Toon posts:

Beste 92mm cooler voor Thermalrigth SP94?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een SP94 op mijn PIV hangen, ik zoek alleen een goede cooler erbij. Normaal gesproken zou ik aan een Papst 92x92 denken, echter wil ik niet voor lownoise maar voor hardcore CFM gaan met een REDELIJK geluids niveau. Mijn oog viel op de YS-Tech FD1293255B-2A - 92 x 92 x 25 mm.

Specificaties:
-Type: FD1293255B-2A
-Grootte: 92 x 92 x 25 mm.
-Vermogen: 1,92 W.
-Toerental: 2400 RPM.
-Luchtverplaatsing: 85,5 m³/h / 50,3 CFM
-Geluidsproductie: 31,9 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Nu kan ik er ook een Vantec tornado opzetten maar dan zit je weet met een geluid van een staaljager.

Weet iemand een betere fan?

Verwijderd

Panaflo's :)

Hebben gepatenteerde vloeistof lagers ipv de gebruikelijke kogellagers en zijn echt wel bruut veel cfm's met matig geluid (-H modellen zou je dan moeten pakken).

Normaal bijna niet te vinden bij ons spijtig genoeg :(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In Nederland zijn eigenlijk alleen de 92mm fans van Enermax algemeen bekend en goed leverbaar. Eigenlijk zijn ze meer bedoeld als casefan, maar een pluspunt is wel dat ze vaak regelbaar zijn in toerental.
Misschien zou je eens bij Maxpert kunnen kijken, die heeft een aantal 92mm fans van Papst in het assortiment.

🖥️ | 🚗

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:30
Op de frontpage stond laatst nog een test met zo'n sp94. Daar haaden ze een delta 92mm fan opgeschroefd. Deze had een cfm van 110 bij 55db(a). Da's natuurlijk wel veel herrie (en cfm's :-) )

Maar bij perfect systems verkopen zo ook papst en enermax. Anders kijk daar ff.

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb ook de SP-94 en heb er een Vantec 92mm Tornado op gehangen. Dit is een 119CFM fan die bij iets van 56db(A) aan geluid maakt. Dit is uiteraard niet te harden. Ik heb er daarom ook gelijk een fancontroller aan gehangen. Als ik de fan rond de 2500rpm laat draaien dan maakt ie ongeveer net zoveel lawaai als de rest van m'n systeem. Ik kan de fan trouwens wel harder zetten maar daar gaat ie nauwelijks beter van koelen. Bij het maximale toerental koelt ie misschien 2 graden beter onder full load. Dit heeft er volgens mij mee te maken dat ie geen koele lucht over de heatsink kan blazen. De lucht in m'n kast is gewoon niet koel genoeg ondanks dat ik 6 fans heb die de lucht in m'n kast moeten verversen. Als ik de zijkant van m'n kast open laat dan daalt de temperatuur van m'n cpu aanzienlijk, ongeveer een graad of 5. Ik zou je dus aanraden om niet een te zware fan te nemen maar wel één met 'genoeg' CFM's of eentje die je kan regelen.

Systeem specs

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
MadMarky schreef op 15 november 2003 @ 22:45:
In Nederland zijn eigenlijk alleen de 92mm fans van Enermax algemeen bekend en goed leverbaar. Eigenlijk zijn ze meer bedoeld als casefan, maar een pluspunt is wel dat ze vaak regelbaar zijn in toerental.
Misschien zou je eens bij Maxpert kunnen kijken, die heeft een aantal 92mm fans van Papst in het assortiment.
Euhm , Enermax fans = crap

En inderdaad ja , Panaflo Industrials zijn totaal de max . Heb er zelf 2 High Power modellen van , geluidsproductie kan je vergelijke met een redelijk stevig 92mm fan , maar nog ver niet een Delta of Tornado , hoewel de CFM die er uit komt wel ver boven een normale fan komt (tuurlijk ook niet Delta-power , maar wel vrij dicht)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

als je veel cfm wilt met redelijk weinig lawaai,
waarom kijk je dan niet naar 12cm fans?

ik zie dat ze er niet zo op kunnen,
maar ook daar kan ongetwijfeld wel iets voor gevonden worden...
(tyreps, plakband, fan-adapter, om maar iets te noemen)

[Specs]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

120mm fans passen nooit fatsoenlijk op die heatsink, een 92mm fan lijkt me het effectiefst. En 120mm fan past sowieso al niet als je socket vrij hoog op het moederbord zit, je voeding zit dan al snel in de weg.

