Toon posts:

PC loopt vast na inschakelen andere PC. [ Realtek kaart ]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe moederbord met een onboard realtek netwerk kaart. Dit is de RTL8101L. Onder apparaatbeheer RTL8139/810x Family. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd.

Mijn systeem loopt helemaal vast soms. Ik kan helemaal niets doen dan de powerknop indrukken. Nu ben ik erachter gekomen dat als mijn pc aanstaat en ik werk daar op en dan vervolgens het tweede systeem wordt aangezet mijn pc meteen vast loopt. Dit is nu al meerdere keren gebeurd dus het is geen toeval. Heb op realtek site gekeken maar niets nuttigs stond daarin.

Het netwerk bestaat uit 2 pc's die met één utp kabel zijn verbonden mijn pc die dus vast loopt met de realtekkaart is ook internet verdeleren. In dit systeem zit nog een 3Com 3C900B-TPO netwerkkaart in, voor de internet aansluiting. Het heeft altijd goedgewerkt. Sinds het veranderen van mijn moederbord met andere netwerkkaart onboard niet meer.

Komt iemand dit probleem voor? Heeft iemand een oplossing? Moet ik mischien iets wijzigen in de opstart van de netwerkkaart met SCHIFT-F10 daar heb je wat opties.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

je hebt toch wel een crosscable??

en mischien iets doms... maar probeer het eens> zet wake-on lan eens uit mischien dat hij ergens verkeerd op reageerd waardoor hij vastloopt?

Verwijderd

doet probleem zich nou ook voor als ze NIET verbonden zijn via het netwerk? klinkt misschien beetje dom.. maar kan dan anders ook aan je stroomnet liggen..