Toon posts:

Welke RPG voor Radeon 9800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een radeon 9800 Pro, ik houd erg van RPG's (ook online) welke RPG past het beste bij mijn radeon? zodat ik deze zo goed mogelijk kan benutten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Offline RPG's zijn meestal niet zo heel erg veeleisend op grafisch gebied. Eén van de weinige spellen die best mooi zijn en veel hebben aan een snelle videokaart zijn Morrowind en Neverwinter Nights.

De MMORPG's doen het op grafisch gebied allemaal wat 'beter'. Spellen als Lineage 2 en Asheron's Call 2 zijn grafisch erg mooi en daardoor dus ook veeleisend. Beide spellen kosten maandelijks geld, maar de eerste is nog in beta vorm en de tweede kan je 10 dagen gratis uitproberen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Morrowind en Neverwinter nights heb ik, NWN ga ik zeker nog met deze kaart proberen.

Asheron's call is zelfs zo erg dat hij niet eens vloeiend draaid met alles aan op 1280*1024 op een 9800PRO. overigens had ik dat spel al een jaar en daar ben ik wel op uitgekeken.

Waar kan ik lineage vinden? die wil ik wel eens proberen.

Overigens ga ik na 5 december met Starwars Galaxies beginnen, ik hoop dat ik daarmee alles uit de kaart kan halen wat erin zit.

Verwijderd

Morrowind en NWN zijn denk ik ongeveer de enige 2 (nouja, misschien Temple of Elemental Evil). Oudere RPGs vragen niet zoveel van je videokaart, want er waren toen gewoon nog geen goede videokaarten.

Ik laat het topic wel open, maar ik ben bang dat het niets nuttigs oplevert. Het is denk ik nog even wachten op Knights of The Old Republic (KOTOR), want elke RPG vanaf nu vraagt veel van een videokaart.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:32

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, ik ben zelf ook eigenaar van een 9800 Pro. En ben ook weg van RPG's. Bij mij draaien Baldur's Gate 2, Icewind Dale 1 & 2, Temple of Elemental Evil, Neverwinter Nights, Dungeon Siege, Diablo 2 en Morrowind. En met geen van allen heeft de kaart het moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door SandsOfArrakis op 15-11-2003 23:20 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je asheron's call niet eens op max kunt draaien dan wordt het dia's kijken met starwars galaxies. Het draait op een p4 3ghz met 9800pro en 1024 mb ddr geheugen nog op 1280-1024 met alles op max rond de 3fps op hele drukke gebieden.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Nou nou niet te weinig, wel 3 fps, moet daar geen 0 achter ??

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Seth_Chaos
  • Niet online
caspergt schreef op 16 november 2003 @ 21:24:
Nou nou niet te weinig, wel 3 fps, moet daar geen 0 achter ??
Nee enkel als er weinig in beeld valt en geen andere spelers dan zit je rond de 28 fps

Verwijderd

Dat is dan een slechte engine als je het mij vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
sry voor de kick.

Is starwars galaxy echt zo zwaar dan? ik weet wel dat ik in everquest problemen had met mijn 9500Pro als ik op de bazar of Nexus kwam, maar volgens mij heeft dit meer met je internet verbinding te maken als met je videokaart.

Klopt dat?

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 12:23:
sry voor de kick.

Is starwars galaxy echt zo zwaar dan? ik weet wel dat ik in everquest problemen had met mijn 9500Pro als ik op de bazar of Nexus kwam, maar volgens mij heeft dit meer met je internet verbinding te maken als met je videokaart.

Klopt dat?
Dit kan niet aan mn internet verbinding liggen. Ik heb een Planet 1024/320 verbinding. In het spel kun je je fps laten weergeven. En die optie staat bij mij gewoon aan. Ik dacht eerst ook dat het met een slechte verbinding te maken had maar de game engine is gewoon ontzettend zwaar. Het ligt ook niet aan de instellingen van mijn systeem. Ik haal ruim 5500 3Dmarks in 3Dmark2003.
Pagina: 1