Toon posts:

Crash bij het instaleren van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik nieuwe onderdelen voor me pc. En dat is als volgt:

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
Athlon XP 2600+
Corsair PC3200 256MB
Lian-Li PC6070

Uit me andere pc heb ik o.a. een hardeschijf gehaald ( Maxtor 91024U4, ATA66, 10GB, IDE)

Alles draait perfect en lekker stabiel. Maar als ik een spel probeer te instaleren dan crasht me pc bijna altijd. Hij doet nix meer, zelfs muis loopt vast. HD led blijft continu branden. De spellen die ik probeer te instaleren zijn gewoon originele spellen. Ook heb ik een spel proberen te instaleren via Deamon-Tools, maar dan gebeurt hetzelfde.
Nou dacht ik zelf dat het aan me HD kan liggen. Ik heb die namelijk 15 a 20 cm laten vallen toen ik die uit me oude pc haalde. Maar opzich doetie het verder prima. Ik heb hem al proberen te testen met powermax (die tool van maxtor) maar die zij datie geen SATA devices kon vinden.
Toen had ik SATA gedisabled d.m.v. een mobo jumper. En toen wou powermax geeneens zoeken naar devices. Dus aan die tool had ik ook weinig.
Geheugen heb ik ook al getest maar dat gaf verder geen problemen aan.
Ik had ook dat die automatische scandisk van WinXP aangaf dat er fouten waren, terwijl ik dat nog nooit eerder had gehad in me oude pc.
Maar op het instaleren van games na doet de schijf het goed, en maakt ook geen rare geluidjes ofzo.

Iemand suggesties, want zelf heb ik echt geen idee :-(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het zou bijna klinken alsof je kabels verkeerd zitten. Heb je dit probleem alleen met spellen of ook met diverse applicaties (wat zijn de foutmeldingen?), want het zou ook wel in de Windows Installer kunnen zitten.

Heb je reeds geprobeerd met zo min mogelijk op te starten en dan je PC onderdeel voor onderdeel op te bouwen? Dus beginnen met 1 HD, 1 Geheugenreepje etc. Probeer eventueel ook andere kabeltjes indien je die voorhanden hebt. Doe die probleem-HD even in een andere PC om te kijken of hij daar hardwarematige problemen heeft.

Dat van die Powermax; toevallig heb ik gisteren horen verluiden dat die Maxtor-tool niet met de NForce2 IDE-Controller kan werken. Precies info heb ik niet voor je, maar dat misschien je PowerMAX-probleem kunnen verklaren.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 15 november 2003 @ 20:29:
Het zou bijna klinken alsof je kabels verkeerd zitten. Heb je dit probleem alleen met spellen of ook met diverse applicaties (wat zijn de foutmeldingen?), want het zou ook wel in de Windows Installer kunnen zitten.

Heb je reeds geprobeerd met zo min mogelijk op te starten en dan je PC onderdeel voor onderdeel op te bouwen? Dus beginnen met 1 HD, 1 Geheugenreepje etc. Probeer eventueel ook andere kabeltjes indien je die voorhanden hebt. Doe die probleem-HD even in een andere PC om te kijken of hij daar hardwarematige problemen heeft.

Dat van die Powermax; toevallig heb ik gisteren horen verluiden dat die Maxtor-tool niet met de NForce2 IDE-Controller kan werken. Precies info heb ik niet voor je, maar dat misschien je PowerMAX-probleem kunnen verklaren.
Ik heb niet veel grote applicaties geinstaleerd, dus tot nu toe alleen met spellen gehad. Foutmeldingen krijg ik niet, want alles bevriest gewoon. Tot nu toe had ik het bij: Half-life, Serious Sam en Postal2.
Die kabels kunnen haast niet fout zitten toch? Gewoon een IDE stekkert van IDE1 naar HD. Als dat fout zit dan doetie toch helemaal niets?
HD in andere pc zetten kost me wel heel veel werk. Moet ik ook WinXP weer opnieuw instaleren etc. Maar in die andere pc deed ie het altijd goed, maar dat was wel voor de val natuurlijk.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het nakijken van je stekkers/kabels zou een routine-oplossing moeten zijn bij harde schijfproblemen. Net niet goed erin kan rare dingen opleveren. En kabelbreuken zijn vervelende dingen en moeilijk traceerbaar, daarom zouden andere kabels misschien uitkomst bieden.

Het verplaatsen van je schijf naar een andere PC bedoelde ik meer als: "plaats de probleemschijf als secundaire schijf in de andere PC". Dan hoef je niet de XP-installatie opnieuw te doorlopen, maar kun je kijken of die tweede PC wel lekker werkt met de (eventuele probleem-)schijf erin. Doe wat HD-opdrachten als hij erin zit, want dan kun je misschien zien of die val wel slecht voor het beestje is geweest.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

als het ook gewoon met kopieren naar schijf gebeurt dan wordt ie waarschijnlijk te warm.
wat geven je system-logs aan over probs?

ohja probeer een powermax voor gewoone ata-disks

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 15 november 2003 @ 22:06:
Het nakijken van je stekkers/kabels zou een routine-oplossing moeten zijn bij harde schijfproblemen. Net niet goed erin kan rare dingen opleveren. En kabelbreuken zijn vervelende dingen en moeilijk traceerbaar, daarom zouden andere kabels misschien uitkomst bieden.
Alles gecheckt en extra aangeduwd, maar alles zat goed. Daarna nog een keer een spel proberen te instaleren, maar weer hing die en scandisk gaf een hele hoop fouten aan daarna :-(
Het verplaatsen van je schijf naar een andere PC bedoelde ik meer als: "plaats de probleemschijf als secundaire schijf in de andere PC". Dan hoef je niet de XP-installatie opnieuw te doorlopen, maar kun je kijken of die tweede PC wel lekker werkt met de (eventuele probleem-)schijf erin. Doe wat HD-opdrachten als hij erin zit, want dan kun je misschien zien of die val wel slecht voor het beestje is geweest.
Helaas heb ik geen 2de pc ter bischikking om hem als secundaire schijf in te hangen.
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:31:
als het ook gewoon met kopieren naar schijf gebeurt dan wordt ie waarschijnlijk te warm.
wat geven je system-logs aan over probs?

ohja probeer een powermax voor gewoone ata-disks
Het gebeurt alleen tijdens het instaleren van spellen ( mischien ook bij grote programma's, maar dat heb ik nog niet kunnen testen ). Verder is ie nog nooit vastgeslagen. Maar ik zal nog eens testen of.......laat maar. Tijdens het typen van dit gaf de D:\ schijf aan "not responding" hoewel windows nog draait.
Denk toch dat het een nieuw HD'tje gaat worden....

EDIT: Wat bedoel je psies met die system-logs... waar kan ik die vinden?

Ik kan nu geeneens meer fatsoenlijk browsen door me harde schijf, ik twijfel of ik me pc uberhaupt nogwel opnieuw op moet starten, of dat ik morgen ochtend een nieuwe HD haal en die er in hang en dan alles over zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 18:52 ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 12:45
Haal eens een diagnose tool van de seagate of de western digital site en ga daar je HDD mee testen, deze kunnen wel Nforce2-chipset aan.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1