinstalleerd. Maar niets helpt, alleen als ik de driver weer uninstall dan start de pc wel gewoon op. Ik heb de onboard geluidskaart uitgeschakeld in het bios.
Wie weet wat ik kan doen of is gewoon de geluidskaart kapot??

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

en als je hem eruit haalt?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de drivers uninstall of als ik hem eruit haal dan boot hij wel gewoon goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 21:21 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:20:
Als ik de drivers uninstall of als ik hem eruit haal dan boot hij wel gewoon goed.
Dan ligt het aan de drivers, windows kan ze misschien niet helemaal goed laden?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Wat staat erover in je Windows logfiles?
Welke resources gebruikt de kaart in je hardware profiel?
Al eens een register opschoning gedaan en een paar keer reboot?

Verwijderd

Dan heb je en Irq probleem ten opzichte van je geluidskaart meestal komt dit door een modemkaart

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:03:
Ik heb een philips sonic edge 5.1 geluidskaart in mijn computer gezet, toen ik de pc aanzette ging alles goed totdat ik de philips geluidskaart drivers installeerde en de pc opnieuw opstartte. Als het scherm met het logo van winxp en met het groene balkje dat op en neer gaat klaar is dan moet je eigenlijk in het scherm komen om in te loggen in winxp maar voordat ik in dat scherm kan komen krijg ik eerst een zwart beeld dit duurt zeker 2 tot 5 minuten daarna start de pc gewoon door en voor de rest geen problemen meer, het geluid doet het ook gewoon goed, alles is daarna eigenlijk goed. Ik heb al van alles geprobeerd verschillend pci sloten, andere driver, winxp opnieuw geinstalleerd. Maar niets helpt, alleen als ik de driver weer uninstall dan start de pc wel gewoon op. Ik heb de onboard geluidskaart uitgeschakeld in het bios.
Wie weet wat ik kan doen of is gewoon de geluidskaart kapot??
Ik heb een Creative SoundBlaster Live! 5.1 en daar heb ik ook enige vertraging met zwart beeld. Bij mij is die vertraging aanzienlijk korter geworden nadat ik BootVis van Microsoft een keertje had gedraaid (30 sec > 10 sec). Ik weet niet of dit ook bij jou helpt. Het valt in iedergeval te proberen...

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al 2 weken en heb eergisteren de pc helemaal geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. En toen ik de drivers voor de geluidskaart installeerde had ik weer precies hetzelfde probleem dus het register is nog zo goed als schoon.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een irq probleem heb dan zou dan het geluid of de modem bijvoorbeeld het toch ook niet doen. Ik heb gewoon geluid en alles werkt verder perfect en bij apparaatbeheer staat : dit apparaat werkt correct.
Ik ga nu bootvis even proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

tvb, ik pas je topic titel even aan zodat deze voldoet aan de Windows Operated Systems - Policy.

Verder - als je zelf de laatste poster bent in je topic, bewerk je bericht dan even met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26

timovd

Voorsprong door techniek

waar haal ik BootVis
kheb download.microsoft.com en download.com geprobeert

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1