Ati 9800 XT Temps

Pagina: 1
Acties:

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op dit moment zijn er bij mijn weten 2 grote spelers die 9800 XT's verkopen
Asus en Club3D.

Waar Club3D het referentie ontwerp gebruikt, heeft Asus een eigen cooling gebruikt die uit 2 fans bestaat ipv 1.
Tevens ziet de heatspreader er een stuk beter uit op foto's dan bij het ref ontwerp.

Ik zou graag info hebben over de performance van een Asus tegenover een Club3D. Ik heb er nog nergens iets over gezien, maar sinds deze kaarten Overdrive ondersteunen is het zelfs voor de niet-OC'er interessant.

Verder heeft de 9800 XT een temp sensor voor gebruik door de overdrive module. Is het mogelijk om deze uit te lezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Funcracker op 15-11-2003 19:59 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Mag ik vragen waarom je Club3D en ASUS als de twee grote spelers met een Radeon 9800 XT noemt? Sapphire en Hercules hebben beide ook een Radeon 9800 XT in hun assortiment en deze twee zijn zeker geen onbekenden op de videokaartenmarkt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ze presteren allebei evengoed.. Iig is er te weinig verschil om het te kunnen meten denk ik.

Pas als je gaat overklokken zullen er verschillen (kunnen) gaan ontstaan..

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Als iemand wil dat ik iets uitprobeer geef maar een gil
Ik heb hier nu de Club3d liggen dus... :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
De Asus zal beter presteeren. Want die cooling is beter waardoor de kaart dan langer in de max overdrive mode kan blijven draaien. Verder kun je de temp idd uitlezen ik geloof in de driver tab maar bij de asus weet ik het 100% zekers die heben er smartdoctor bij zitten dat zat er ook al bij in de tijd van de gf 1 kon je ook de temp uitlezen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
MaRc0 schreef op 15 november 2003 @ 20:08:
Mag ik vragen waarom je Club3D en ASUS als de twee grote spelers met een Radeon 9800 XT noemt? Sapphire en Hercules hebben beide ook een Radeon 9800 XT in hun assortiment en deze twee zijn zeker geen onbekenden op de videokaartenmarkt.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik ben die glad vergeten, maar volgens mij volgen die ook aardig het ref ontwerp van ATI.
Astennu schreef op 16 november 2003 @ 10:39:
De Asus zal beter presteeren. Want die cooling is beter waardoor de kaart dan langer in de max overdrive mode kan blijven draaien. Verder kun je de temp idd uitlezen ik geloof in de driver tab maar bij de asus weet ik het 100% zekers die heben er smartdoctor bij zitten dat zat er ook al bij in de tijd van de gf 1 kon je ook de temp uitlezen.
Top! Maar zijn er ook benchmarks ergens te vinden?

Ik ben nodig toe aan een nieuw crunchmonster en hoe minder werk ik zelf hoef te doen qua fans, hoe beter. Ik zat er aan te denken evt een extra fan op de achterkant/onderkant van de kaart te monteren. Er zit al een soort koperen heatspreader op elke XT, dus met wat gekunsel moet dat denk wel werken.

Iemand al bezig geweest de XT wat koeler te krijgen (zonder WC erbij te betrekken ;))?

edit:
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 20:14:
Ze presteren allebei evengoed.. Iig is er te weinig verschil om het te kunnen meten denk ik.

Pas als je gaat overklokken zullen er verschillen (kunnen) gaan ontstaan..
Das idd precies waar het om gaat. Overklokken. Overdrive doet dit software matig al voor je, dus ik zoek de kaart waarbij de kaart met Overdrive enabled de beste prestaties levert, dan kan ik hem evt gebruiken als basis om verder te tweaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Funcracker op 16-11-2003 18:54 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

Astennu schreef op 16 november 2003 @ 10:39:
Waarom zou die cooling van die Asus beter zijn? Zoveel groter is die cooler nie iig en die fans van die asus worden alleen maar geblokkeerd door dat gigantische logo wat ze per sé voor de koelers moesten plaatsen.
Ik zou idd wel es willen zien wat mensen uitlezen met een echte hardwarematige (of hoe zeg je dat) temperatuurmeter, van die lcd'tjes op de voorkant van de kast bij die verschillende kaarten.

Ik weet dat ik op de 'eigen-gedesignde-9800xt' van Hercules wacht. Ik was na de release van de 9800xt classic een beetje teleurgesteld, omdat ik van Hercules toch wel een Prophet 9800pro-achtige (leuk met raampie :)) kaart verwachtte.
Ik gelijk een mailtje sture naar Hercules, zo van: "wat is dat nou".

Ik kreeg gelijk een mailtje dat er nog een verrassing voor december gepland stond en dat als ik daarop wachtte mijn geduld beloond werd. Ik verwacht (en hoop heel erg) dat dat dus een blauwe PCB met blauw ledje wordt en aparte koeling voor mem en vpu. Beetje zoals de pas gereleasde Hercules Prophet 9600xt (http://www.guru3d.com/news.php#757)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je echt goeie koeling wilt je moet je de zalman 80c erop zetten :)

Heb ik ook en ding is nu super cool , kan nix tegenop..

Of je moet op watercooling willen.

Iig ik denk dat het kwa fabrikant weinig tot niets uitmaakt welke cooling erop zit.

Tweakers Discord

Verwijderd

Volgens mij kan er zeker wel wat tegenop. Ik geloof pas dat dat ding de standaardkoeling van een 9800xt verslaat op het moment dat ik de temps zie van de twee koelingen. Het enige wat ik zonder dat bewijs kan zeggen (nie eens met zekerheid) is dat die koeling van Zalman waarschijnlijk stiller is.

ps: Denk dat de fabricant wel uitmaakt :)
pps: totaal nie om alles te dissen, maar moest ff men mening geven :9
Pagina: 1