Toon posts:

surround geluid aanleggen op een nf7

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog maar pas mijn nf7 gaan halen ( oude mobo is overleden ;) ) en ik heb alles geinstalleerd en toen ik liedje oplegde merkte ik dat mijn rear speakers niet wilden gaan dus heb ik mijn front speakers in de rear speaker jacket gestoken en ze wilden dus ook niet gaan. ik heb een beetje research gedaan maar vind nog altijd niets erover. normaal gezien zit er een of andere proggie die toch daarvoor zorgt, plz help me!!!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:16
ok nofi maar probeer eens goed nederlands te typen, dat maakt het een stuk leesbaarder.

maar je moet natuurlijk wel in het nfrorce control pannel je speakers naar 4/5 speakers zetten net als in je windows geluid opties in het control pane, ik gok dat het daarmee opgelost is

offtopic:
dit was btw wel een erge search vraag hoor

[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 15-11-2003 20:11 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Heb je in Windows zelf wel alle instellingen goed staan? En misschien is het nodig om drivers voor je moederbord te installeren, waardoor je geluid ook goed aangestuurd wordt.

Wat meer informatie over je systeem, bijvoorbeeld welk OS en welke boxen zou ook handig zijn. En dit is niet bepaald een PMG probleem, maar meer iets voor Audio, Video & HiFi Forum ;)

The devil is in the details.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In het boekje staat hoe de pluggen achterin moeten en op www.nvidia.com staat vast wel hoe de instellingen in het nforce control pannel moet staan.

Verwijderd

Topicstarter
het prob is juist dat ik geen nvidia control panel heb na dat ik de nforce drivers installeer

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Ook niet met de nieuwste drivers van nvidia.com?? Want bij van die samengestelde drivers zitten vaak geen controlpanel. Bij de officele wel...

Verwijderd

Topicstarter
ja zelfs niet met de nieuwste drivers van nvidia

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het NForce controlpanel wordt alleen geinstalleerd als je een Dolby Digital 5.1 decoder on board hebt, dit is niet in alle gevallen aanwezig.
Vaak is alleen maar de Realtek 5.1 chip geintegreerd en deze is afhankelijk van software audiodecoders ipv een hardware chip.
Je moet sowieso even in 'volume control' even bij advanced opties zeggen dat je rear speakers in de line-in zitten, anders doen ze het ook niet met een software-decoder.

[ Voor 25% gewijzigd door MissingDog op 15-11-2003 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het wel jammer, want ze zetten extra jackets voor het gemak en ze werken dan soms niet. ik zal anders de driver van Realtek zelf eens proberen

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:26:
ik vind het wel jammer, want ze zetten extra jackets voor het gemak en ze werken dan soms niet. ik zal anders de driver van Realtek zelf eens proberen
MP3 hoef je sowieso niet door je achterste speakers te verwachten, aangezien dit stereo opnamen zijn in 9 van de 10 gevallen en de audiochip niet verteld zal worden dat hij ook de achterste kanalen moet spelen.
Hier zijn overigens tools voor, ik heb ze nog niet geprobeerd....heb gelijk m'n SB Live weer in m'n pc gebouwd toen ik een NForce2 bordje gekocht had....kan niet zonder m'n MIDI en niet zonder surround in games.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de Realtek driver geinstalleerd en ik moet wel zeggen dat ik echt wel onder de indruk ben van de opties dat er bij komen. ik raad iedereen aan om deze driver te installeren.
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:42:
ik heb dus de Realtek driver geinstalleerd en ik moet wel zeggen dat ik echt wel onder de indruk ben van de opties dat er bij komen. ik raad iedereen aan om deze driver te installeren.
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Maarrrr....om 't antwoord op je vraag met ons te delen....heb je nu wel of geen oplossing voor het probleem gevonden in deze drivers?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn oplossing gevonden in de Realtek driver en niet in de driver die bij de mobo komt of zelfs de nieuwste nForce driver

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Zoals [-]MaRc0[-] al zei, dit topic hoort eigenlijk in Audio, Video & HiFi Forum. Verder denk ik dat je toch zelf ook wel had kunnen verzinnen dat je eerst alle drivers moet opzoeken en installeren?

Volgende keer net even iets verder zoeken, want hier had je zelf toch ook wel op kunnen komen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 16-11-2003 01:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.