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 16-11-2003 18:30 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

PANAFLO heeft zo een serie L staat voor Low CFM en Low noise, M staat voor Medium CFM en Medium noise etc. anders PAPST 92mm

Speelt geld geen rol, Vantec Tornado 92mm + Fan controller :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:53 ]

Verwijderd

geef ik je volledig gelijk in :)

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Vincent Meijer

You better believe it!

Zijn die Panaflo fans eigenlijk te krijgen in Nederland?

Systeem specs

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Vantec Tornado 92MM idd :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken die fan, en mijn stofzuiger doet er voor onder ;). Maar fancontroler is idd een optie! Ik ga nu voor mijn casefans een Vantec Nexus 201 halen.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Het zou kunnen dat die Panaflo's te krijgen zijn via Ace Systems. De Frozen CPU IA #2 is van leverancier veranderd naar Ace Systems en de organisator zegt dat vrijwel alle producten die bij FCPU besteld zouden gaan worden ook bij Ace Systems te bestellen zijn. Daar waren ook Panaflo fans bij (ik had twee 120 m Panaflo's besteld). Hopelijk zijn ze daar te krijgen. Lekker stil en geen kogellagers die op den duur luidruchtiger worden (hebben mijn YS-Tech fans een beetje last van, ze zijn merkbaar minder stil geworden maar zijn wel degelijk).

Verwijderd

Jack schreef op 16 november 2003 @ 18:16:
als je veel cfm wilt met redelijk weinig lawaai,
waarom kijk je dan niet naar 12cm fans?

ik zie dat ze er niet zo op kunnen,
maar ook daar kan ongetwijfeld wel iets voor gevonden worden...
(tyreps, plakband, fan-adapter, om maar iets te noemen)
het is anders geen slechte oplossing mits je een adapter maakt

wat die fan betrefd, ik dacht onmiddelijk aan sunon
ik heb de mijne bij een elektroboer gekocht voor 10€
nog steeds in gebruik :)

zeer makkelijke mannier om dit te maken:

Koop 12cm fan en haal de rotor eruit.
Maakt een vierkant die net groot genoeg is om met de punten over de 4 vijzen komt om je fan de bevestigen.

Leg een stuk plexi op de leege 12cm en verwarm het plexi totdat het langzaam begint te zakken in de leege 12cm fan en druk met de vierkant in het midden van het warme plexi.
Probeer niet te diep te gaan anders moet de lucht een telange afstand afleggen en dat presteerd minder dacht ik.

Snij een cirkel uit van ~90mm en boor de 4 gaatjes uit zodat je de adapter op je hs kan schroefen en bevestig de 12cm fan dmv 4 gaatjes uit te boren ...

je kan het altijd proberen als je nog stukje plexi hebt liggen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 03:46 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 13:12

Beercase

So soft!

niet echt handig omdat er geen schroeven doorheen gaan. De fan zit met beugels vast. Je kan natuurlijk aanpassingen maken om het te laten passen.
Tis alleen zo dat die tornado meer verplaatsing heeft dan welke fan ook :D
*Beercase zoekt ook een 92x38 mm Tornado voor op zijn Thermalright 900 :P

Hang loose, KiteSurfing for life!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ik heb hier een slk-900-u op mijn AMD zitten.. gewoon met 92mm enermax, koelt prima.. zomers kan je ehm wat harder zetten (meer herrie...) en winters lekker op low stand.. dan hoor ik ehm nauwelijks.. op zijn hardst maakt hij vindt ik wel een aanzienlijke herrie.. maarja.. koelen als een gek :) maw: enermaxje is voldoende

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 18-11-2003 10:57 ]

www.google.nl

Verwijderd

Er zijn onderhand wel genoeg topics over alle verschillende fans geweest. IMHO doe je met Papst geen slechte keus, en ook le lokale elektroboer heeft wel het een en ander liggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.