Toon posts:

LAN Problemen met win2k3 server EE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK wie kan mij helpen

Ik heb pas windows 2003 server ginstalleerd en nu heb ik een 1 of ander vaag probleem.
De win2k3 server lijkt standaard geen ipadres van de router te accepteren en ik weet niet waarom.
Op deze server is dus geen DHCP server en de tcp/ip eigenschappen staan ingesteld op automatisch een ip verkrijgen.
Elke computer zou in deze situatie automatisch een ipadres van de router krijgen, dat gebeurt bij mij thuis dan ook (op deze win2k3 server na dan).
Als je bij Lan eigenschappen vervolgens op verbinding herstellen drukt dan zegt de server:

"Windows cannot renew the ipadress from the DCHP server. Instead an automated private adress will be used to connect to computers within the same private network. However, you will not be able to connect to the internet throught this connection. If this is a problem, please contact your network administrator or ISP"

Ik heb al grobeerd om hem al een statisch ipadres te geven. vanaf een andere computer kan ik de server alleen zien maar bij het benaderen krijg ik de melding "Network path not found"

Ow en alle computers zitten uiteraard in dezelfde werkgroep

Weet iemand een oplossing? Let me know

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
lijk mij een kabel probleem maar het kan ook aan de dhcp van de router liggen kijk even na hoeveel leases hij mag uitgeven kan zijn dat hij geen lease mee uitgeeft en dan heeft je server geen ip

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kabel of NIC zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb dit ook gehad, driver update helpt meestal wel!

Verwijderd

Topicstarter
ik had gister nog winXP erop staan toen deed alles het nog perfect want toen had ik nog een map met belangrijke drivers enzo over gekopieert naar me laptop dus het zou wel raar zijn als het me NIC of me kabel zou zijn. Hoe check hoeveel leases je mag uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een driver update geprobeerd maar ik heb zo'n Sitecom (realtec) kaart ik weet alleen het productnummer niet, toen ik de update wou doen (ik heb gegokt met product nummer) maar dat was niet de juiste, misschien weet 1 van jullie die toevallig maar los van dat hij hoort echt te doen hoor want windowsXP is ouder en daar deden die zelfde drivers het perfect nog andere suggesties?

groetjes Leon

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
je kan in je router kijken hoeveel leases hij mag weg geven dat kan je zien aan de ip reeks
als die van 0-10 (eind nr) dan kunner er 10 leases weg geven worden.
voor het product nr van je nic kan je gewoon uit je apperaat beheer halen daar moet dan iets staan met realtec ... en ander kan je je nic eruit halen moet je ff kijken wat er op de chip staat

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je de firewall enabled op die NIC? Die blocked ook DHCP offers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1